memebuy23buy

320i, vai onko sittenkään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sd
    Bimmer Rookie
    • Sep 2002
    • 156
    • Turku

    #76
    niin perus b20 ei kyllä vedä missään vaiheessa
    eikä jätä tuolla perällä tai muutenkaan kunnossa olevaa m50b25..
    BMW E30
    MB

    Comment

    • makeclick
      BTCF Member
      • Mar 2005
      • 268
      • Turku

      #77
      niin joo niin.. siis puhuin e36 vanoksesta.. niin no ei sekää kyl kauheesti mihinkää vetäny.. Bensaa se veti ja hyvin
      Harrastepaholainen 335d:
      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

      Comment

      • makeclick
        BTCF Member
        • Mar 2005
        • 268
        • Turku

        #78
        Nolottaa vähän kysyy mut mitä tarkotatte tolla harvalla perällä? eks se loota oo harva jos se menee tollasii nopeuksii jollain vaihteilla? Tuli tossa mieleen muuten että katottiin gps:än kanssa yhen kamun e30 90 nopeuksii ni ne kusi tuolla 200 kieppeil jo jotai 20-30 km/h, mut en sit tiiä oliko jotai vikaa jossain.
        Harrastepaholainen 335d:
        Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
        Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #79
          Originally posted by makeclick
          Nolottaa vähän kysyy mut mitä tarkotatte tolla harvalla perällä? eks se loota oo harva jos se menee tollasii nopeuksii jollain vaihteilla? Tuli tossa mieleen muuten että katottiin gps:än kanssa yhen kamun e30 90 nopeuksii ni ne kusi tuolla 200 kieppeil jo jotai 20-30 km/h, mut en sit tiiä oliko jotai vikaa jossain.
          Perävälityksillähän nuo välitykset yleensä tehään...viisaammat kertokoon lootista mutta mun luulot perustuu siihen että kutakuinkin kaikki nuo perusaskit on samoilla välityksillä...ja bemuissahan nopeusmittarit näyttää yleensä aina liikaa...

          Comment

          • Patrolli
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 552
            • Kempester

            #80
            Originally posted by Saarikoski
            Perävälityksillähän nuo välitykset yleensä tehään...viisaammat kertokoon lootista mutta mun luulot perustuu siihen että kutakuinkin kaikki nuo perusaskit on samoilla välityksillä...ja bemuissahan nopeusmittarit näyttää yleensä aina liikaa...
            ..ja nopeuslukemiin mittarissa vaikuttaa mm. rengasprofiili oli se bemu tai ei.. Tosiaan mistä sitä tietää mitä se mosa on syönyt ennen kuin aukaisee koneen mutta lähtisin veikkaan että sisuskalut on vaihdettu.. BTW, mulla ois UUSI kansipahvi b20:n myynnissä , jos kyseinen kone nyt on enää vakioporauksilla...
            projekten:
            3xxTTiX e30 2d 6gang
            316 e30 2d ”kaljan auto”

            Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
            Corsa A 1.2ässä
            trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
            TRX300 "Big Red"
            nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

            "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #81
              Originally posted by Patrolli
              ..ja nopeuslukemiin mittarissa vaikuttaa mm. rengasprofiili oli se bemu tai ei.. Tosiaan mistä sitä tietää mitä se mosa on syönyt ennen kuin aukaisee koneen mutta lähtisin veikkaan että sisuskalut on vaihdettu.. BTW, mulla ois UUSI kansipahvi b20:n myynnissä , jos kyseinen kone nyt on enää vakioporauksilla...
              Mullekko tarkotit kaupata kansipahvia...? Saatan olla yksinkertainen mutta sen käsityksen sain tekstistäsi...?

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #82
                320i

                Originally posted by bmwbmw
                ei ole vielä kunnollisia selvyyksiä kun ei oikein ole vielä pääse renkaat ottamaan pitoja tiehen... mutta otettiin perjantaina muutamat suoritus arvot sekunti kellolla (autossa oli 4 henkeä) eli otettiin 5 kertaa 0-100km\h kiihdytystä joista parhain oli 8.08 sek. ja huonoin 8.45 sek. edelleen haittaa tässä vaiheessa kun ei saa otetta tiehen kun kiihdyttäessä kun kierrokset saapuu ykkösvaihteellä sinne ~3700----> perä irti ja kierrokset napsahtaa rajoittajaan. ykköseltä vaihdettaessa kakkoselle ja kun lyö kaasun pohjaan---> perä irti. joten odotellaan kesää ja leveämpiä kumeja
                Onkohan nyt taas jäänyt yöunet vähiin??
                Edes bem-300 ei lähtenyt sutimaan tehopiikkikohdassa, ja siinä on takuulla yksi ärhäkäimmistä vapareista e30 korissa, se ei myöskään sutinut ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa jos haettiin todellista maksikiihtyvyyttä... jos sillä taas leikki, se suti vielä kolmosella rajoittajaan helposti.

                toi menee amis juttujen puolelle kun puhutaan että kakkosella vielä sutii hallitsemattomasti kesken maksimikiihdytyksen... siis jos haetaan maksimikiihtyvyyttä. Kuminpoltto on sitten eri juttu.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Balle
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3414
                  • UKI, Suomen New York

                  #83
                  Originally posted by jannmann
                  Onkohan nyt taas jäänyt yöunet vähiin??
                  Edes bem-300 ei lähtenyt sutimaan tehopiikkikohdassa, ja siinä on takuulla yksi ärhäkäimmistä vapareista e30 korissa, se ei myöskään sutinut ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa jos haettiin todellista maksikiihtyvyyttä... jos sillä taas leikki, se suti vielä kolmosella rajoittajaan helposti.

                  toi menee amis juttujen puolelle kun puhutaan että kakkosella vielä sutii hallitsemattomasti kesken maksimikiihdytyksen... siis jos haetaan maksimikiihtyvyyttä. Kuminpoltto on sitten eri juttu.
                  No jos taka-akseliston puslista on jäljellä rupiset kumilätyt ja tukivarret hakkaa ja sojottaa vuoroin kiinaan ja kuuhun niin ei ihme että nakit sulaa alle...

                  Uskoisin että legendaarisessa BEM-300:ssa oli satsattu hieman tuonne alusta/rengastus puolellekin...

                  just my .02
                  Possuja ja Bemareita

                  Comment

                  • makeclick
                    BTCF Member
                    • Mar 2005
                    • 268
                    • Turku

                    #84
                    Originally posted by Saarikoski
                    Perävälityksillähän nuo välitykset yleensä tehään...viisaammat kertokoon lootista mutta mun luulot perustuu siihen että kutakuinkin kaikki nuo perusaskit on samoilla välityksillä...ja bemuissahan nopeusmittarit näyttää yleensä aina liikaa...

                    Elikkä.. mulla oli 320 e36 ja on muutettu 325:seks ja vaihteet on mun mielestä liian lyhkäsii ni jos vaihtaa perän esim.. 325 tai 328 ni sit olis pidemmät vaihteet?
                    Last edited by makeclick; 11-11-2005, 10:40.
                    Harrastepaholainen 335d:
                    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                    Comment

                    • Jarno80
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 246
                      • Riihikoski

                      #85
                      Originally posted by bmwbmw
                      ei ole vielä kunnollisia selvyyksiä kun ei oikein ole vielä pääse renkaat ottamaan pitoja tiehen... mutta otettiin perjantaina muutamat suoritus arvot sekunti kellolla (autossa oli 4 henkeä) eli otettiin 5 kertaa 0-100km\h kiihdytystä joista parhain oli 8.08 sek. ja huonoin 8.45 sek. edelleen haittaa tässä vaiheessa kun ei saa otetta tiehen kun kiihdyttäessä kun kierrokset saapuu ykkösvaihteellä sinne ~3700----> perä irti ja kierrokset napsahtaa rajoittajaan. ykköseltä vaihdettaessa kakkoselle ja kun lyö kaasun pohjaan---> perä irti. joten odotellaan kesää ja leveämpiä kumeja
                      Vieläkö lähti kesälläkin perä irti neljän hengen kuormalla kakkosella kaasun pohjaan painamalla? Saa olla aikamoinen voima vehkeessä että sen tekee!Aika rajuja kiihtyvyys arvoja sutien neljän hengen kuormalla!!!
                      Ahdin määrää tahdin...

                      www.jarno80.suntuubi.com

                      Comment

                      • BMW 325I avo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 832
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by makeclick
                        Elikkä.. mulla oli 320 e36 ja on muutettu 325:seks ja vaihteet on mun mielestä liian lyhkäsii ni jos vaihtaa perän esim.. 325 tai 328 ni sit olis pidemmät vaihteet?
                        Häh, miten tämä peränvälitys voi tuottaa jollekin vaikeuksia. Jos laitat sinne harvempaa perää, niin sitten joka vaihde pitenee perän välitysten suhteessa vanhaan. Noihinkin on varmaan saatavissa useampaa eri välityksellä olevaa perää. Ainakin E30:seen periä löytyy monta, jostain etan harvasta 2.9jotain perästä johonkin 4.jotain lukkoperiin.
                        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                        Comment

                        • makeclick
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 268
                          • Turku

                          #87
                          Joo siis kyl mä sen nyt tajusin.. en vaa tienny tota. Mut kyllähän lootassakin täytyy olla eroja tai sitten nopeusmittari näyttää jotai ihan muuta ku nopetta jota ajetaan. Hhmm.. vai pystyyköhän sitä jossain säätämään? Tuli mielee vaa ku se on yleensä elektroninen bemuissa.
                          Harrastepaholainen 335d:
                          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                          Comment

                          • eeki
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1966
                            • HKI

                            #88
                            Originally posted by makeclick
                            Joo siis kyl mä sen nyt tajusin.. en vaa tienny tota. Mut kyllähän lootassakin täytyy olla eroja tai sitten nopeusmittari näyttää jotai ihan muuta ku nopetta jota ajetaan. Hhmm.. vai pystyyköhän sitä jossain säätämään? Tuli mielee vaa ku se on yleensä elektroninen bemuissa.
                            Ainakin E30 ja E36:ssa on nopeusanturi perässä, laatikko ei siis nopeusmittarin näyttämään vaikuta.
                            Ducati 998 -02 //

                            Comment

                            • hanzu12
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 112

                              #89
                              [QUOTE=*BMW*]
                              Originally posted by bmwbmw
                              Vai niin, eikäkö kaveri myi oman punasen e30:n jonnekin päin suomea ja se oli koriltaan aika mätä mutta siinä oli kiinni muistaakseni 2.7 rakennettu kone...Se tais myydä sen jonnekin etelä-suomeen mutta oishan se voinu sieltä kulkeutua kyllä jollekin toiselle.
                              Mistä päin se kaveris on. Ostin kesällä/syksyllä punaisen e30 sieltäpäin. Kaveri puhu että olis 2.7l sano että porattu ja sen isä taas sanoi että se on tehy kammella. Auto ei ollu kilvis jarrut piti laitaa ja verot maksaa.
                              Ps. Ei se ny kovin mätä ollu pari reikkää piti paikata.

                              Comment

                              • makeclick
                                BTCF Member
                                • Mar 2005
                                • 268
                                • Turku

                                #90
                                Originally posted by eeki
                                Ainakin E30 ja E36:ssa on nopeusanturi perässä, laatikko ei siis nopeusmittarin näyttämään vaikuta.
                                Joovai. Kyllä taas huomaa et bemu on hyvä auto omistaa. Onko se hankalaa vaihtaa välityksii sieltä? Kallista? Lisää juttuu hei tosta 320 jutusta kans.
                                Harrastepaholainen 335d:
                                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                                Comment

                                Working...
                                X