Originally posted by tivuorin_e30
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 viat
Collapse
X
-
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
-
-
Originally posted by 10+ View Post500€ täällä suomes saa maksaa kytkimestä ja asetelmasta. Saksasta 200-300€...
Kysäisin juuri paikallisesta "merkkiliikkeestä",ja orkkiskytkin maksaa ainakin 3.0:aan 314e.Siitä jokaiselle vielä ruinaamalla henk.koht. alennukset (yleensä 10-15%).Eli noiden hinnat on jopa hieman tulleet alaspäin siitä,kun omaani kytkin vaidettiin kohta parisen vuotta sitten.
Tarvikkeena kytkimien hinnat noissa on yleensä orkkiksen hintaluokissa.Saattaa olla jopa saman valmistajan.Last edited by Heguli 31; 22-12-2006, 12:28.
Comment
-
-
-Threadin herättelyä-
Hyvät kesän alut kaikille!
No niin nyt tuli sitten otettua ämmä tallista kylmän talven jälkeen ja huomattua että kytkin luistelee. Syksyllä ei vielä luistellut mutta nyt rupesi jo muutaman "herättelyn" jälkeen.
Auto on E36 3.2 M3 manuaali vaihteistolla ,ajettu tällä hetkellä 120tkm. Kilometrit tuntuvat kyllä pitävän hyvin paikkansa myös muiden kuin omistajan mielestä. Huoltokirjat on yms. Kytkin on tuntumaltaan pehmeä, irroittaa vain ylhäällä ja vedättäessä luistaa.
Kytkin kokemuksia/ehdotuksia kaivattaisiinkin kovasti (myös hintaa?) jotta saisi homman alulle ja mahdollisen tialuksenkin vetämään? Tuntuma saisi olla suurinpiirtein samanlainen eli on/off kytkimet ovat poissa listalta.
Taitaa tuo alkuperäinen olla Sach:in kytkin. Sopiiko 3.0 ja 3.2 kytkimet/vauhtipyörät keskenään? Paljonko liikkeet mahtavat veloittaa vaihdosta?
Jotkin rallimiehet käyttävät ainakin Fidanzan 6-lapaista sintteri kytkintä, jota olisi varmasti hyvin nopeasti saatavilla mutta taitaa olla ihan mahdoton normaali ajossa.Current
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Fasti View PostHyvät kesän alut kaikille!
No niin nyt tuli sitten otettua ämmä tallista kylmän talven jälkeen ja huomattua että kytkin luistelee. Syksyllä ei vielä luistellut mutta nyt rupesi jo muutaman "herättelyn" jälkeen.
Auto on E36 3.2 M3 manuaali vaihteistolla ,ajettu tällä hetkellä 120tkm. Kilometrit tuntuvat kyllä pitävän hyvin paikkansa myös muiden kuin omistajan mielestä. Huoltokirjat on yms. Kytkin on tuntumaltaan pehmeä, irroittaa vain ylhäällä ja vedättäessä luistaa.
Kytkin kokemuksia/ehdotuksia kaivattaisiinkin kovasti (myös hintaa?) jotta saisi homman alulle ja mahdollisen tialuksenkin vetämään? Tuntuma saisi olla suurinpiirtein samanlainen eli on/off kytkimet ovat poissa listalta.
Taitaa tuo alkuperäinen olla Sach:in kytkin. Sopiiko 3.0 ja 3.2 kytkimet/vauhtipyörät keskenään? Paljonko liikkeet mahtavat veloittaa vaihdosta?
Jotkin rallimiehet käyttävät ainakin Fidanzan 6-lapaista sintteri kytkintä, jota olisi varmasti hyvin nopeasti saatavilla mutta taitaa olla ihan mahdoton normaali ajossa.
Tuolta näyttäis löytyvän jotain paketteja -> http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=1551/Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostHöpöjä kirjoitat ainakin noista Suomen hinnoista.Tai sitten olet maksanut "isot rahtikustannukset".
Kysäisin juuri paikallisesta "merkkiliikkeestä",ja orkkiskytkin maksaa ainakin 3.0:aan 314e.Siitä jokaiselle vielä ruinaamalla henk.koht. alennukset (yleensä 10-15%).Eli noiden hinnat on jopa hieman tulleet alaspäin siitä,kun omaani kytkin vaidettiin kohta parisen vuotta sitten.
Tarvikkeena kytkimien hinnat noissa on yleensä orkkiksen hintaluokissa.Saattaa olla jopa saman valmistajan.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNo kyllä se vajaa 3 vuotta sitten kaikkineen makso 3.2 500€ luokkaa ku sellasen ostin ja ihan OEM kamana. En tiedä mitä nykyään.
Mutta asiaan.Tuolloin kun asiasta kirjoitin,niin nuo ilmoittamani hinnat pitää paikkansa.Ei todellakaan mitään 500€.
Soitto äsken kivijalka-kauppaan vahvisti tämän päivän OEM hinnaksi 3.0 kytkinpaketille tingittynä tasan 400€.Hinnankorotusta selittää osin se,ettei kytkinpaketti ole enää ns. vaihto-osa.Olisiko sinulle käynyt niin,etten vienyt vanhaa kytkintä silloin palautukseen?Silti en ymmärrä moista lähes silloista 200€:n hintaeroa tänne Kouvolan hintoihin.Joten päätän jankuttamisen hinnoista osaltani tähän.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJoka vanhoja muistelee,sitä tikulla...
Mutta asiaan.Tuolloin kun asiasta kirjoitin,niin nuo ilmoittamani hinnat pitää paikkansa.Ei todellakaan mitään 500€.
Soitto äsken kivijalka-kauppaan vahvisti tämän päivän OEM hinnaksi 3.0 kytkinpaketille tingittynä tasan 400€.Hinnankorotusta selittää osin se,ettei kytkinpaketti ole enää ns. vaihto-osa.Olisiko sinulle käynyt niin,etten vienyt vanhaa kytkintä silloin palautukseen?Silti en ymmärrä moista lähes silloista 200€:n hintaeroa tänne Kouvolan hintoihin.Joten päätän jankuttamisen hinnoista osaltani tähän.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by kake View Post3.0 ja 3.2 kytkimet ja vauhtipyörät ovat erilaisia.
Tuolta näyttäis löytyvän jotain paketteja -> http://www.octane-styling.fi/tuotteet.html?id=1551/
Originally posted by Cell View PostToinen puhuu 3.0 kytkimestä ja toinen 3.2, kävikö mielessä että molemmat voisivat olla oikeassa?
Mulla ei omissa M3 ollut kyllä ikinä mitään ihmeempiä vikoja, se kytkin oli ainut mikä oli finaalissa siinä 3.2:ssa. Muuten ne kyllä pelas tosi hyvin ja katsastuksessakaan ei ollu ikinä mitään.Last edited by 10+; 28-04-2008, 11:17.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNo joo ei sitä millään 314€ ja tinkaukset päälle saa. Eikä ne kyllä vanhoilla kytkimillä mitään tee Laturit ja tuollaset ovat vaihto osaa monesti mutta ei kyllä kytkiä ikinä oo kysytty vaihdossa Oliko tuossa hinnassa painelaakeri jne?
Ja todellakin tuo orkkiskytkin oli vielä muutama vuosi sitten ns. vaihto-osa,kun omaani kytkin vaihdettiin.Hyvityksen sai kun vanhan palautti marmoritiskille.Tekee niillä sitten mitään tahi ei,se ei ollut minun murheeni.Vaihto-osa on aina vaihto-osa.Puhutaan sitten latureista,jarrusatuloista ta kytkimistä.
Ja kun kirjoitin kytkinPAKETISTA,niin silloin se on täydellinen setti.Asetelma,kytkinlevy ja painelaakeri.Kun orkkis kytkinpaketin ostaa,niin ei ne vajaita settejä myy.
Itse olen kirjoittanut siis koko ajan 3.0 M3:n kykimestä.Vain siitä minulla on faktaa.Last edited by Heguli 31; 28-04-2008, 13:22.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostToinen puhuu 3.0 kytkimestä ja toinen 3.2, kävikö mielessä että molemmat voisivat olla oikeassa?
Eli olet hyvin pitkälti oikeassa.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEn olisi hirveäti vaivautunut vastailemaankaan,jos "kiistakumppani" olis kirjoituksiinsa laittanut minkä mallin kytkimestä hän kirjoittelee.Eli olet hyvin pitkälti oikeassa.Originally posted by 10+ View PostNo kyllä se vajaa 3 vuotta sitten kaikkineen makso 3.2 500€ luokkaa ku sellasen ostin ja ihan OEM kamana. En tiedä mitä nykyään.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Eilisen hintatietoja.
Hinta OEM kytkinpaketille;
Rinta-Joupilla 400€ -tingattuna +asennus~400€
Laakkosella 399€-tingattuna +asennus~300€
Octane-Stylingilla on sama paketti osanumeroineen 299€.
Edit: Alkuperäinen kytkin + neulalaakeri tilattu O-S:ltä. Toimitusaika ~2viikkoa.Last edited by Fasti; 07-05-2008, 11:56.Current
sigpic
Comment
-
Comment