Originally posted by Jookuj
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 530dA M-Sport Individual -03
ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89
-
-
Originally posted by savukone View PostYleensä kun on epätasapainosta kyse, sen huomaa juurikin 80-120km tuntivauhdissa. Painojen määrälläkään asiaa ei vielä ihan täysin voi ratkaista, koska saahan sitä kananmunankin painotettua nolliin, mutta ei se siitä pyöreetä tee. Täristikö rattiin, perseeseen vai sekä että?___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostKokemuksia Aeolus -merkkisistä kumeista? euromasteri tarjos alle laitettuna 320€ ja koossa 225/45/17.
Toinen mitä tarjos oli Winda -merkkinen kumi alle laitettuna 300€ ja samassa koossa. Kokemuksia näistä?
Comment
-
-
Nyt on alla Hankook S1 evo2 renkaat. Edessä 245/40/18 ja takana 275/35/18. Ei voi kuin hymyillä, kun auto menee suoraan ja on tunteeton urille. Todella hiljaiset on renkaat myös, jos esim. vertaa vaikka Nokian kitkoihin (nämä oli todella hiljaiset). Ainakin toistaiseksi ovat olleet todella hyvä hankinta ja hintakin oli edullinenE61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostNyt on alla Hankook S1 evo2 renkaat. Edessä 245/40/18 ja takana 275/35/18. Ei voi kuin hymyillä, kun auto menee suoraan ja on tunteeton urille. Todella hiljaiset on renkaat myös, jos esim. vertaa vaikka Nokian kitkoihin (nämä oli todella hiljaiset). Ainakin toistaiseksi ovat olleet todella hyvä hankinta ja hintakin oli edullinen
mm.TM on ollut vuosia sitä mieltä että ison vannekoon rengasta ei pysty valmistamaan hiljaista ja vetelemätöntä...ja jos pystyy, tekniset ominaisuudet eivät oie riittävät nykypäivään. Nyt viimeistään tiedetään kuinka väärässä he ovat olleet.
Eurooppalaisten ”premiumvalmistajien” kun ei vain ole tarvinnut rakentaa tällaista tuotetta kun kuluttajille riittää pelkät ruusuiset mielikuvat ja niistä ollaan valmiita maksamaan.
Tätä tietenkin myös tukee omalta osaltaan nyt ihan uunituore -2015 Autobildin 19” UHP renkaiden testi, joka ajettu vieläpä takavetoisella jossa 275-leveät takanakit:
Test Summary:
Best tyre for dry roads Vredestein Ultrac Vorti
Best tyre for wet roads Hankook Ventus S1 evo
The lowest fuel use Hankook Ventus S1 evo
The most comfortable Hankook Ventus S1 evo
The quietest tyre Hankook Ventus S1 evo
Huom. lisäksi tässä 19” kokoluokassa Nankang NS-20 halpiksen todelliset erot Contin lippulaivaan Continental ContiSportContact 5 P:een....varsinkin kun tietää että kuivankelin contin tarkka ajofiilis tarkoittaa Suomessa urissa vetelyä.Last edited by Hemi; 08-05-2015, 12:41.
Comment
-
-
Laitetaas nyt uutta infoa vielä, kun Nexen N6000:lla on 1500 km takana. Ääni / kohina ajaessa on voimistunut suunnilleen samalle tasolle kuin GY:llä oli. Kyllähän näillä ajelee. Pitoa on hyvin sekä kuivalla että märällä 530i manuaalin alla. Ei ole sutaissut kuivallakaan rivakammissa kiihdytyksissä. Lähinnä voisi tehdä 1-vaihtellaa lähellä rajoitinta. Ainoa mikä näissä ajossa hieman häiritsee on se, että käännellessä mutkissa renkaiden ääni muuttuu ikäänkuin kumi taipuisi ja kohisee selkeästi enemmän. GY:llä ääni pysyi about samana. Huomaa parhaiten esim. 40-50 km/h alueella pujotellessa jyrkkiä mutkia asutusalueella. Renkaiden rungot on siis selkeästi pehmeämmät ja ehkä hieman "taittuvat alle" käännöksissä, mistä johtuu tuo äänen muutos. Edelleenkään eivät nämä urille tunteettomat ole, jos on kunnon pitkittäisurat, varsinkin jos renkaat on vielä kylmät. Hinta-laatusuhteeltaan ihan ok renkaat, kun pitoa ajattelee, mutta näiden jälkeen laitan alle jotain hyväksi koettua "premium-rengasta", oikeastaan juuri tuon takia, että haluaisin eroon tuosta sortavasta kohinasta käännellessä, koska eivät nämä niin paljoa paremmat uraherkkyydeltään ole verrattuna esim. GY Eagle F1 Asymmetric 2:iin, mitkä on aika hyvät renkaat kyllä kulutuspinnan puoliväliin asti, jos haluaa premium-renkaita alle. Toisaalta, onhan nämä vain puolet siitä hinnasta kuitenkin. Renkaiden koko siis vakio E39: 235/45R17.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostIhan oikeaa premiumia, eikä pelkkiä markkinamiesten luomia mielikuvia/syötettyjä odotuksia.
mm.TM on ollut vuosia sitä mieltä että ison vannekoon rengasta ei pysty valmistamaan hiljaista ja vetelemätöntä...ja jos pystyy, tekniset ominaisuudet eivät oie riittävät nykypäivään. Nyt viimeistään tiedetään kuinka väärässä he ovat olleet.
Eurooppalaisten ”premiumvalmistajien” kun ei vain ole tarvinnut rakentaa tällaista tuotetta kun kuluttajille riittää pelkät ruusuiset mielikuvat ja niistä ollaan valmiita maksamaan.
Tätä tietenkin myös tukee omalta osaltaan nyt ihan uunituore -2015 Autobildin 19” UHP renkaiden testi, joka ajettu vieläpä takavetoisella jossa 275-leveät takanakit:
Test Summary:
Best tyre for dry roads Vredestein Ultrac Vorti
Best tyre for wet roads Hankook Ventus S1 evo
The lowest fuel use Hankook Ventus S1 evo
The most comfortable Hankook Ventus S1 evo
The quietest tyre Hankook Ventus S1 evo
Huom. lisäksi tässä 19” kokoluokassa Nankang NS-20 halpiksen todelliset erot Contin lippulaivaan Continental ContiSportContact 5 P:een....varsinkin kun tietää että kuivankelin contin tarkka ajofiilis tarkoittaa Suomessa urissa vetelyä.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Originally posted by peeämwee View PostJoku autobildin testi, ei helvetti..... Ehkä ne tärkeimmät ominaisuudet ovat kuitenkin jarrutus märällä, ohjattavuus jne. Mutta toki minäkin nyt uskon enemmän jotain satunnaista autoilijaa kun testiä. Tärkeinhän on kuitenkin tunkea sinne ne mahdollisimman isot vanteet jotka painaa 20kg kpl ja mahdollisimman halpa ja paska rengas alle kun kaikki rahat on mennyt vanteisiin. Koska sehän NÄYTTÄÄ hyvältä. Sitten ihmetellään kun puslat repeää ja alustaan saa laittaa uutta palikkaa 5 tkm välein. "Kato hei, ostin uudet 22" vanteet, tää mun 320i ei jaksa kulkea motarilla enää kun 140km/h, kulutus on 20 litraa sadalla ja tosi paska ajaa missä vaan. Mutta näyttää hyvältä. Vähän vetelee kun on 255 levee nakki alla. Missä vika?"Last edited by Fabsu; 10-05-2015, 17:19.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Tuohon autobildin testiin liittyen:
6th: Nankang Noble Sport NS20
Total: 22 / Dry: 3 / Wet: 4 / Rolling Resistance: 4 / Comfort: 5 / Noise: 6
Positive: Low noise level, high resistance to aquaplaning
Negative: Weak lateral stability and a tendency to understeer on dry and wet roads, long braking distances in the dry
Eilen Ahvenistolla ajettuna:
- E60 530xd
- 235/35/20 ja 275/30/20, paineet edessä 2.85bar ja takana 3bar (lämpimänä)
- Alustassa Bilstein B6 ja -35mm H&R
Vaikka vertailukohtia tässä autossa rata-ajossa ei ole, voin yhtyä ylläolevaan. Autohan on raskas ja suht kömpelö, tunnelma renkaiden osalta oli juurikin ettei sivuttaispito ollut ihmeellinen (hallittua luisua sai vetää). Mitään yllättävää pidon menetystä ei tullut. Jarrutuksista en nyt hirvittävästi osaa sanoa kun tuli varottua ettei polta paloja/levyjä ja otettua jarrut aika varovasti, mutta mennee tuon sivuttaispidon kategoriaan kuten ylläkin.
Ja perusliikenteessä tunnelmat:
- Suht hiljainen (siinä määrin kun tällainen rengastus voi olla). Vertailuna talvirenkaat ja 18" koossa Uniroyal Rainsport3. Ja toisessa autossa useampi merkki (premiumeja mukana).
- Menee kuin juna, ei vetele. "Immuuni" urille. Tähän auttaa myös neliveto.
- Keskiurien leveys on merkittävästi isompi kuin esim NS-2 ja varmaankin senkin takia tuo vesiliirron vastustuskyky hyvä. Ei ole ollut ongelmia.
- Ja sivuttaispito märällä kuten kuivankin kommentit
Normiajoonhan renkaat olen hankkinut, joten siinä mielessä ihan hyvät kokemukset. Kiva oli kyllä käydä radallakin, mutta sen takia en renkaita ala vaihtamaan...BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by peeämwee View PostJoku autobildin testi, ei helvetti..... Ehkä ne tärkeimmät ominaisuudet ovat kuitenkin jarrutus märällä, ohjattavuus jne. Mutta toki minäkin nyt uskon enemmän jotain satunnaista autoilijaa kun testiä.
Originally posted by Fabsu View PostTuskinpa se Hankook on mikään kauhean paska ja halpa rengas. Näyttipä olevan uuden Audi TT:en alla Hankook S1 evo2:et.Last edited by Hemi; 11-05-2015, 14:20.
Comment
-
-
Eilen hankittiin emännälle kauppakassiksi vanhempi X3:n.Alla ostohetkellä oli pakasta vedetyt Linglong Greenmaxit 255/45R18 kokoisina.Täytyy sanoa,että noista tuli yllättävänkin positiivinen fiilis.Tosin (saman auton alla) ei ole vielä vertailukohtaa.
No motarilla kuitenkin oli kotiin tullessa aavistuksenomaista "kelluntaa" 130km/h mittarinopeudella.Alle 100km/h tuota ei huomannut ollenkaan.Tänään korjasin (nostin) rengaspaineita noista renkaissa olleista matalista 2.2-2.4bar arvoista.Nyt 3.0bar joka pyörään.Johan loppui huojunta,kun kävin testaamassa ja ohjauskin hieman keventyi.Urahakuisuutta ei ole vielä yhtään noinkin leveillä renkailla eikä rengasäänet todellakaan kuulu kabiiniin.Painojakaan ei hirveästi näyttänyt olevan liimattuna noihin OEM-vanteisiin.Toivottavasti on pitkäikäiset rungoiltaan,kuin kulutuskestävyydeltäänkin.Last edited by Heguli 31; 13-05-2015, 23:38.
Comment
-
-
Itsellä kokemusta sigun autossa Nordexx Stratus ja Kumho KU39.... Sekä Goodyear Eagle F1 As2
225/45r17 täytyy sanoa että Nordexx aivan kauheet ei oikein ollu märällä pitoa ja ja oli uraherkätkin. Kumhot ollu erittäin hyvä yllätys hinta/laatusuhteeltaan ei suurimpia vetelyitä, kulutus kestävyys hyvä ollut n.50tkm alla. Goodyear no premium kumi hieman ehkä jäykät rungot Verrattuna Kumhoihi....
Tänään saapui uudet Kumhot 205/40 ja 215/40 koossa katsotaan onko yhtä laadukkaat kuin edellisetE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Omia kokemuksia halvemmista renkaista.
Roadstone (mallia en muista), ok renkaat, ei huonoa sanottavaa. Voi suositella.
Nankang NS-2, ihan ok renkaat, vähänkään kuluneina vetopito olematon. Melko meluisat. Taipumus liikkua aavistus vanteella/vuotoja vanteen välistä?! Kuluu aika nopeaan?
Linglong greenmax, Ei mitään tekoa, epämääräinen tuntuma, tutiseva ja kelluu tosiaan +100kmh vauhdissa, en suosittele ainakaan ison kokoisina, lisäksi 265 leveä Linglong on aika paljon leveämpi kuin monet muut merkit vastaavan kokoisena.
Nexen N8000, Mukava rengas ajaa, suuntavakaa ja hiljainen, ehkäpä paras ei-merkkirengas mitä mulla on ollut. Voisin hankkia uudestaan.
Nämä em. kokemukset E91/E92 malleissa 19" koossa.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Comment