Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolina!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jerry Cotton
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 6

    #16
    antti, etsi haulla, löytyy paljon tietoja e36:n kolinoista. itse osat ei ole kalliita 10-50€ pari hieman palikoista riippuen... mutta työ maksaa, ja ainakin mun tapauksessa oli semmonen ähvääri että nostin suosiolla kädet pystyyn.

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #17
      Originally posted by bayer69
      Takaiskarit olis sitte vaihdettu ja kolina vaan jatkuu..Itekkin ajattelin seuraavaks perehtyä niiden renkaan etupuolella olevien tukivarsikiinnikkeiden pusliin sillä alkaa pikkuhiljaa tekarit valumaan suusta pois on se niin jumalaton kolina mikä sieltä lähtee..Kolina muuten ilmenee moottorijarrutuksessa tai niin kutsutuissa "nimismiehen kiharoissa" tai muuten vaan isoon monttuun ajaessa.
      Putkistokaan ei pääse heiluessaan hakkaamaan mihinkään.
      Tulihan sinne iskarin yläpäihin uudet tukilaakerit, tai miksikä niitä gummeja kutsutaankin, tai ainakin oli se metalliholkki kiinni siinä kumissa, jos vanhat jäi paikalleen.

      Nimim. Eilen e30:iin uudet vaihtanut
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #18
        metallinen kolahdus (vaihtaessa 1,2,3-vaihteilla) -> taka-akselin etummainen pusla (luokkaa 40€, vaikeahko vaihtaa (huollossa työkalut tätä varten))

        rätinä, jatkuvampi ääni -> tukivarren yläkumi (noin 12€, helppo vaihtaa)

        Comment

        • bayer69
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 102
          • 90850

          #19
          kolinan katoaminen

          Kolina katosi, vika löytyi alatukivarren puslasta, hintaa remontille kertyi muutama kymppi sisältäen tallivuokrat ym...aikaa tuhraantui kyllä kahdeksan(!) tuntia ekakertalaisella,purin kaikki jarrusatuloista ja levyistä lähtien...ai perkele että on hyvä ajaa..=)
          E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3019
            • Kuopio

            #20
            Nyt on itselläni myös edessä todennäköisesti juuri noiden takapään alatukivarren puslien vaihto. Jos vielä joku asian kanssa aikaisemmin paininut kertoisi kuulostaako kertomani kolina tutulta? Eli kolinaa tulee vasemman takapyörän lähettyviltä. Kolina on pahinta kun kääntää mutkaan ja lähtee vedättämään mutkasta ulos. Tällöin kolisee todella kovasti. Kun vähän matkaa mennyt suoraan kolina katoaa lähes kokonaan ja jos tiessä on teräviä heittoja niin silloin kolahtaa. Onko PowerFlexin puslat helpompi vaihtaa kuin alkuperäiset? Kannattaako kerralla vaihtaa koko sarja vai uskaltaisiko luottaa siihen, että vika on noissa puslissa ja tilaisi vain ne? Ja jos jollakin on jotain negatiivistä sanottavaa PowerFlexin puslista niin kertokoon äkkiä ennenkuin ehdin ostaa niitä. Auto siis e36 325i vm.-93.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by markok
              Auto siis e36 325i vm.-93.
              Paljos sillä on rullattu? Itellä ~180tkm eikä kuulu vielä mitään.
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by dunkelblau
                Paljos sillä on rullattu? Itellä ~180tkm eikä kuulu vielä mitään.
                Mittarissa 205tkm. Tiedä sitten todellisuudesta, mutta uskoisin, että melko lähelle pitää paikkansa. Taitaa tällaisten kulutusosien rikkoontumisen riippuvan aika paljon miten ja millaisilla teillä on ajettu. Mutta kuten sanottu, vika tuli esiin viikko sitten ja lähes yht'äkkiä mitään varottamatta. Urissa luikertelua on kyllä ollut pitempään, mutta sitä olin ehkä turhaan laittamassa renkaiden piikkiin.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • HJP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1282
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by markok
                  Nyt on itselläni myös edessä todennäköisesti juuri noiden takapään alatukivarren puslien vaihto. Jos vielä joku asian kanssa aikaisemmin paininut kertoisi kuulostaako kertomani kolina tutulta? Eli kolinaa tulee vasemman takapyörän lähettyviltä. Kolina on pahinta kun kääntää mutkaan ja lähtee vedättämään mutkasta ulos. Tällöin kolisee todella kovasti. Kun vähän matkaa mennyt suoraan kolina katoaa lähes kokonaan ja jos tiessä on teräviä heittoja niin silloin kolahtaa. Onko PowerFlexin puslat helpompi vaihtaa kuin alkuperäiset? Kannattaako kerralla vaihtaa koko sarja vai uskaltaisiko luottaa siihen, että vika on noissa puslissa ja tilaisi vain ne? Ja jos jollakin on jotain negatiivistä sanottavaa PowerFlexin puslista niin kertokoon äkkiä ennenkuin ehdin ostaa niitä. Auto siis e36 325i vm.-93.
                  Täysin samalta kuulostaa mulla, alkoi kuulostamaan tuolta yhtenä päivänä yhdessä mutkassa...

                  Vaihdoin jo iskarin yläpään tukilaakerit, olivat kohtuullisen huonossa kunnossa, mutta ei hävinnyt vika kokonaan.

                  Nyt hain laakkoselta kallistuksenvakaajan tiivisteet (3e / kpl, tilauskamaa), vaihdetaan ne, sit jos ei auta niin pitänee ostaa tukivarren ja rungon väliset puslat. Tietääkö joku, saako noita tarvikkeena muualta kuin laakkoselta, siellä maksavat 16e / kpl...

                  Kai sitä sit koko homman päätteeks vois vielä iskarit ja jouset vaihtaa, niin alkaisi olemaan ajettavuus kohdallaan.

                  Comment

                  • Teukka75
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 88
                    • Keski-Suomi

                    #24
                    Sama vika täällä, takaiskarien yläpään kiinnikkeet surkeassa kunnossa, eipä siellä paljoa kumia enää välissä ollut, kolina on jo melkoinen! Noh, täytyy hakea ne osat niin saa alustasarjan laiton yhteydessä nekin kuntoon.
                    _______________
                    Ex: E36 325ia -94
                    Ex: E28 520i -86

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Teukka75
                      Sama vika täällä, takaiskarien yläpään kiinnikkeet surkeassa kunnossa, eipä siellä paljoa kumia enää välissä ollut, kolina on jo melkoinen! Noh, täytyy hakea ne osat niin saa alustasarjan laiton yhteydessä nekin kuntoon.
                      Siinä menee ensikertalaiseltakin alle tunti tuossa vaihdossa, jos käytössä on yksi hallitunkki. Hemmetin yksinkertainen homma.

                      Maksavat muuten laakkosella 25e / kpl, itse joutui hakemaan sieltä kun kiire oli.

                      Comment

                      • HJP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1282
                        • Helsinki

                        #26
                        Mites, kun noista alatukivarren puslista puhuitte, niin onkos syypäänä ollut sisempi vai ulompi pusla?



                        Eli nro. 3 vai 8?

                        Comment

                        • custom04
                          Newbiemmer
                          • Nov 2005
                          • 21
                          • Kouvola

                          #27
                          Itsellä on alkanu kuulua oikeasta takanurkasta sellanen lisääntymään päin oleva kolina, joka kuuluu korvaan eniten just sillon, kun autolla lähtee liikkeelle. Ei tarvi edes kovaa lähteä liikkeelle, niin kertaalleen se jokin siellä kolahtaa/naksahtaa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎