älkää tehkö näin

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    #16
    kaverin amazonist meni kerran männäntapinreikä soikeeks..mut en muista menikö männäst vai kangest..

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1704
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by jvakeva
      mopoissa olen kuullu, et on männäntapin holkki kulunnu, kun oli itte sorvattu, mutten autoissa ikinä, enkä varmaan tule ikinä kuulemaankaan... :lol:
      Heh :!:
      Kyllähän autoistakin kuluu männäntapin helat... :wink:
      Varsinkin monissa diisseleissä oon nähnyt tosi kuluneita heloja.

      ps.eihän kiertokankienkaan pitänyt venyä....
      E24 635csi

      Comment

      • Turbobmw318i
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1099
        • Palestiina

        #18
        Topikin aloittajakin taitaa olla joku virolainen. vpernu :lol: :lol:
        BMW 318i -89

        Comment

        • Johnny
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 420
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by Turbobmw318i
          Topikin aloittajakin taitaa olla joku virolainen. vpernu :lol: :lol:
          Ei oo!!

          Comment

          • hevep
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 95
            • Jyväskylä

            #20
            Mitähän öljyä oot koneessa käyttänyt :?:

            Jos lähtis hakemaan vikaa vaikka sieltä.. ja öljynvaihtovälistä.. Ettei vaan olis ollu Mobiilit koneessa :shock:

            Castrol on BMW:lle suositeltu merkki ja ittelläni on toiminut varsin loistavasti.
            E36 325i ---> E38 740i

            Comment

            • Jordan
              Bimmer Rookie
              • Nov 2003
              • 137
              • Kotka

              #21
              On kyl eka kerta ku joku tollast sanoo
              E30 325. Lapsi on terve kun se leikkii

              Comment

              • hevep
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 95
                • Jyväskylä

                #22
                Kertahan se on ensimmäinenkin

                Tällaista puhetta on foorumilla ollut useinkin, että mitä öljyjä kannattaa käyttää. Muistaakseni Mobil ei sopinut bemariin kovinkaan hyvin..

                Tällä nyt viittaan epänormaaliin koneen kulumiseen. Esim. öljy ei ole virrannut kunnolla tapeilla ja se on venyttänyt ne. Toinen aiheuttaja voi olla viallinen öljypumppu. Kolmantena vaihtoehtona tulisi mieleen rankka käyttö (ajamista kivireki perässä -tyyliin).

                Any way. Aiheuttajana tuskin on ollut 95 bensa.
                E36 325i ---> E38 740i

                Comment

                • Tapani K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 423
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by hevep
                  Kertahan se on ensimmäinenkin

                  Tällaista puhetta on foorumilla ollut useinkin, että mitä öljyjä kannattaa käyttää. Muistaakseni Mobil ei sopinut bemariin kovinkaan hyvin..

                  Tällä nyt viittaan epänormaaliin koneen kulumiseen. Esim. öljy ei ole virrannut kunnolla tapeilla ja se on venyttänyt ne. Toinen aiheuttaja voi olla viallinen öljypumppu. Kolmantena vaihtoehtona tulisi mieleen rankka käyttö (ajamista kivireki perässä -tyyliin).

                  Any way. Aiheuttajana tuskin on ollut 95 bensa.
                  Mulla on omalla autolla ajettu Mobilin täyssynteettisillä öljyillä 16 vuotta ja lähes 300tkm ilman minkäänlaisia ongelmia.Jos se Mobil ei bemariin soveltuis, niin miks sitä olis merkkihuolloissa koneisiin laitettu ties kuinka kauan...ainakin täällä Tampereella :?

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11738
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by hevep
                    Mitähän öljyä oot koneessa käyttänyt :?:


                    Castrol on BMW:lle suositeltu merkki ja ittelläni on toiminut varsin loistavasti.
                    ai ku bmw-williamssin kyljessä on niiden mainos vai :lol:

                    Comment

                    • Bavaria
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 494

                      #25
                      Olihan niillä oikeen testi missä ne ajo E30 325i:llä 1600000 km käyttäen Mobil 1 ja tarkisti sen jälkeen koneen kulumisen.

                      Enkä ole huomannut M60 kaasari mosassa 95E:llä ajaessa (kerran testasin, muuten aina 98E) muuta kuin lievän nykimistä.

                      Toki jos sulla on jonkun "asiantuntijan" säätämä sytkä niin voihan se kone käydä helisemään aineella kun aineella.

                      Comment

                      • rrracing
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 588
                        • Pyhtää

                        #26
                        joo ei varmast johu bensiinist :!: :juo :juo
                        Tän hetkiset päristimet:

                        Peugeot Boxer -08 Työjuhta
                        Bmw 320 -92 M-Sport
                        Opel Corsa -93 Hifistelyauto
                        Ford Fiesta -82 TURBO

                        Comment

                        • jartsa318is
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2003
                          • 40
                          • Vantaa

                          #27
                          Menin kerran laittamaan Mobil 1:stä koneeseen ja alko pitää hirveetä älämölöä kylmänä ja lämpösenäki vähän!
                          Nyt on Castrol:in oljyt ja hyvin toimii, en enää ikinä laita bemarin mottiin mobil:ia!
                          www.mob-concept.com

                          Comment

                          • antti85
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 64
                            • Varkaus

                            #28
                            älä nyt kehtaa.. ei se bensa mitään männäntapin reikiä soikeaksi tee.
                            kyllä siinä on joku muu vika joka johtuu vedätyksestä eikä väärästä bensasta. oliko sulla edes öljyä koneessa jos sitä ei roiskunut? :roll:
                            Moottoripyörät rox! Custom ei ole custom ilman V-kakkosta

                            Comment

                            • vpernu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 522
                              • Kouvola

                              #29
                              öljyt oli konees..joo just kävin koneen purkaas ni oli ne laakerit sit kuiteski paskaan..ainaki kutosest..muit en avannu ees..

                              Comment

                              • tihuovin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1422
                                • Oulu

                                #30
                                Duoda, duoda, enpä ihan heti tyrmäisi tuota bensanoktaaniluvun suhdetta alakertavaurioihin. Kyllä siinä on totuutta mukana roimasti.

                                Jos kone ei ole säädöissä (esim. ennakko perseellään), saattaa käydä että 95E:llä se ei toimi oikein. Se saattaa nakuttaa ja nakutus ei ole mikään leikin asia. Varsinkaan turbokoneissa, mutta ei myöskään vapareissa.

                                Nakutusta aiheuttaa mm. väärä nokka-akselien ajoitus, öljy ja karsta palotilassa, liian suuri puristussuhde, liian alhainen bensan oktaaniluku ja liian kuumana käyvä moottori, tässä pääsyyt.

                                Moottorin nakutus eli ennenaikainen palaminen aiheuttaa suurta rasistusta männille, kiertokangille ja niiden laakeroinneille. Seos syttyy ennenkuin mäntä yläkuolokohdassa, vastaanhan se potkii mäntää. Ja mikä silloin ottaa sen vastaan?

                                Turbossa mäntien sulamiset ovat yleisiä seurauksia, kansipahvi ainakin menee hetkessä. Kiertokanki saattaa tulla lohkosta ulos, maailman menoa ihmettelemään.

                                Joten alakerranlaakereiden menolle, syynä on usein nakutus. Mannän tapin reikä VOI HYVINKIN mennä soikeaksi, johtuen nakutuksesta. Muitakin vaurioita siitä voi tulla.

                                Vika ei ole suoraan oktaaniluvun (95E => 98E), vain välillisesti. Varsinainen syy on väärät säädöt tai muut syyt (jotka jo mainitsin).

                                Timo

                                Comment

                                Working...
                                X