memebuy23buy

320i, vai onko sittenkään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    320i, vai onko sittenkään?

    tuossa tekniikan vaihdon yhteydessä ostin erään huonokorisen e30 kaverilta jonka se osti sen takia että olisi jää auton rakentanu mutta sillä sitte jäi projekti sikseen joten minä ostin siltä sen e30 koneen takia pois... noh. nytte ku saatiin se kone vaihdettua 99% ruosteettomann koriin ja saatiin auto liikenteeseen. kävin tuossa ajelemassa ja pitihän sitä sitte vähän ajan päästä vähän polettaakin mutta asian ydin nyt on se että miten saisin tietää että onko kone porattu yli 2.0 litraiseksi ilman koneen aukomista kun minusta se on vähän liian ylipirteä 320i:ksi. kiihdyttäessä e36 325i jäi toiseksi...! ja kierroslukemat/vaihteet/nopeudet ovat seuraavat: 1vaihde: 70kmh/h@6000rpm. 2vaihde: 130km/h@6000rpm. 3vaihde: 185km/h@6000rpm. 4vaihde: 230km/h. ja olisihan se 5 vaihdekkin ollut mutta ei oikein uskaltanu lujempaa ajaa kun talvi nyt on mites muilla on kierrokset/vaihteet/nopeudet e30??? eihän pirteydestä mitään haittaa ole mutta pistää kiinnostamaan tälläinen "320i"
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1468
    • Veikkola

    #2
    perä on varmaan mallia aavikko kun noin pitkät välit on. Mittaappa muutamat suoritus arvot niin saat vähän hajua tehoista.. mutta jos on oikeasti noin että e36 325 jää 129hv 320:selle niin sitten on vähän heikko kuski siinä toisessa autossa.

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      pitkä perä meilläkin tuli poikin kans eka mieleen mutta kun itekkin kävin "kiihdytysajon" jälkeen ajamassa e36 325i niin ei se tuntunut yhtään pirteämmältä...! tuossa omassa e30 kun kierrokset pääsee pikkusen päälle 3000rpm niin tuntuu niinkuin turbo tulisi mukaan eli se ei ole mikään pieni tehopiikki niinkuin muissa e30 320i:ssä minkä kyydissä olen ollut...! siis konehan on vapari jos joku nyt sai eri käsityksen...
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Käytä lähimmäs jarrupenkis? Taitais joku muukin täällä olla kiinnostunut "320i":n todellisista tehoista nytten...
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by dunkelblau
          Käytä lähimmäs jarrupenkis? Taitais joku muukin täällä olla kiinnostunut "320i":n todellisista tehoista nytten...
          ööh... jarrupenkissä???
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • sikapoljin
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 185

            #6
            Niin, sellainen tsydeemi joka "vastaan jarruttamalla" mittaa auton tehon, elikkäs tehodynamometri.
            Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11738
              • Kouvola

              #7
              ei kyllä taitais vakio 320i jaksaa tollasella perällä liikkua mihinkään...vois vakio 325:llakin tehdä tiukkaa saavuttaa tollasia nopeuksia

              Comment

              • bmwbmw
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1370
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Esko
                ei kyllä taitais vakio 320i jaksaa tollasella perällä liikkua mihinkään...vois vakio 325:llakin tehdä tiukkaa saavuttaa tollasia nopeuksia
                nii-in...! että ei maha olla ihan vakio tuo kone siellä pellin alla... saiskos puristut painemittarilla testattua jotain suuntaa antavaa... mikä on vakio puristukset m20b20 ja m20b25 koneessa???
                Last edited by bmwbmw; 18-01-2005, 08:37.
                sigpic
                Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10114
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by bmwbmw
                  nii-in...! sehän tässä mietityttääkin että mikähän mylly tuo on miehiään tuolla pellin alla.
                  Tsekkaa nyt ensin mitä lohkon numeroinnissa sanotaan.Sisuksethan tosin voi olla ihan jotain muuta...

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1769
                    • kotona

                    #10
                    *kröprovohöm*

                    Comment

                    • bmwbmw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1370
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31
                      Tsekkaa nyt ensin mitä lohkon numeroinnissa sanotaan.Sisuksethan tosin voi olla ihan jotain muuta...
                      jäi tuossa kirjoittamatta aikaisemmin mutta numeron perusteella se on 2.0L
                      sigpic
                      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by mikko
                        *kröprovohöm*
                        tuota...
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #13
                          Perstuntuman tarkkuudestahan ei ikinä voi sanoa mitään, mutta nopeusmittarin toimintaa voisi epäillä. Tietty sekin on mahdollista että mittarin taustat on mallia "Amis2000"....

                          Comment

                          • Dynamics
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1108
                            • Kiiminki City

                            #14
                            Mittaappa varsin puristukset siitä, sillähän se alkaa selvitä..vakiot on 8-9välissä.

                            Vaparina m20b20 ei saa kulkemaan ihan pikku muutoksilla, varsinkaan m50b25 lukemiin.
                            Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                            Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                            Ex: e34 525Tic, e34 520

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10114
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by Dynamics
                              Mittaappa varsin puristukset siitä, sillähän se alkaa selvitä..vakiot on 8-9välissä.

                              Vaparina m20b20 ei saa kulkemaan ihan pikku muutoksilla, varsinkaan m50b25 lukemiin.
                              8-9 välissä? Onko tuo puristussuhde (kaiketi mahdoton mitata kotikonstein nipussa olevasta koneesta),vai onko Bemarissa noin alhaiset puristuspaineet (mittarilla mitattava arvo).Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen,kun minulla ei ole hajuakaan ko. moottorin ohjearvoista...
                              Last edited by Heguli 31; 18-01-2005, 11:36.

                              Comment

                              Working...
                              X