Nolottaa vähän kysyy mut mitä tarkotatte tolla harvalla perällä? eks se loota oo harva jos se menee tollasii nopeuksii jollain vaihteilla? Tuli tossa mieleen muuten että katottiin gps:än kanssa yhen kamun e30 90 nopeuksii ni ne kusi tuolla 200 kieppeil jo jotai 20-30 km/h, mut en sit tiiä oliko jotai vikaa jossain.
Nolottaa vähän kysyy mut mitä tarkotatte tolla harvalla perällä? eks se loota oo harva jos se menee tollasii nopeuksii jollain vaihteilla? Tuli tossa mieleen muuten että katottiin gps:än kanssa yhen kamun e30 90 nopeuksii ni ne kusi tuolla 200 kieppeil jo jotai 20-30 km/h, mut en sit tiiä oliko jotai vikaa jossain.
Perävälityksillähän nuo välitykset yleensä tehään...viisaammat kertokoon lootista mutta mun luulot perustuu siihen että kutakuinkin kaikki nuo perusaskit on samoilla välityksillä...ja bemuissahan nopeusmittarit näyttää yleensä aina liikaa...
Perävälityksillähän nuo välitykset yleensä tehään...viisaammat kertokoon lootista mutta mun luulot perustuu siihen että kutakuinkin kaikki nuo perusaskit on samoilla välityksillä...ja bemuissahan nopeusmittarit näyttää yleensä aina liikaa...
..ja nopeuslukemiin mittarissa vaikuttaa mm. rengasprofiili oli se bemu tai ei.. Tosiaan mistä sitä tietää mitä se mosa on syönyt ennen kuin aukaisee koneen mutta lähtisin veikkaan että sisuskalut on vaihdettu.. BTW, mulla ois UUSI kansipahvi b20:n myynnissä , jos kyseinen kone nyt on enää vakioporauksilla...
..ja nopeuslukemiin mittarissa vaikuttaa mm. rengasprofiili oli se bemu tai ei.. Tosiaan mistä sitä tietää mitä se mosa on syönyt ennen kuin aukaisee koneen mutta lähtisin veikkaan että sisuskalut on vaihdettu.. BTW, mulla ois UUSI kansipahvi b20:n myynnissä , jos kyseinen kone nyt on enää vakioporauksilla...
Mullekko tarkotit kaupata kansipahvia...? Saatan olla yksinkertainen mutta sen käsityksen sain tekstistäsi...?
ei ole vielä kunnollisia selvyyksiä kun ei oikein ole vielä pääse renkaat ottamaan pitoja tiehen... mutta otettiin perjantaina muutamat suoritus arvot sekunti kellolla (autossa oli 4 henkeä) eli otettiin 5 kertaa 0-100km\h kiihdytystä joista parhain oli 8.08 sek. ja huonoin 8.45 sek. edelleen haittaa tässä vaiheessa kun ei saa otetta tiehen kun kiihdyttäessä kun kierrokset saapuu ykkösvaihteellä sinne ~3700----> perä irti ja kierrokset napsahtaa rajoittajaan. ykköseltä vaihdettaessa kakkoselle ja kun lyö kaasun pohjaan---> perä irti. joten odotellaan kesää ja leveämpiä kumeja
Onkohan nyt taas jäänyt yöunet vähiin??
Edes bem-300 ei lähtenyt sutimaan tehopiikkikohdassa, ja siinä on takuulla yksi ärhäkäimmistä vapareista e30 korissa, se ei myöskään sutinut ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa jos haettiin todellista maksikiihtyvyyttä... jos sillä taas leikki, se suti vielä kolmosella rajoittajaan helposti.
toi menee amis juttujen puolelle kun puhutaan että kakkosella vielä sutii hallitsemattomasti kesken maksimikiihdytyksen... siis jos haetaan maksimikiihtyvyyttä. Kuminpoltto on sitten eri juttu.
Onkohan nyt taas jäänyt yöunet vähiin??
Edes bem-300 ei lähtenyt sutimaan tehopiikkikohdassa, ja siinä on takuulla yksi ärhäkäimmistä vapareista e30 korissa, se ei myöskään sutinut ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa jos haettiin todellista maksikiihtyvyyttä... jos sillä taas leikki, se suti vielä kolmosella rajoittajaan helposti.
toi menee amis juttujen puolelle kun puhutaan että kakkosella vielä sutii hallitsemattomasti kesken maksimikiihdytyksen... siis jos haetaan maksimikiihtyvyyttä. Kuminpoltto on sitten eri juttu.
No jos taka-akseliston puslista on jäljellä rupiset kumilätyt ja tukivarret hakkaa ja sojottaa vuoroin kiinaan ja kuuhun niin ei ihme että nakit sulaa alle...
Uskoisin että legendaarisessa BEM-300:ssa oli satsattu hieman tuonne alusta/rengastus puolellekin...
Perävälityksillähän nuo välitykset yleensä tehään...viisaammat kertokoon lootista mutta mun luulot perustuu siihen että kutakuinkin kaikki nuo perusaskit on samoilla välityksillä...ja bemuissahan nopeusmittarit näyttää yleensä aina liikaa...
Elikkä.. mulla oli 320 e36 ja on muutettu 325:seks ja vaihteet on mun mielestä liian lyhkäsii ni jos vaihtaa perän esim.. 325 tai 328 ni sit olis pidemmät vaihteet?
ei ole vielä kunnollisia selvyyksiä kun ei oikein ole vielä pääse renkaat ottamaan pitoja tiehen... mutta otettiin perjantaina muutamat suoritus arvot sekunti kellolla (autossa oli 4 henkeä) eli otettiin 5 kertaa 0-100km\h kiihdytystä joista parhain oli 8.08 sek. ja huonoin 8.45 sek. edelleen haittaa tässä vaiheessa kun ei saa otetta tiehen kun kiihdyttäessä kun kierrokset saapuu ykkösvaihteellä sinne ~3700----> perä irti ja kierrokset napsahtaa rajoittajaan. ykköseltä vaihdettaessa kakkoselle ja kun lyö kaasun pohjaan---> perä irti. joten odotellaan kesää ja leveämpiä kumeja
Vieläkö lähti kesälläkin perä irti neljän hengen kuormalla kakkosella kaasun pohjaan painamalla? Saa olla aikamoinen voima vehkeessä että sen tekee!Aika rajuja kiihtyvyys arvoja sutien neljän hengen kuormalla!!!
Elikkä.. mulla oli 320 e36 ja on muutettu 325:seks ja vaihteet on mun mielestä liian lyhkäsii ni jos vaihtaa perän esim.. 325 tai 328 ni sit olis pidemmät vaihteet?
Häh, miten tämä peränvälitys voi tuottaa jollekin vaikeuksia. Jos laitat sinne harvempaa perää, niin sitten joka vaihde pitenee perän välitysten suhteessa vanhaan. Noihinkin on varmaan saatavissa useampaa eri välityksellä olevaa perää. Ainakin E30:seen periä löytyy monta, jostain etan harvasta 2.9jotain perästä johonkin 4.jotain lukkoperiin.
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Joo siis kyl mä sen nyt tajusin.. en vaa tienny tota. Mut kyllähän lootassakin täytyy olla eroja tai sitten nopeusmittari näyttää jotai ihan muuta ku nopetta jota ajetaan. Hhmm.. vai pystyyköhän sitä jossain säätämään? Tuli mielee vaa ku se on yleensä elektroninen bemuissa.
Joo siis kyl mä sen nyt tajusin.. en vaa tienny tota. Mut kyllähän lootassakin täytyy olla eroja tai sitten nopeusmittari näyttää jotai ihan muuta ku nopetta jota ajetaan. Hhmm.. vai pystyyköhän sitä jossain säätämään? Tuli mielee vaa ku se on yleensä elektroninen bemuissa.
Ainakin E30 ja E36:ssa on nopeusanturi perässä, laatikko ei siis nopeusmittarin näyttämään vaikuta.
Vai niin, eikäkö kaveri myi oman punasen e30:n jonnekin päin suomea ja se oli koriltaan aika mätä mutta siinä oli kiinni muistaakseni 2.7 rakennettu kone...Se tais myydä sen jonnekin etelä-suomeen mutta oishan se voinu sieltä kulkeutua kyllä jollekin toiselle.
Mistä päin se kaveris on. Ostin kesällä/syksyllä punaisen e30 sieltäpäin. Kaveri puhu että olis 2.7l sano että porattu ja sen isä taas sanoi että se on tehy kammella. Auto ei ollu kilvis jarrut piti laitaa ja verot maksaa.
Ps. Ei se ny kovin mätä ollu pari reikkää piti paikata.
Comment