Mitä renkaita suosittelisitte Nankang NS-2:n tilalle koossa 275/35/18 M5:een takarenkaiksi, jos edessä on lähes uudet NS-2? Jotku Hankookit? Kokonaan uuden kierroksen osto tai uudet samanlaiset taakse ei ole ykkösvaihtoehto.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostMitä renkaita suosittelisitte Nankang NS-2:n tilalle koossa 275/35/18 M5:een takarenkaiksi, jos edessä on lähes uudet NS-2? Jotku Hankookit? Kokonaan uuden kierroksen osto tai uudet samanlaiset taakse ei ole ykkösvaihtoehto.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOnko tieto vai mielikuva?
Kyllä noista Hankookeista voi jonkun verran maksaa on nimittäin hyvät kumit.
Minusta parin kympin säästön takia ei missään tapauksessa kannata ottaa mitään muuta koska siitä kärsii sitten koko omistusajan.
Kiinalaisten osalta vahva mielikuva sillä omien autojen alla olleet Wanlit ja Nangkangit ovat olleet ala-arvoisia. Tietysti nuo voi olla sitten jotai muuta, enivei ei sillä V12 metsään mene ja ei ne kalliitakaan ole.Last edited by Remotion; 16-03-2016, 18:15.
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostÖöö.... 225/45-17 ja 245/45-17 halkaisijassa on 18mm ero.
Edit: Hmmm vai meinasitko että noin "pieni" ero ei tuntuis missään? Ei mulla toimi enää aivot niin jospa selvennät.
No mutta joo, itellä hakusessa eturenkaiksi 225/40/18, katotaan mitä hyvää se tuo paikallinen rengaspulju tällä kertaa keksii.Last edited by Roisto; 16-03-2016, 19:11.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostÖöö.... 225/45-17 ja 245/45-17 halkaisijassa on 18mm ero.
Comment
-
-
Mulle tuli kesäksi LingLong GreenMaxit koossa 215/45/17 joten niistä voinen laittaa kokemuksia myöhemmin tänä vuonna. Hinnasta en osaa sanoa onko kallis vai halpa. Suomalaiselta yrittäjältä vanteille laitettuna 290e / sarja.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Post50/50.
Kyllä noista Hankookeista voi jonkun verran maksaa on nimittäin hyvät kumit.
Minusta parin kympin säästön takia ei missään tapauksessa kannata ottaa mitään muuta koska siitä kärsii sitten koko omistusajan.
Kiinalaisten osalta vahva mielikuva sillä omien autojen alla olleet Wanlit ja Nangkangit ovat olleet ala-arvoisia. Tietysti nuo voi olla sitten jotai muuta, enivei ei sillä V12 metsään mene ja ei ne kalliitakaan ole.
Ymmärrän toki mielikuvan ”kiinalaisista”, mutta nekin ovat tässä ihan viime vuotena kehittyneet huimasti.
Olen itsekkin pysynyt kaukana kiinalaisista ennen juuri tätä kaksikkoa, joka oikeasti on jo ihan toista maata kuin ne ”wanlimielikuvat”.
Nämä molemmat Linglong Greenmax ja Landsail LS-588 olleet jo premiurengatesteissäkin hyvää keskitasoa ja vähän veikkaan että jos osuvat samaan testiin V12:n kanssa, taitavat kummatkin jo mennä ohi?
Joka tapauksessa nämä ovat ”valovuosia” jo eri tasolla kuin kinkit yleisesti vielä 3-5-vuotta sitten.
Ok, V12 on taatusti ratakierroksella nopeampi, mutta arkikäytössä ei niin mukava isoissa vannekokoluokissa kuin em.renkaat(eli riippuu nyt myös vähän mitä haetaan?).
Itsellä on jo kumpiakin ollut kumpiakin reilun vuoden sisällä käytössä parissa/kolmessa vannekoossa ja väitän että kummatkin ovat tällä hetkellä parasta hinta/laatusuhteeltaan(+hyvät ”suomiolosuhteisiin").
NS2 ei pärjää näille enään lainkaan ja täytyy todeta että ei pärjää enään moni muukaan jopa ”premiumiksi” mielletty merkki/malli ihan suorassakin vertailussa ilman hintakerrointa.
Molemmat ”kinkit” löyvät milikuvien ykkösen eli misukan omissa testeissään:
Tuossa Viime vuoden TM testi lopputilos (ja huom.Landsail pärjää paremmin mitä isompi vannekoko):
1. CONTINENTAL ContiPremiumContact 5, arvosana 9.5
2. NOKIAN Hakka Blue, arvosana 9.3
2. PIRELLI Cinturato P7 Blue, arvosana 9.3
3. GOODYEAR EfficientGrip Perfomance, arvosana 9.1
4. KUMHO Solus HS51, arvosana 8.9
5. HANKOOK Ventus Prime2, arvosana 8.8
6. DUNLOP Sport BluResponse, arvosana 8.6
7. LANDSAIL LS588 UHP, arvosana 8.3
7. MICHELIN Primacy3, arvosana 8.2
8. VREDESTEIN Sportrac 5 Giugiaro, arvosana 8.2
9. BARUM Bravuris3 HM, arvosana 7.9
10.FIRESTONE Firehawk TZ300, arvosana 7.8
11.GOODRIDE Sport SA-37, arvosana 7.3
11.NANKANG Econex NA-1, arvosana 7.3
12.APOLLO Alnac 4G, arvosana 7.2
Tuossa TM:n kesärengastesti jossa Linglong (tästä tullut jo kaksikin uutta painosta tämän jälkeen):
1 Continental ContiPremiumContact 2 9,5
2 Nokian Hakka V 8,8
3 Vredestein Sportrac 3 8,5
4 Goodyear EfficientGrip 8,2
5 Pirelli Cinturato P7 8,2
6 Nokian Hakka Green 8,0
7 Dunlop SP Sport FastResponse 7,8
8 Bridgestone Turanza ER300 Ecopia 7,5
9 Barum Bravuris 2 7,4
10 Hankook Ventus Prime 2 7,4
11 Linglong Green-Max 7,4
12 BF Goodrich g-Grip 7,2
13 Michelin Energy Saver 7,2
14 Sava Intensa HP 6,6
15 Sunny SN3630
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostMulle tuli kesäksi LingLong GreenMaxit koossa 215/45/17 joten niistä voinen laittaa kokemuksia myöhemmin tänä vuonna. Hinnasta en osaa sanoa onko kallis vai halpa. Suomalaiselta yrittäjältä vanteille laitettuna 290e / sarja.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Bemariin tilaan taaksekin Landsail LS588:t, edessä pyörineet kesän ja ovat kyllä hyvät. Märkäpito ihan eri luokkaa kuin Nankangissa (NS-2) ja Kumhossa (KU31), ovat vielä hiljaisetkin ja uratkaan ei tunnu pahemmin.
Käyttökinneriin pitäisi 215/55R17-koossa tilata myös kesärenkaat. Linglong, Landsail tai Goodride kunhan vaan osaisi päättää...
Tuossa muuten uusin TM:n vertailu. Taitaa Apollolla olla jonkunmoisia laatuvaihteluita, sehän on joka toinen vuosi kärjessä tai häntäpäässä...
edit. tulipa pieni kuva....Last edited by Tuonela; 24-11-2018, 12:27.
Comment
-
-
Mitähän satsia laittaisi alle seuraavaksi.
Takana auton ostohetkellä 255/40/17
Edessä 225/45/17.
Reikääntyi tietysti pikkukylällä ja alle mitä sattui löytymään hyllystä.
Eli michelin primacy 3 set 225/45/17 ja räjäyttämällä takavanteen päälle.
Nämä näköjään kului tosi nopeasti... Puolet kulutuspintaa jäljellä yhden kesän ajoilla.
Vanne muistaakseni 8.5 tuumaa leveä takana,7.5 edessä.
255 näkyy olevan aika kallis varsinkin premium merkkinä.
Edessä nyt kuluneet dunlopit
Joten siirtäisikö michelinit eteen ja taakse uudet 255 michelinit tosi kalliilla.
Vai vaihtaisiko kaikki johonkin järkihintaiseen
Tekeekö hankookilla tai nangangilla mitään kokoluokassa
225/45/17
255/40/17
?F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostNiitä voisi kyllä harkita. Muita ehdotuksia?Originally posted by peto2 View PostNS-20? Muuten samankaltainen rengas kuin NS-2 mutta ei kulu hampaalle. :think
Nyt edessä ihan lopussa olevat Hankook V12 evot ja takana Nexen N3000 tjsp. Takarenkaatkin sen verran kuluneet, että paha sanoa onko hyvät vai huonot.
Nexeniä en löytänyt koossa 275/35/18 uudemmista malleista.
Mielellään saisi olla olka hieman pyöreämpi.
Ja onko kellään tietoa mikä on Hankook V12 evo2 ja S1 evon ero?E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Comment