Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka-akselin puslat e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Taka-akselin puslat e30

    Vaihtoon ohjeita/paikkaa joka tekisi?
    Last edited by Bmw Master; 21-04-2012, 22:08.
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

    #2
    En tiedä eteläsuomesta, mutta Oulussa merkkiliike, Autotalo Jurvakainen tekee samaisen toimenpiteen 120€:n hintaan. Jos nyt tästä ei muuta apua ole, niin ainakin hintatietoja, mitä merkkiliikkeessä maksaisi.
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30

    Comment

    • Harakiri
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 371
      • www.hatethegame.fi

      #3
      Onnistuu kotona mutta vaihtoehtoina taka akselin irroitus tai puslien polttaminen pillillä ja poltossakin vaarana se että apparin puolella bensatankki 10cm päässä puslasta.
      Mulle jäi monen paikan kyselyn jälkeen vain laakkonen vaihtoehdoksi ja hinta oli 180e (työt ja puslat)
      e30 vakkari heikkous ja paskamainen sellainen.
      www.hatethegame.fi

      ___________________________ __ _ _
      Don't hate the player,
      Hate the game

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Oon joskus vaihtanut itsekkin, ihan akselin ollessa paikallaan. Kauhea työ, hajottaa puslan sisukset eka ja sit taltata metallikuori halki niin saa sen ulos sieltä kolostaa. Paskaa silmät täynnä kun siellä alla ahertaa... E28 Hyvinkään bemarilla lupasivat vaihtaa 260 eurolla! Aika tyyris... Helsingissä Auto lasaret vaihtaa n.100 eurolla mut kun ei viitsis viedä sinne asti....

        Comment

        • bemu-freak
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 277
          • Kerava

          #5
          Tehkää siihen työkalut. Tein E34:seen työkalut, joilla vaihto onnistuu. Pitäisi taas ens viikonloppuna vaihtaa yhdet puslat. Vaihdoin myös edelliseen e28:iin puslat kotikonstein ja ne muistot mielessä ajattelin, että ei koskaan enää ja teetin työkalut, kun piti e34:seen alkaa vaihtamaan puslia.

          Muutama sopivan kokoinen laippa ja jengatappi ja johan lähtee nätisti.
          BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
          ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

          Comment

          • Jaghaath
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1273
            • Helsinki

            #6
            Tapiolan esso tais ottaa 160e e28 puslista+töistä.

            Comment

            • dantte
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1532
              • Helsinki

              #7
              Jos vaan vähänkään mahdollista niin vaihda ite. Mä vaihdoin ite, eikä se työ nyt hirveen vaikee ollut.

              Comment

              • Janne_K
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 31
                • Hyvinkää

                #8
                Hyvinkäällä on merkkihuolto.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by dantte
                  Jos vaan vähänkään mahdollista niin vaihda ite. Mä vaihdoin ite, eikä se työ nyt hirveen vaikee ollut.
                  Vihjeitä? Käytitkö ulosvetäjää vai mitenkä? Taidan ite vaihtaa, maksaa niin suolaisesti huollossa... Jos vaihtais ne takatukivarsien pienet puslat samalla niin menis auto suoraan. Ja jos laittais polyuretaani puslat...

                  Comment

                  • Odeq
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 341
                    • Espoo

                    #10
                    Kauklahden autokorjaamo otti 130€ ku teki työn E30 koppaa.
                    __________________________________________
                    Bmw 330d
                    Rumblebee

                    Comment

                    • jaakkohenrik
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 306
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master
                      Oon joskus vaihtanut itsekkin, ihan akselin ollessa paikallaan. Kauhea työ, hajottaa puslan sisukset eka ja sit taltata metallikuori halki niin saa sen ulos sieltä kolostaa. Paskaa silmät täynnä kun siellä alla ahertaa... E28 Hyvinkään bemarilla lupasivat vaihtaa 260 eurolla! Aika tyyris... Helsingissä Auto lasaret vaihtaa n.100 eurolla mut kun ei viitsis viedä sinne asti....
                      Onko auto lasaret siellä heikinlaakson lähellä vielä olemassa?

                      Comment

                      • BilicaMiestäWie
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2004
                        • 105
                        • Sonkajärvi

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master
                        Originally posted by dantte
                        Jos vaan vähänkään mahdollista niin vaihda ite. Mä vaihdoin ite, eikä se työ nyt hirveen vaikee ollut.
                        Vihjeitä? Käytitkö ulosvetäjää vai mitenkä? Taidan ite vaihtaa, maksaa niin suolaisesti huollossa... Jos vaihtais ne takatukivarsien pienet puslat samalla niin menis auto suoraan. Ja jos laittais polyuretaani puslat...
                        Oon kuullu että uretaani puslat ei olis kaikkein parhaimmat, en sitten tiedä.
                        Itsellä sama urakka ja ite aion tehä. :juo :juo
                        ****E34****
                        "Onneksi uimaseuran narut on Pikkaraisen hallussa"

                        Comment

                        • tihuovin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1422
                          • Oulu

                          #13
                          Tehkää siihen työkalut. Tein E34:seen työkalut, joilla vaihto onnistuu...
                          Olen onnistuneesti irroittanut ne puslat kerran, paskamaiset ovat irroittaa, sen myönnän. Lähtivät vain "murusina", keskitappi oli valmiiksi kokonaan irti (eli ei missään kiinni :shock: ). "Hylsy" sitten sitäkin tiukemmassa, rautasahan terällä "nitkutin" (jumbe että oli työlästä :( ) kuoren pituussuunassa halki, varoen takakelkkaa. Kun kuori oli halki, tampilla taoin sen sieltä hittoihin. Ja oli silti lujassa. Kun vanha oli pois, putsasin sen niin hyvin paskasta ja ruosteesta kuin mahdollista.

                          Rasvasin sen hyvin vaseliinillä, enempi liikaa kuin liian vähän. Rasvasin myös puslan "vimosenpäälle". Ilman "erikoistyökaluja" sain ährättyä sen melkein paikoilleen. Jäi vajaaksi pikkuisen toista senttiä. Kun se ei mennyt niin se ei mennyt, vaikka mitä teki. Joten jätin sen silleen, ajoi asiansa siinäkin.

                          Kysymys :?: Millainen se työkalu on jonka teit :?: Onko mittoja/kuvia :?: Voisin vaikka tehdä itsellekin sellaiset, edessä on vaihto toiseen autooni, nyt pitäisi tehdä se sitten oikein.

                          Timo

                          Comment

                          • jortikka
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 88
                            • kajaani

                            #14
                            helppo homma ku pillillä ne kumiosat tuleen ja polttaa kaks tupakkia ja sit ku ne kumit on palanu ni lyö ne kuoret pois sieltä sisältä. ja ruuvipenkissä tai rässissä uudet paikalleen.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by jortikka
                              helppo homma ku pillillä ne kumiosat tuleen ja polttaa kaks tupakkia ja sit ku ne kumit on palanu ni lyö ne kuoret pois sieltä sisältä. ja ruuvipenkissä tai rässissä uudet paikalleen.
                              Ilmeisesti otit takakelkan ensin irti autosta!!?? Kai se ulos vetäjä täytyy tehdä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎