Täytyy yhtyä edelliseen Pirellin P zero neroista, n. kahdeksan kesän kokemuksella voin sanoa että kyseiset renkaat ovat tähän mennessä kirkkaasti parhaat, kahden kesän ajonautinnot kärsivät KUMHON ecksta 205/45 17" renkaiden takia, toista kertaa en renkaissa säästä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Keskisarjan kesärenkaat, laatu ja ominaisuudet+
Collapse
X
-
lähes turhaa provoa , mutta menköön ...
Originally posted by Hemi...Nykyisin ollaan monen kohdalla tilanteessa jossa kesärenkaiden alle pyöräyttäminen tarkoittaa jo selkeää käyttöominaisuuksien heikkenemistä....
lainaan nyt sitten sitä Tekniikan Maailmaa 5/2005 rengastestiä ,
ja ihan piruuttani asiayhteyksistään irrotettuina provosoivina heittoina :
s.10 "Harva kehtaa myöntää, että renkaan tärkein ominaisuus on hinta. Jokainen kuitenkin sisimmässään tietää, että turvallisuutta ajatellen se ei ole viisain valintaperuste.
Kuluttaja haluaa varmasti renkailta samaa kuin muiltakin tuotteilta, eli hyvää laatua halvalla. Se on vaikea yhtälö, joka harvoin toteutuu."
s.13 "Jatkuvasti kasvava vanteen halkaisija on seikka, joka ei palvele kuluttajaa." ...
... "Autonvalmistajat eivät haluaisi kasvattaa renkaan ulkohalkaisijaa, vaan suurentaa sisähalkaisijaa. Tämä johtaa aina vain matalampaan ilmatilaan renkaissa. Silloin renkaan mahdollisuus toimia yhtenä merkittävänä osana auton jousitusta ja mukavuutta vähenee huomattavasti.
Rengasteollisuudessa ei kaikki kehitys ole suinkaan kuluttajan kannalta kulkemassa oikeaan suuntaan. Pelkästään rengastehtaiden suunnitteluosastoja on tästä turha syyttää. Autotehtaat, rengastehtaiden suunnitteluosastoja on tästä turha syyttää. Autotehtaat, rengastehtaiden markkinointiosastot ja muodin mukana kulkevat kuluttajat tekevät mahdolliseksi kehityksen kulkemisen vähemmän toivottuun suuntaan."
alleviivaukset lainaajan toimesta :-) , vaikka niitä itsestäänselvyyksinä saakin pitää , ken tahtoo.
Nostan kyllä ajoittain hattua yllä lainaamalleni yleisteknilliselle aikakauslehdelle TM:lle , varsin järjellistä tekstiä ja testiä pukkaavat ihan säännöllisin väliajoin , ja muistuttavat riittävän painokkaasti jotta lukijat tekisivät omia painotuksiaan testatuista ominaisuuksista , kunnioitettavaa. Ei sellaista pakottamista testivoittojen absoluuttiseen totuuteen.
Yhden laatuinen testivoitto minulle tulee jo siitä , että valitsen tulevien renkaideni koon ( ja profiilin ) suoraan käyttöohjekirjasta. Nerokasta ?
no joopa-joo , erilaisen lähestymistavan toki yritän ymmärtää, vähintäänkin sen hyväksyn ;-)
yst.t. pelti kiinni
Comment
-
-
Originally posted by BMW_535iKannattaa ottaa huomioon noita renkaita vertaillessa, että sama rengas voipi käyttäytyä täysin erilailla eri merkkisten/mallisten autojen alla. Esimerkiksi omassa e34:ssa Falkenit alla ja vetelee niin ettei meinaa kaistalla kestää (ja alusta on varmasti kunnossa) Kaverilla taas samat renkaat Accord Type-R:n alla pelaa aivan loistavasti.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by datzka225/40/18" Sunny merkkisiä renkaita euromasterilta, joka on muuten niiden myydyin rengas isommissa kokoluokissa, niin kustantaa sarja hinnalta 480e Sis asennuksen. Eli aivan v*tun halpa.
Itse haen nuo, mutta tod. näkösesti sieltä ei noita saa alle 600e ilman suhteita, mutta kannattaa käydä jututtamassa. Laatua en tiedä, mutta kysyin että onko hirveetä eroa coopereihin (Jenkki-tuonti rengas, ja hyva sellanen), niin sanoi että sadekelillä voi olla jotain kuivalla ym. ei mitään. Ja tosiaan suositteli kumia, vaikka oisin muuten ostanut kalliimman cooperin, joka oli taas n. 660e alennuksilla.
Comment
-
-
...uusimmassa Tekniikan maailmassa V-luokan rengastestissä, ylivoimaisesti hiljaisin ja käyttömukavin rengas, eli yokohama, jäi viimeiseksi...
Kertoo tietenkin siitä kuinka ne ominaisuudet joilla menestytään testeissä on herkästi käyttöominaisuuksien vastakohta.
GT-radial ei pärjää testipisteitä laskettaessa Contisport 2:lle, mutta on pirusti vetelemättömämpi, hiljaisempi ja käyttöominaisuuksiltaan miellyttävämpi kuin "uraimuri"conti.
Jos mahdollisimman nopean pisteytetyn ratakierroksen ajaminen vesisateessa on se päällimmäinen valintakriteeri, kannattaa toki contista maksaa x3 hinta.
Sekin kannattaa muistaa että uusi GT-radial pätkii "puoliin ajetun" contin samalla kierroksella mennen tullen. Eli maksat niistä testiominaisuuksista jotka realisoituvat kun renkaan kulutuspinnasta on 3/4 tai 2/3 jäljellä.
Contistakin tulee siis lopulta Wanli...
Comment
-
-
Tässä muuten taasen yksi myymälä, mikä myy noita GT-Radial renkaita pk-seudulla. http://www.kolumbus.fi/rengaslasi/index.htm
Comment
-
-
Mitä mieltä olette ässä uusiorenkaista? Ostin 17" alumiinivanteet ja 225/45R17 ässä uusiorenkailla. Renkaat ja vanteet ovat tulossa e34:seen. Minkälaisia kokemuksia teillä on uusiorenkaista?Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
Originally posted by bemari320miesMitä mieltä olette ässä uusiorenkaista? Ostin 17" alumiinivanteet ja 225/45R17 ässä uusiorenkailla. Renkaat ja vanteet ovat tulossa e34:seen. Minkälaisia kokemuksia teillä on uusiorenkaista?EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Minulla on uudet Hankookit (K-104) alla edessä 235/45/17 ja takana 255/40/17.
Sivuttaispito ei ole ihan huippurenkaiden luokkaa mutta toisaalta renkaat on varmaan myös kestävämmät. Ajelin noilla renkailla 200 kilsaa vesisateessa ja ei mitään ongelmia tai yllätyksiä. Olen tällä kokemuksella tyytyväinen renkaisiin.
Kaverin Corvetteen ZR1 tuli aurora (?) K-103 renkaat aika halvalla ja ensi viikolla sitä pääsee kokeilemaan.BMW M5 -90
Comment
-
-
Tuota...mihin perustat tuon väitteesi heikommasta sivuttaispidosta ja verraten huippureinkaisiin...mihin? Minkälaista vertailutestiä olet suorittanut vai perustuuko väittämä rengasvalmistajien luomaan mielikuvamaailmaan?
En siis väitä etteikö näin voisi olla, mutta haluaisin tosiaan tietää mihin ko.väite perustuu? Toisaalta kertooko 200km:n hengissä selvitty ajosuorite vesisateessa jotain renkaan sadekeliominaisuuksista verrattuna johonkin muuhun merkkiin/malliin?
Mihin perustuu väite Hankookkien pidemmästä elinkaaresta(verrattuna mihin/makkinoilla tuhansia rengasmerkkejä/malleja/kokoja)? Puhuuko nyt markkinointimielikuvat(mielikuvitus) vai oletko todella tehnyt jonkin testiohjelman?Last edited by Hemi; 21-03-2005, 12:44.
Comment
-
-
Onko mitään väliä mikä rengas on oikeasti parempi, vaikkei sellaista mittaria tuskin olekaan, kunhan itse on tyytyväinen? Eihän niitä renkaita osteta muiden takia, joten mitä väliä sillä on jos itseltä tuntuu että Aurorat on parhaat ja Hemin (esimerkki) mielestä ne on ihan paskat koska hän on ajanut kaikilla renkailla kaikissa eri keleissä eri testejä. Vähän sama homma kuin kahvin juominen. Toinen sanoo että kaikkien testien mukaan ei oikeasti piristy kun juo kahvia, mutta vittuako sillä väliä jos on pirteämpi olo kahvin jälkeen?
Eli se legendaarinen MuTu on jokaiselle itselleen se paras mittari. Näissä väännöissä ei kuitenkaan ole kyse mistään muusta, kuin jokaisen omasta mielipiteestä. Niitä voi sitten perustaa ihan mihin haluaa, testejä löytyy pilvin pimein.
TM testit on siitä hyviä, että jos osaa niitä lukea niin voi tehdä omat johtopäätökset. Siinähän on selvästi sanottu miten testit on tehty ja miten niitä painotetaan.
Comment
-
-
Originally posted by HemiTuota...mihin perustat tuon väitteesi heikommasta sivuttaispidosta ja verraten huippureinkaisiin...mihin? Minkälaista vertailutestiä olet suorittanut vai perustuuko väittämä rengasvalmistajien luomaan mielikuvamaailmaan?
En siis väitä etteikö näin voisi olla, mutta haluaisin tosiaan tietää mihin ko.väite perustuu? Toisaalta kertooko 200km:n hengissä selvitty ajosuorite vesisateessa jotain renkaan sadekeliominaisuuksista verrattuna johonkin muuhun merkkiin/malliin?
Mihin perustuu väite Hankookkien pidemmästä elinkaaresta(verrattuna mihin/makkinoilla tuhansia rengasmerkkejä/malleja/kokoja)? Puhuuko nyt markkinointimielikuvat(mielikuvitus) vai oletko todella tehnyt jonkin testiohjelman?
Nykyiset renkaat ovat uudet ja ajoin niillä läpi sateisen Saksan. Varsinaista vesisadetta oli tuo noin 200 kilsan pätkä. Saksassakin on uria teissä ja niissä vettä.
Kun on ollut ajokortti 20 vuotta ja ajokilometrejäkin on 600000 km takana päin joista osa ratakilpa-auton ratissa niin siinä kehittyy tuntuma auton käyttäytymiseen.BMW M5 -90
Comment
-
Comment