Originally posted by Masa
Projektin vaiheita(tek,vaiht yms)kuvia lisätty 29.4
Collapse
X
-
jepjep, ei se vailla aivoja huutaminen ainakaan mun kannalta asioita pparempaan suuntaan vie, asiallinen käytös on valttia noissa hommissa, olisi jo monta kertaa mieli päästää helvetti irti mutta kun sit saisi autoa odotella seuraavan 40 vuotta. ja en bannaa kyseistä firmaa jos auto tulee kunnollisena pois (eli autossa uusi tekniikka ja katsastettuna, avaimet käteen ja menoksi) mutta jos ei niin sitten kiroan sen helvetin syövereihin.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
-
ei mulla sitä fyrkkaa paljoa ole, jouduin aika tiukille tuon homman takia. katsoppas kun homman piti mennä näin: vien auton ja tekniikan senne ja haen 2 viikon päästä pois ja annan muutaman satasen(ali ihan kannattava homma). mutta kuinkas kävikään,ei mennnyt ihan niinkuin piti. mutta kun oli jo uusi tekniikka keulalla niin eihän tota voinut keskenkään jättää.Originally posted by SpudYleisesti ottaenkaan nuo tekniikanvaihdot ei taida kannattaa nykysysteemillä millään tavalla. Sen vielä ymmärtää, että 1.8 tekniikan tilalle juntataan joku 2.5 jos koppa on muuten priimaa, mutta esim. tässä Lassin tapauksessa väkisinkin joutuu ihmettelemään että miksi ihmeessä 2l 12 reikäisen tilalle vaihdetaan 2l 24 reikäinen (näin ainakin olen käsittänyt). Hirvee homma! Ja jos se tekniikka tuli auton mukana valmiiksi irroitettuna niin siitä ei tosiaankaan voi tietää, että missä kunnossa se oikein on kun ei oo päässy testaamaan. Kuten tuosta automaattilaatikosta jo ilmeni... Toisaalta joku täällä jo mainitsikin että jos rahaa on, niin sama kai se sitten minne ne työntää.Originally posted by KyytsisNo tolla laskutuksella (n.3000€) ja tällä ajankäytöllä sen on parempi tosiaan muistuttaa jo uutta s-mersua.Originally posted by LASSI-Smulle ei riitä, eli paras tehdä kunnolla tai palailen asiaan
mutta hyvä tietää tuo tosin etukäteen
Muista reklamoida niille asiallisesti ja mielellään kirjallisesti kaikista puutteista yms. jotta voit tarvittaessa hoitaa asian virallista tietä. Mä tosiaan toivon että toi onnistuu nopeati ja hyvin.
En muuten itse aio enää ikinä ryhtyä muihin tekniikanvaihtoihin, kuin m106 tbo:n tunkemiseen e28:iin. Ei vaan kannata.
edellinen omistaja ei tiennyt ollenkaan että vaihteisto oli täysi paska, koska joku oli vedättänyt häntä myymällä tekniikan hänelle väittäen sitä ehjäksi, jota se ei todellakaan ollut. moottorin johtosarja pätkitty pilalle, loota paskana, ja pahimmassa tapauksessa saattaa olla ettei se mene päästö mittauksesta läpi. mutta ei nyt villiinnytä, huomenna on uusi päivä ja toivottavasti edes muita päiviä aurinkoisempi
voihan olla että auto on hyvässä iskussa ja saa valmiina kovaan ajoon.
E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
Kertokaahan ystävät hyvät, mitä olisitte tehnyt jos omalle kohdalle olisi sattunut tällaista. ja mitä jos ei vieläkään onnista vaan esim noi päästöt on liian korkeat ja alkaa lompakko oleen aika ehtoo puolella.E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
Jos päästöt on liian korkeat niin tankki ajetaan melkein tyhjäksi ja sinne laitetaan bensan sekaan vähän lähes 100% alkoholia ja käydään äkkiä katsastusasemalla ja sitten äkkiä bensaa tankki täyteen, että alkoholi ei kerkeä aiheuttaa vaurioita. Päästöt laskee varmasti...
Comment
-
No tuostahan on tietysti kirjallinen työmääräys ja siinä arvioitu työmäärä ja kesto sekä hinta. Omat osat on aina hivenen vittumainen asia, kun se laskee vastapuolen kiinnostusta saattaa homma valmiiksi (vähemmän pääomaa kiinni hankkeessa) ja samalla se vapauttaa vastapuolen lähes kaikesta vastuusta.. Valitettavasti. (paitsi työn osalta)Originally posted by LASSI-SKertokaahan ystävät hyvät, mitä olisitte tehnyt jos omalle kohdalle olisi sattunut tällaista. ja mitä jos ei vieläkään onnista vaan esim noi päästöt on liian korkeat ja alkaa lompakko oleen aika ehtoo puolella.
Osien toimimattomuudesta ei voi syyttää Bemuosaa (siltäosin kuin on omia), ja kun se ei ole Bemuosan vika, niin se oli budjetoinut homman tehtäväksi jossain ajassa johonkin aikaan. Sitten kun uusien osien tuleminen kestää, niin ne tekee sen homman kun vain ehtii. Ja aikataulu paukkuu.
Paska homma kaikenkaikkiaan. :( Ei siinä auta muu kuin yrittää rakentavasti neuvotella vastapuolen kanssa projektin aikana ja yrittää saada homma kunnialla päätökseen. Sitten kun on viiva alla lienee syytä tsekata tilannetta sitä vasten mitä tuli aikoinaan sovittua ja pohtia onko syytä ryhtyä mahdollisiin jatkotoimenpiteisiin.
Lähinnä syyttävä sormi osoittaa sinne, joka tuon tekniikan sulle on aikoinaan ehjänä myynyt riippumatta siitä tiesikö se sitä vai ei. Jos se on yksityiseltä ostettu, niin keinoja on vähemmän käytettävissä, mutta luonnollisesti niitäkin löytyy.- BMW x5 f15 m50d "navetta"
- Porsche Cayenne S
- Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
- plus pari muuta
Comment
-
toivottavsti on, en mä niitä hevosvoimia lähtenyt hakeen vaan hyvää ajettavuutta, jos tehoa olisin lähtenyt hakemaan niin olisin pistänyt 5 litrasen V12 pannun, olisi saanut varmaan samaan rahaan. no nyt rupes vituttaan, olis pitänyt laitta sellanen, tossa vähän aikaa sitten olis ollut 1300 eurolla kone,loota ja sähköt. e34 550 olis olhan retee.Originally posted by bimmermansanoppa lassi onko noi lisä hevosvoimat tuon rahan arvoisia? mä oisin kyllä jo hakenut auton pois ja haistattanut pitkät... :wink:
toi haistattelu ei vaan yleensä auta asiaa, en kiellä etteikö olisi vähintään 50 kertaa jo tehnyt mieli tehdä se, mutta sit olisin ollut aika liemesä kun olisi tekniikka ja auto pitkin pihaa ja joutuis ite alkaa puljaan sen kanssa ilman paikkaa missä tehdä. seuraavaks saa eurotuning tehä tekniikanvaihdon jos sellanen tulee (e34 550) jos vaan uskaltavat ottaa tollasen projektin joskus
tuon auton kori on vain niin hyvässä kunnossa ja hyvän värinen että siitä on ilo ruveta tekeen kunnon menopeliä,
aivan liian kalliiksihan tuo on tullut, ja hermoja raastavaa odotella ja jännittää tuleeko koskaan toimiinE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
Saako tyhmemmät tulla viereen katsomaan ja osoittelemaan sormella "mikä tuo osa on?" :oops:Originally posted by petteriuEiköhän kohta pistetä talkoot pystyyn: haetaan auto pois ja laitetaan se porukalla kuntoon...
Petteri
LASSI-S tarjoaa pullat ja kahvit ja muut tekee talkoilla ja oppii yhdessä? Ei huono ajatus
E39 520iA -02
Comment
-
"Kuuluuko sen tehdä tolleen?"Originally posted by SicknessSaako tyhmemmät tulla viereen katsomaan ja osoittelemaan sormella "mikä tuo osa on?" :oops:
LASSI-S tarjoaa pullat ja kahvit ja muut tekee talkoilla ja oppii yhdessä? Ei huono ajatus
"Onx valmist jo?"
"Saanx määki kiristää sitä ruuvii?"
"Tää tais mennä poikki?"
"Onx kellää vastakierretappia?"
"Hei tääki meni jotenki rikki?"
"Onx niit pullii vielä?"
"Ota tostaki kuva.."
"No, onse hyvä olla vakuutusyhtiötä varten"
....
Hyvä idea, tommonen tapahtuma pitää järjestää 8)
Comment
-
hyvä idea, täytyy joku tollaanen kehittää joskus tässä, täytyy vaan löytyä sopiva talli, mä tarjoon boolit, eli pirtua vaan iso lasti ja teen boolit ja väännetään clubilaisten autoja ja hörpötellään.
mulla olis paremman alustan asennus edessä,tai mahdollisesti ton auton teko valmiiksi,olisi hienoa jos saisi apua jostain, ja jos muilla olisi kans jotain tehtävää autoillensa niin otetaan muutama kärry ja laitellaan porukalla jossain hallissaE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
Joo, ei homma oo ihan musta-valkonen. Ei bemuosaa voi kaikesta syyttää.
Mulle tekivät tekniikanvaihdon, 518->535 ja aikaa meni n. 1,5 vko.
Työn jälki siistiä ja kaikki toimii.
Antovat jopa takuun ja korjasivat kiltisti kaikki mistä huomautin.
Tulen edelleen käyttämään heidän palveluitaan, osien hinnatkin ovat halvempia kuin esim. Fustilla tai Jalosella 8) .
Kyllä kaikille pajoille sattuu "kökköjä", ikävää vaan että ne kaikki kasaantuu Lassille :( .
Ei Bemuosakaan voinut tietää työtä vastaanottaessaan mitä siinä tekniikassa tulee vastaan, koska Lassille oli kerrottu tekniikan olevan kunnossa.
Kyllä se on varmaan Bemuosassakin aiheuttanut päänvaivaa mihin väliin pitkittynyt projekti aina otetaan, yhtähyvin Masan aikataulut on menneet persiilleen.
Mutta toivotaan, että Lassi saa autonsa hyvässä kunnossa pian takaisin käyttöön.--Non nimm poikamm--
Comment
-
Originally posted by Kyytsis"Kuuluuko sen tehdä tolleen?"Originally posted by SicknessSaako tyhmemmät tulla viereen katsomaan ja osoittelemaan sormella "mikä tuo osa on?" :oops:
LASSI-S tarjoaa pullat ja kahvit ja muut tekee talkoilla ja oppii yhdessä? Ei huono ajatus
"Onx valmist jo?"
"Saanx määki kiristää sitä ruuvii?"
"Tää tais mennä poikki?"
"Onx kellää vastakierretappia?"
"Hei tääki meni jotenki rikki?"
"Onx niit pullii vielä?"
"Ota tostaki kuva.."
"No, onse hyvä olla vakuutusyhtiötä varten"
Näinhän tossa epäilemättä tulis käymään, varsinkin jos vielä on pirtuboolia asennusjuomana. Jos nyt omaan tekis tuon alustapäivityksen ihan selvinpäin.
Comment
-
Sen takia mä tuonne kirjoitinkin alunperin, että Lassi tarjoaa kahvia ja pullaa Muuten voi olla, että tehdään joukolla "Bemuosat" :lol:Originally posted by Leka
Näinhän tossa epäilemättä tulis käymään, varsinkin jos vielä on pirtuboolia asennusjuomana. Jos nyt omaan tekis tuon alustapäivityksen ihan selvinpäin.E39 520iA -02
Comment
Comment