Announcement

Collapse
No announcement yet.

älkää tehkö näin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #61
    Ei ne polttoaineet niitä koneita hajota, paitsi jos mäntään sulaa reikä ni sit voidaan ruveta puhumaan "väärästä" polttoaineesta.

    Esim. toista vuotta ajoin Transitilla jossa Fordin 2.0 ohc jossa suositellaan käyttämään 98:a itse tankkasin 95:ttä hyvin toimi, kunnes tein konerempan. Sen jälkeen kun käytti 95:ttä ni kävi jälkikäyntiä ja aina sammuttaessa saatanallinen lojaus putkesta ym. ym. laitoin 98:a niin toimi kuin unelma.
    Eli minun suositus on että jos vaan toimii eikä ole jotain edellä mainittujen vikojen tyylisiä ongelmia niin 95:ttä tankkiin.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • sWaltsu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 12
      • Espoo

      #62
      Jos auto on suuniteltu ajettavaksi 95:llä niin kyllä se sen kestää.
      Mutta sitten jos menee vähän tekemään TEINIX-tuninkia. Eli avara putki (miälettömäät äänet) ja Vapaavirtaus suodatin (hillittömät imuäänet). Tälläiseen ei ole moottoria suuniteltu tehtaalla.
      Niin siinä tapauksessa voi ollakkin että alkaa käydä vähän laihalla (etenkin yläkierroksilla), jolloin nakutus tulee kuivioihin (Detonointi). Uudempiin ruiskuihin en ole perehtynyt, mutta ainakin kaasaripeleissä on todellista totta ettei toimi.

      Detonointi= Polttoaineen itsesytytys. Jonka suuri paine saa aikaan. (diesel toimii tällä menetelmällä), mutta Bensamoottorit eivät tahdo kestää. Bensa sytytetään kohdassa, jossa saadaan paras palaminen männän ollessa matkalla takaisin alaspäin. Mutta liian laiha seos / pieni oktaaniluku aiheuttaa että polttoaineseos syttyy männän vielä puristaessa seosta kasaan (ei ole saavuttanut lakipistettä). Tällöin voi kuvitella mitä käy? Mäntä tahtoo ylös ja räjähdys vaatii takaisin alas?

      Sytytysennakko... Kuka on kovin ja uskaltaa laittaa pienimmät ennakot? ==> tällä mopoja viritettiin... Mutta tosissaan mitä enemmän polttoainetta voi laittaa enemmän ennakkoa (polttoaine sytytetään aikaisemmin, kun kerran enemmän polttoainetta niin palamisaikakin on pidempi. Tämä tuo tehoa.
      Mutta taas TEINIX tuningit virittää Halpaa on laittaa ilmanputsari, pakoputki on kallis mutta pakollinen, (mopoissa) Syttypyörä on edullinen, mutta taas suuttimet & säädätyttäminen kallista. Ja sitten ihmettelee kun ei peli kulje... Moottorivauriot TODELLA mahdollisia.

      Kun kone alkaa detonoimaan voi sylinterin sisäinen paine nousta IHAN HIRVEISIIN lukemiin. Tällöin on vaarassa kampuran laakerit.(laakeripinnan öljykalvo rikkoontuu ja metalli vs. metalli...)

      Itsellä vanhassa Porschessa oli suositus 95:lle, mutta jos sillä ajoi hetkenkin kovempaa / kuumalla alkoi nakutuksen tunnistin rajoittamaan leikkiä.
      Myös bensankulutuksessa oli eroja niin 95:llä & 98:lla... Ajoin parikertaa viikossa n400km:n pätkän jossa pääsi aina tarkistelemaan tuota kulutusta. 95 & 98:n ero oli melkein litra satasella (98:n hyödyksi)

      Mutta vielä alkuperäiseen viestiin... En kyllä usko että männäntappiin vaikuttaa polttoaine, oli se sitten etanolia, metanolia tai poronpissaa..
      Alakerta on vaarassa jos polttoaine on AIVAN väärää. Vaikkakin öljysihti tukossa yms, voi olla suuremmaksi osaksi vaarana
      S.N.R.T =>
      Vanhat ajoneuvot: Yamahat:125TZR, 600FZR, Hondat:600CBR, 900CBR, Porsche:944S, Toyota:Corolla 1.4, Fiat: Marea 1.6,
      BMW:325i e36. Nyt autottomana veneilijänä... metsästämässä autoa...

      Comment

      • Guest's Avatar

        #63
        Ihan yhtä hyvin voisin sanoa että jos jollain on m20b20 älkää ajako 95e nelosen imuventtiilin lautanen tippuu männän päälle ja katkesee nelosen imukeinun ja pakoventtiilin ja tekee mäntään reiän. ja ja ja ja ja ja edit: Kyllä nauratti kun avasin koneen aivan hillittön näky
        Last edited by Guest; 22-03-2006, 15:03.

        Comment

        • Kalju
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 30
          • Lahti

          #64
          Originally posted by Bavaria
          Olihan niillä oikeen testi missä ne ajo E30 325i:llä 1600000 km käyttäen Mobil 1 ja tarkisti sen jälkeen koneen kulumisen.
          Aika pitkälle noilla mobilin öljyillä näyttäis pääsevän, 1,6 miljoonaa kilometriä..
          Montas kuukautta ne testas sitä?
          Voi sitä kuski parkaa kuka noin pitkän siivun joutunu ajaa, toivottavasti ees cruiseri toimi..
          BMW E30 Cabriolet HX35
          BMW E36 325i talvilintta
          Datsun 100A 150Kw 4x4 Turbo (projekti)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎