Hieno homma. Täytyypä kokeilla seuraavaksi GT Radiaalia. Se kun on jo hintansa puolesta kiinnostava. F1:t oli kyllä hyvät ajaa, mutta ne kuluuvat todella nopeasti. GT Radial on varmaankin tehty vähän kovemmasta seoksesta? 6 vuotta on opettanut, että E34 on "melko" kranttu rengastuksen suhteen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keskisarjan kesärenkaat, laatu ja ominaisuudet+
Collapse
X
-
Originally posted by HemiKaverilla on 525/E34:ssa edessä 225/45-17" ja takana 235/45-17" GT-radialit ja tämä on juuri yksi niistä varmoista tiedoista siitä että ne pelaa loistavasti.
Itse ajoin ko.kiesiä viime syksynä ja voin luvata ettei vetelyä eikä ääntä ollut käytännössä lainkaan. Ko.kiesi kun tuli keväällä Saksasta, oli alla puolikuntoiset 234/45-17" misukan pilotit(muistaakseni V-luokan) jotka vaihdettiin alta pois tasan sen takia että ne vetelivät aivan sairaasti. Tosin nivelissäkin oli hieman sanomista, mutta niidenkään "päivitys" ei kovin kummoisia ongelmalle tehnyt. "Testivoittajat" juunou...uutena.
Onko nuo GT-radialit sama asia, kuin champiro GT-radial???
Ainakaan nuo champiro GT-radial ei paljon kehuja ole saanut...
Comment
-
-
Kannattaa ottaa huomioon noita renkaita vertaillessa, että sama rengas voipi käyttäytyä täysin erilailla eri merkkisten/mallisten autojen alla. Esimerkiksi omassa e34:ssa Falkenit alla ja vetelee niin ettei meinaa kaistalla kestää (ja alusta on varmasti kunnossa) Kaverilla taas samat renkaat Accord Type-R:n alla pelaa aivan loistavasti.
Comment
-
-
225/40/18" Sunny merkkisiä renkaita euromasterilta, joka on muuten niiden myydyin rengas isommissa kokoluokissa, niin kustantaa sarja hinnalta 480e Sis asennuksen. Eli aivan v*tun halpa.
Itse haen nuo, mutta tod. näkösesti sieltä ei noita saa alle 600e ilman suhteita, mutta kannattaa käydä jututtamassa. Laatua en tiedä, mutta kysyin että onko hirveetä eroa coopereihin (Jenkki-tuonti rengas, ja hyva sellanen), niin sanoi että sadekelillä voi olla jotain kuivalla ym. ei mitään. Ja tosiaan suositteli kumia, vaikka oisin muuten ostanut kalliimman cooperin, joka oli taas n. 660e alennuksilla.///M3 97-
Comment
-
-
Mitäs mieltä ootte sellaisesta että laittaisi taakse halpisnakit ja eteen testivoittajat? Eihän tuo takapää renkaiden vetelyn, metelin eikä jarrutuspidonkaan puolesta ole yhtä herkkä kuin etupää, ja bemuissa kun tahtoo nuo takapyörät silottua huomattavasti nopeammin... Tietty ei ole kovin kiva jos takapää lähtee herkästi vesiliirtoon, eli sitä silmällä pitäen pitäisi tuo valinta tehdä. Talvirenkaiden suhteen ei varmaan tällaista kannata harrastaa, mutta siis jos puhutaan kesägummeista.e90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by gangstaTiteekö joku, onko nuo GT-radialit = champiro GT-radial?E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by HemiHopeanuoli: Takapää on ihan yhtä merkityksellinen vetelylle ja metelille kuin etupääkin. Ajettavuus ja varsinkin äärikäytös voi muuttua ko."virityksestä" huomattavasti huonommaksi, kuin jos myös edessä on ne "ei testivoittajat".
Itselläkin on ihan neutraaleja kokemuksia noista GT-radialeista. Itsellä on 215/40/17 ja vetely on kohtuullista ja melu siedettävä, vertailua mihinkään merkkirenkaaseen en ole päässyt tuossa koossa tekemään. Isäukolla on sensijaan e-sarjan mersun alla 225/50/16 ja kehuu noita paremmiksi kuin michelinit tai uniroyalit. ja sillä on ollut noita jo kolme sarjaa, ja sitä ennen misukatja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...
Comment
-
-
nyk. Honda CTR -04
ex. e46 320 Cabrio
ex. e30 327 taxi
ex. e30 325 touring
MYYDÄÄN:Myydään e46 osia
Kaikki MP-rakenteluun:www.motohell.fi
Comment
-
-
Originally posted by HemiHopeanuoli: Takapää on ihan yhtä merkityksellinen vetelylle ja metelille kuin etupääkin. Ajettavuus ja varsinkin äärikäytös voi muuttua ko."virityksestä" huomattavasti huonommaksi, kuin jos myös edessä on ne "ei testivoittajat".e90 330d -05
Comment
-
-
Se ei alustageometrisesti mene ihan noin. Takapää kun lähtee viemään, muuttaa se kulkukulmaa ja kiesi siis vetelee(muuttaa kulkusuuntaa).
Usein perstuntumalta fiilis on se että ongelma on etupäässä mutta juuri takapää on se mistä kulkusuunnan muutoksia aiheuttava vetely johtuu.
Sekin kannattaa huomioida että koska regastekniikka on aina kompromissi, on useat uudet "testivoittajat" varsinkin hieman kuluneen aivan tajuttomia vetelijöitä vai todella äänekkäitä. Renkaita myydään nykyisin näiden testien perusteella jolloin valmistajat usein unohtavat käyttömukavuuden jos sekunti tai kaksi saadaan testiradalla voitettua jne. Mukavuus renkaassa on vastakohta "testiominaisuuksille"...näin karrikoiden
Comment
-
Comment