antti, etsi haulla, löytyy paljon tietoja e36:n kolinoista. itse osat ei ole kalliita 10-50€ pari hieman palikoista riippuen... mutta työ maksaa, ja ainakin mun tapauksessa oli semmonen ähvääri että nostin suosiolla kädet pystyyn.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kolina!!
Collapse
X
-
Originally posted by bayer69Takaiskarit olis sitte vaihdettu ja kolina vaan jatkuu..Itekkin ajattelin seuraavaks perehtyä niiden renkaan etupuolella olevien tukivarsikiinnikkeiden pusliin sillä alkaa pikkuhiljaa tekarit valumaan suusta pois on se niin jumalaton kolina mikä sieltä lähtee..Kolina muuten ilmenee moottorijarrutuksessa tai niin kutsutuissa "nimismiehen kiharoissa" tai muuten vaan isoon monttuun ajaessa.
Putkistokaan ei pääse heiluessaan hakkaamaan mihinkään.
Nimim. Eilen e30:iin uudet vaihtanutFord S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
-
kolinan katoaminen
Kolina katosi, vika löytyi alatukivarren puslasta, hintaa remontille kertyi muutama kymppi sisältäen tallivuokrat ym...aikaa tuhraantui kyllä kahdeksan(!) tuntia ekakertalaisella,purin kaikki jarrusatuloista ja levyistä lähtien...ai perkele että on hyvä ajaa..=)E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3
Comment
-
-
Nyt on itselläni myös edessä todennäköisesti juuri noiden takapään alatukivarren puslien vaihto. Jos vielä joku asian kanssa aikaisemmin paininut kertoisi kuulostaako kertomani kolina tutulta? Eli kolinaa tulee vasemman takapyörän lähettyviltä. Kolina on pahinta kun kääntää mutkaan ja lähtee vedättämään mutkasta ulos. Tällöin kolisee todella kovasti. Kun vähän matkaa mennyt suoraan kolina katoaa lähes kokonaan ja jos tiessä on teräviä heittoja niin silloin kolahtaa. Onko PowerFlexin puslat helpompi vaihtaa kuin alkuperäiset? Kannattaako kerralla vaihtaa koko sarja vai uskaltaisiko luottaa siihen, että vika on noissa puslissa ja tilaisi vain ne? Ja jos jollakin on jotain negatiivistä sanottavaa PowerFlexin puslista niin kertokoon äkkiä ennenkuin ehdin ostaa niitä. Auto siis e36 325i vm.-93.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markokAuto siis e36 325i vm.-93."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by dunkelblauPaljos sillä on rullattu? Itellä ~180tkm eikä kuulu vielä mitään.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markokNyt on itselläni myös edessä todennäköisesti juuri noiden takapään alatukivarren puslien vaihto. Jos vielä joku asian kanssa aikaisemmin paininut kertoisi kuulostaako kertomani kolina tutulta? Eli kolinaa tulee vasemman takapyörän lähettyviltä. Kolina on pahinta kun kääntää mutkaan ja lähtee vedättämään mutkasta ulos. Tällöin kolisee todella kovasti. Kun vähän matkaa mennyt suoraan kolina katoaa lähes kokonaan ja jos tiessä on teräviä heittoja niin silloin kolahtaa. Onko PowerFlexin puslat helpompi vaihtaa kuin alkuperäiset? Kannattaako kerralla vaihtaa koko sarja vai uskaltaisiko luottaa siihen, että vika on noissa puslissa ja tilaisi vain ne? Ja jos jollakin on jotain negatiivistä sanottavaa PowerFlexin puslista niin kertokoon äkkiä ennenkuin ehdin ostaa niitä. Auto siis e36 325i vm.-93.
Vaihdoin jo iskarin yläpään tukilaakerit, olivat kohtuullisen huonossa kunnossa, mutta ei hävinnyt vika kokonaan.
Nyt hain laakkoselta kallistuksenvakaajan tiivisteet (3e / kpl, tilauskamaa), vaihdetaan ne, sit jos ei auta niin pitänee ostaa tukivarren ja rungon väliset puslat. Tietääkö joku, saako noita tarvikkeena muualta kuin laakkoselta, siellä maksavat 16e / kpl...
Kai sitä sit koko homman päätteeks vois vielä iskarit ja jouset vaihtaa, niin alkaisi olemaan ajettavuus kohdallaan.
Comment
-
-
Originally posted by Teukka75Sama vika täällä, takaiskarien yläpään kiinnikkeet surkeassa kunnossa, eipä siellä paljoa kumia enää välissä ollut, kolina on jo melkoinen! Noh, täytyy hakea ne osat niin saa alustasarjan laiton yhteydessä nekin kuntoon.
Maksavat muuten laakkosella 25e / kpl, itse joutui hakemaan sieltä kun kiire oli.
Comment
-
Comment