Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 viat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #31
    Originally posted by tivuorin_e30 View Post
    Kuinka paljo maksaa kytkimet ja mistä niitä voi hankkia. Olen itsekkin ajatellut jos m3:sen, mutta olis hyvä tietää vähän osien hintaa.
    500€ täällä suomes saa maksaa kytkimestä ja asetelmasta. Saksasta 200-300€...
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • mikalkai
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 308
      • Oulu

      #32
      Vähän yleisesti M3:n huollosta. Minkälaisia huoltoja ihan perushuoltojen lisäksi kannattaa muistaa tehdä ja kuinka usein? Esim jakoketju, tulpat tms.

      -Mika K
      Ajossa:
      E39 530i Touring M-Sport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10011
        • KVLA

        #33
        Originally posted by 10+ View Post
        500€ täällä suomes saa maksaa kytkimestä ja asetelmasta. Saksasta 200-300€...
        Höpöjä kirjoitat ainakin noista Suomen hinnoista.Tai sitten olet maksanut "isot rahtikustannukset".
        Kysäisin juuri paikallisesta "merkkiliikkeestä",ja orkkiskytkin maksaa ainakin 3.0:aan 314e.Siitä jokaiselle vielä ruinaamalla henk.koht. alennukset (yleensä 10-15%).Eli noiden hinnat on jopa hieman tulleet alaspäin siitä,kun omaani kytkin vaidettiin kohta parisen vuotta sitten.

        Tarvikkeena kytkimien hinnat noissa on yleensä orkkiksen hintaluokissa.Saattaa olla jopa saman valmistajan.
        Last edited by Heguli 31; 22-12-2006, 12:28.

        Comment

        • Fasti
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 671
          • FIN

          #34
          -Threadin herättelyä-

          Hyvät kesän alut kaikille!

          No niin nyt tuli sitten otettua ämmä tallista kylmän talven jälkeen ja huomattua että kytkin luistelee. Syksyllä ei vielä luistellut mutta nyt rupesi jo muutaman "herättelyn" jälkeen.

          Auto on E36 3.2 M3 manuaali vaihteistolla ,ajettu tällä hetkellä 120tkm. Kilometrit tuntuvat kyllä pitävän hyvin paikkansa myös muiden kuin omistajan mielestä. Huoltokirjat on yms. Kytkin on tuntumaltaan pehmeä, irroittaa vain ylhäällä ja vedättäessä luistaa.


          Kytkin kokemuksia/ehdotuksia kaivattaisiinkin kovasti (myös hintaa?) jotta saisi homman alulle ja mahdollisen tialuksenkin vetämään? Tuntuma saisi olla suurinpiirtein samanlainen eli on/off kytkimet ovat poissa listalta.
          Taitaa tuo alkuperäinen olla Sach:in kytkin. Sopiiko 3.0 ja 3.2 kytkimet/vauhtipyörät keskenään? Paljonko liikkeet mahtavat veloittaa vaihdosta?

          Jotkin rallimiehet käyttävät ainakin Fidanzan 6-lapaista sintteri kytkintä, jota olisi varmasti hyvin nopeasti saatavilla mutta taitaa olla ihan mahdoton normaali ajossa.
          Current
          sigpic

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #35
            Originally posted by Fasti View Post
            Hyvät kesän alut kaikille!

            No niin nyt tuli sitten otettua ämmä tallista kylmän talven jälkeen ja huomattua että kytkin luistelee. Syksyllä ei vielä luistellut mutta nyt rupesi jo muutaman "herättelyn" jälkeen.

            Auto on E36 3.2 M3 manuaali vaihteistolla ,ajettu tällä hetkellä 120tkm. Kilometrit tuntuvat kyllä pitävän hyvin paikkansa myös muiden kuin omistajan mielestä. Huoltokirjat on yms. Kytkin on tuntumaltaan pehmeä, irroittaa vain ylhäällä ja vedättäessä luistaa.


            Kytkin kokemuksia/ehdotuksia kaivattaisiinkin kovasti (myös hintaa?) jotta saisi homman alulle ja mahdollisen tialuksenkin vetämään? Tuntuma saisi olla suurinpiirtein samanlainen eli on/off kytkimet ovat poissa listalta.
            Taitaa tuo alkuperäinen olla Sach:in kytkin. Sopiiko 3.0 ja 3.2 kytkimet/vauhtipyörät keskenään? Paljonko liikkeet mahtavat veloittaa vaihdosta?

            Jotkin rallimiehet käyttävät ainakin Fidanzan 6-lapaista sintteri kytkintä, jota olisi varmasti hyvin nopeasti saatavilla mutta taitaa olla ihan mahdoton normaali ajossa.
            3.0 ja 3.2 kytkimet ja vauhtipyörät ovat erilaisia.
            Tuolta näyttäis löytyvän jotain paketteja -> http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=1551/
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • Fasti
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 671
              • FIN

              #36
              Tattista, kyselyt menossa.
              Current
              sigpic

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #37
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Höpöjä kirjoitat ainakin noista Suomen hinnoista.Tai sitten olet maksanut "isot rahtikustannukset".
                Kysäisin juuri paikallisesta "merkkiliikkeestä",ja orkkiskytkin maksaa ainakin 3.0:aan 314e.Siitä jokaiselle vielä ruinaamalla henk.koht. alennukset (yleensä 10-15%).Eli noiden hinnat on jopa hieman tulleet alaspäin siitä,kun omaani kytkin vaidettiin kohta parisen vuotta sitten.

                Tarvikkeena kytkimien hinnat noissa on yleensä orkkiksen hintaluokissa.Saattaa olla jopa saman valmistajan.
                No kyllä se vajaa 3 vuotta sitten kaikkineen makso 3.2 500€ luokkaa ku sellasen ostin ja ihan OEM kamana. En tiedä mitä nykyään.
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10011
                  • KVLA

                  #38
                  Originally posted by 10+ View Post
                  No kyllä se vajaa 3 vuotta sitten kaikkineen makso 3.2 500€ luokkaa ku sellasen ostin ja ihan OEM kamana. En tiedä mitä nykyään.
                  Joka vanhoja muistelee,sitä tikulla...

                  Mutta asiaan.Tuolloin kun asiasta kirjoitin,niin nuo ilmoittamani hinnat pitää paikkansa.Ei todellakaan mitään 500€.
                  Soitto äsken kivijalka-kauppaan vahvisti tämän päivän OEM hinnaksi 3.0 kytkinpaketille tingittynä tasan 400€.Hinnankorotusta selittää osin se,ettei kytkinpaketti ole enää ns. vaihto-osa.Olisiko sinulle käynyt niin,etten vienyt vanhaa kytkintä silloin palautukseen?Silti en ymmärrä moista lähes silloista 200€:n hintaeroa tänne Kouvolan hintoihin.Joten päätän jankuttamisen hinnoista osaltani tähän.

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #39
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Joka vanhoja muistelee,sitä tikulla...

                    Mutta asiaan.Tuolloin kun asiasta kirjoitin,niin nuo ilmoittamani hinnat pitää paikkansa.Ei todellakaan mitään 500€.
                    Soitto äsken kivijalka-kauppaan vahvisti tämän päivän OEM hinnaksi 3.0 kytkinpaketille tingittynä tasan 400€.Hinnankorotusta selittää osin se,ettei kytkinpaketti ole enää ns. vaihto-osa.Olisiko sinulle käynyt niin,etten vienyt vanhaa kytkintä silloin palautukseen?Silti en ymmärrä moista lähes silloista 200€:n hintaeroa tänne Kouvolan hintoihin.Joten päätän jankuttamisen hinnoista osaltani tähän.
                    No joo ei sitä millään 314€ ja tinkaukset päälle saa. Eikä ne kyllä vanhoilla kytkimillä mitään tee Laturit ja tuollaset ovat vaihto osaa monesti mutta ei kyllä kytkiä ikinä oo kysytty vaihdossa Oliko tuossa hinnassa painelaakeri jne?
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #40
                      Toinen puhuu 3.0 kytkimestä ja toinen 3.2, kävikö mielessä että molemmat voisivat olla oikeassa?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • 10+
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2084
                        • Nivala

                        #41
                        Originally posted by kake View Post
                        3.0 ja 3.2 kytkimet ja vauhtipyörät ovat erilaisia.
                        Tuolta näyttäis löytyvän jotain paketteja -> http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=1551/
                        Tuollahan oli edullisia täydellisiä kytkinpaketteja, ei varmaan edullisemmin ainakaan Suomesta saa mistään?
                        Originally posted by Cell View Post
                        Toinen puhuu 3.0 kytkimestä ja toinen 3.2, kävikö mielessä että molemmat voisivat olla oikeassa?
                        Niin vanhoja juttujahan noi oli Ennen oli 3.0 ja 3.2 kytkimen hintaero aika iso, en tiedä miksi..
                        Mulla ei omissa M3 ollut kyllä ikinä mitään ihmeempiä vikoja, se kytkin oli ainut mikä oli finaalissa siinä 3.2:ssa. Muuten ne kyllä pelas tosi hyvin ja katsastuksessakaan ei ollu ikinä mitään.
                        Last edited by 10+; 28-04-2008, 11:17.
                        E39 M5 -00

                        Ex E60 530Da M-Sport -04
                        Ex E39 M5 -00
                        Ex E39 M5 -00 Individual
                        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                        Ex E36 3.0 M3 -93
                        Ex E36 2.5 Cabrio -94
                        Ex E36 3.2 M3 -97
                        Ex E36 2.5 Coupe -93

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10011
                          • KVLA

                          #42
                          Originally posted by 10+ View Post
                          No joo ei sitä millään 314€ ja tinkaukset päälle saa. Eikä ne kyllä vanhoilla kytkimillä mitään tee Laturit ja tuollaset ovat vaihto osaa monesti mutta ei kyllä kytkiä ikinä oo kysytty vaihdossa Oliko tuossa hinnassa painelaakeri jne?
                          Kuten kirjoitinkin,niin hinnoista en enää kirjoita.Harmittaa vaan kun kuitit kaikista hankituista osista meni edellisen auton mukana.Olisin sinulle voinut kopion laittaa,niin ei tarvisi turhaa sinunkaan inttää vastaan.
                          Ja todellakin tuo orkkiskytkin oli vielä muutama vuosi sitten ns. vaihto-osa,kun omaani kytkin vaihdettiin.Hyvityksen sai kun vanhan palautti marmoritiskille.Tekee niillä sitten mitään tahi ei,se ei ollut minun murheeni.Vaihto-osa on aina vaihto-osa.Puhutaan sitten latureista,jarrusatuloista ta kytkimistä.

                          Ja kun kirjoitin kytkinPAKETISTA,niin silloin se on täydellinen setti.Asetelma,kytkinlevy ja painelaakeri.Kun orkkis kytkinpaketin ostaa,niin ei ne vajaita settejä myy.

                          Itse olen kirjoittanut siis koko ajan 3.0 M3:n kykimestä.Vain siitä minulla on faktaa.
                          Last edited by Heguli 31; 28-04-2008, 13:22.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10011
                            • KVLA

                            #43
                            Originally posted by Cell View Post
                            Toinen puhuu 3.0 kytkimestä ja toinen 3.2, kävikö mielessä että molemmat voisivat olla oikeassa?
                            En olisi hirveäti vaivautunut vastailemaankaan,jos minä puusilmä olisin tarkemmin lukenut (eikä ollut ensimmäinen kerta minulla) minkä mallin kytkimestä 10+ kirjoittelee."Sortsit".Eikä tosiaan turhia palkokasveja...

                            Eli olet hyvin pitkälti oikeassa.
                            Last edited by Heguli 31; 29-04-2008, 12:20. Reason: Lukihäirö

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              #44
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              En olisi hirveäti vaivautunut vastailemaankaan,jos "kiistakumppani" olis kirjoituksiinsa laittanut minkä mallin kytkimestä hän kirjoittelee.Eli olet hyvin pitkälti oikeassa.
                              Originally posted by 10+ View Post
                              No kyllä se vajaa 3 vuotta sitten kaikkineen makso 3.2 500€ luokkaa ku sellasen ostin ja ihan OEM kamana. En tiedä mitä nykyään.
                              No ei tässä mitään kiistellä Ota nyt ne herneet pois kummastakin sieraimesta Ihan sama eihän nuo enää maksa mitään ku katto tuota linkkiä mikä tossa aikasemmin oli
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              • Fasti
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 671
                                • FIN

                                #45
                                Eilisen hintatietoja.

                                Hinta OEM kytkinpaketille;
                                Rinta-Joupilla 400€ -tingattuna +asennus~400€
                                Laakkosella 399€-tingattuna +asennus~300€
                                Octane-Stylingilla on sama paketti osanumeroineen 299€.

                                Edit: Alkuperäinen kytkin + neulalaakeri tilattu O-S:ltä. Toimitusaika ~2viikkoa.
                                Last edited by Fasti; 07-05-2008, 11:56.
                                Current
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎