Samaa jäin miettimään aikanaan, kun 275/35-20 n8000 laitoin 10,5 vanteelle. Venyä tuli sen verran että kapeat on.
Tekis mieli tilata Kumho KU39 taaksekkin, mutta ei noita uuden verosia renkaita huvikseen kehtais vaihella.
Nämä ei vielä ole ollut alla ja aion mennä kertomaan etten noin alimittaisia hyväksy. Katsotaan sitten mitä vaihtoehtoja on..
Ei sulla niistä kuvaa olisi?
Nämä hehkutetut Landsailit alkoivat kiinnostamaan minuakin, koko olisi 255/30 R19. Ovatko Landsailit "ominaisleveydeltään" kapeat, leveät vai jotain siltä väliltä?
Heps, olisko kellään kokemusta onko Landsailit millaiset leveydeltään vrt. ilmoitettu? :think
Nämä ei vielä ole ollut alla ja aion mennä kertomaan etten noin alimittaisia hyväksy. Katsotaan sitten mitä vaihtoehtoja on..
Sovittiin että laitetaan Nexenin 265/30/19 tämän alamittaisen 255/30 tilalle jos se sitten istuisi paremmin vanteelle (10x19).
Kaverin kanssa kun mittailtiin eri renkaita niin todettiin että linglongit on kyllä sieltä leveimmästä päästä ilmoitettuun nähden. Nangkangitkin aika lähellä ilmoitettua paitsi 225 joka oli selvästi kapeampi kun kyljessä sanottu mitta.
Näistä eri merkkien leveyseroista puhutaan paljon, mutta onko kukaan tarkemmin mittaillut, miten renkaiden halkaisijat ja siten kehät pitävät kutinsa? Tämä kiinnostaa ainakin itseä varsin paljon, sillä esim. nelivedoissa tai automaateissa erot vierintäkehässä alkaa jo vaikuttamaan monella tapa. Muutenkin heittoa tämän suhteen, kun käytetään eri leveyden ja profiilin renkaita edessä vs. takana.
Tossa on Landsail LS588 UHP 245/40 18x9,5" vanteella
Jos tuosta nyt yrittää katsoa, niin aika leveältä näyttää? Eikös 245-rengas ole tuolle vanteelle muutenkin aika kapea, eli pitäisi olla isolla venyllä?
Itselle olisi tulossa 235/35 ja 275/30 20" setti mutta en osaa valita merkkiä, rengasliikkeessä oli kovasti sitä mieltä että Landsailit on tosi leveät ja pilaa koko lookin. Jos homma on noin, niin taidan tilata Nankangin NS-20:t
Last edited by Benighted; 13-04-2016, 07:37.
Reason: sekoilua leveyksissä
Tossa on Landsail LS588 UHP 245/40 18x9,5" vanteella
Omassa sigun autossa on General 245/40R18 kumit 8,5" vanteilla ja näyttää suht samanlaiselle,kuin tuossa kuvassa.Mutta tosiaan tuuman kapeammalla vanteella,kuin nuo sinun pyörät.
Ostin viime kesänä Nankang NS20 225/45/17 renkaat. E46 330Ci oli kohde johon renkaat asennettiin. Olen ollut erittäin tyytyväinen renkaiden hinta/laatu suhteeseen.
Renkaat ovat hiljaisemmat kuin edelliset Michelin Pilotsport 3 merkkiset renkaat samankokoisina. Vetely väheni ja ajomukavuus lisääntyi huomattavasti Nankangeilla.
Huonona puolena on Nankangien pullamainen käytös ääritilanteissa. Michelinin Pilotsportteihin verrattuna Nankang NS20 on urheilullisessa ajossa melko huono. Rengas käyttäytyy ääritilanteessa arvaamattomasti ja tuntuu kuin renkaan kylki taittuisi kovan sivuttaiskiihtyvyyden aikana vaakatasoon.
Sateella Nankang NS20 käyttäytyy mielestäni oikein hyvin. Isommatkaan lammikot eivät vie renkaan kosketusta tiestä normaaleilla ajonopeuksilla. Kovat kiihtyvyydet saavat renkaan menettämään pidon märästä tiestä herkemmin kuin edelliset Michelinin Pilot sportit, mutta ero on niin pieni että se ei normaalissa ajossa haittaa ollenkaan.
Kun mietin omaa autonkäyttöäni, josta yli 90% koostuu työmatkoista ja kauppareissuista ym. normaaleista nopeusrajoitusten mukaan tapahtuvista siirtymistä, niin Nankang NS20 on erinomainen valinta.
Ostin viime kesänä Nankang NS20 225/45/17 renkaat. E46 330Ci oli kohde johon renkaat asennettiin. Olen ollut erittäin tyytyväinen renkaiden hinta/laatu suhteeseen.
Renkaat ovat hiljaisemmat kuin edelliset Michelin Pilotsport 3 merkkiset renkaat samankokoisina. Vetely väheni ja ajomukavuus lisääntyi huomattavasti Nankangeilla.
Huonona puolena on Nankangien pullamainen käytös ääritilanteissa. Michelinin Pilotsportteihin verrattuna Nankang NS20 on urheilullisessa ajossa melko huono. Rengas käyttäytyy ääritilanteessa arvaamattomasti ja tuntuu kuin renkaan kylki taittuisi kovan sivuttaiskiihtyvyyden aikana vaakatasoon.
Sateella Nankang NS20 käyttäytyy mielestäni oikein hyvin. Isommatkaan lammikot eivät vie renkaan kosketusta tiestä normaaleilla ajonopeuksilla. Kovat kiihtyvyydet saavat renkaan menettämään pidon märästä tiestä herkemmin kuin edelliset Michelinin Pilot sportit, mutta ero on niin pieni että se ei normaalissa ajossa haittaa ollenkaan.
Kun mietin omaa autonkäyttöäni, josta yli 90% koostuu työmatkoista ja kauppareissuista ym. normaaleista nopeusrajoitusten mukaan tapahtuvista siirtymistä, niin Nankang NS20 on erinomainen valinta.
Joo, no kyllä tässä valossa taidan kääntyä noiden NS-20:n puoleen. Ei tuu mitään äärirajoilla-ajoa pahemmin harrastettua, joten eiköhän nämä oo ihan passelit kumit siihen.
Nuo Landsailit nyt tuskin olisi ihan kauheasti paremmat missään suhteessa ja lisäksi tuo leveys ihan täysi kysymysmerkki, niin ei uskalla riskeerata. Kumit tulee Saksasta joten palauttelukaan ei oikein ole vaihtoehto, jos ei varsinaista vikaa ole.
Edit: tilattu setti NS-20-renkaita 1001renkaat.comista. Katotaan koska tulee ja miten ajo sujuu.
Ostin viime kesänä Nankang NS20 225/45/17 renkaat. E46 330Ci oli kohde johon renkaat asennettiin. Olen ollut erittäin tyytyväinen renkaiden hinta/laatu suhteeseen.
Renkaat ovat hiljaisemmat kuin edelliset Michelin Pilotsport 3 merkkiset renkaat samankokoisina. Vetely väheni ja ajomukavuus lisääntyi huomattavasti Nankangeilla.
Huonona puolena on Nankangien pullamainen käytös ääritilanteissa. Michelinin Pilotsportteihin verrattuna Nankang NS20 on urheilullisessa ajossa melko huono. Rengas käyttäytyy ääritilanteessa arvaamattomasti ja tuntuu kuin renkaan kylki taittuisi kovan sivuttaiskiihtyvyyden aikana vaakatasoon.
Sateella Nankang NS20 käyttäytyy mielestäni oikein hyvin. Isommatkaan lammikot eivät vie renkaan kosketusta tiestä normaaleilla ajonopeuksilla. Kovat kiihtyvyydet saavat renkaan menettämään pidon märästä tiestä herkemmin kuin edelliset Michelinin Pilot sportit, mutta ero on niin pieni että se ei normaalissa ajossa haittaa ollenkaan.
Kun mietin omaa autonkäyttöäni, josta yli 90% koostuu työmatkoista ja kauppareissuista ym. normaaleista nopeusrajoitusten mukaan tapahtuvista siirtymistä, niin Nankang NS20 on erinomainen valinta.
NS20 on tosiaan sen verran ”pehmoisempi” verrattuna premiumluokan sporttisegmentin renkaisiin, että eroa siinä suhteessa saa hieman häyvytettyä suurentamalla vannekokoa tuumalla tai jopa kahdella.
Tämä ei kuitenkaan silti tarkoita sitä mukavuuden menetystä, varsinkaan jos mennään vanteessa vain tuuma ylöspäin, mutta ”jämäkkyyttä” vähän kovemmassa kaarreajossa sitä kautta NS20:n kohdalla saa mukavasti lisää.
Märällä loistava ajettava ja kuivallakin erinomainen. Näin arvioi Tekniikan Maailma kesärengastestin voittajaa.
Continentalin Conti Sport Contact 5 ylsi voittoon TM:n tuoreessa kesärengastestissä. Aivan kannoille ylsi lopputulospisteissä Nokian Hakka Black.
Vertailussa oli mukana kolmentoista valmistajan 225/40 R18 -kokoluokan kesärenkaat.
Testin mukaan Conti Sport Contact 5 sai kehuja ajettavuudestaan kaikissa olosuhteissa. Myös vesiliirron vastustuskyky toi plussaa. Vierintävastus jätti testitulosten perusteella toivomisen varaa.
Vaikka Nokian Hakka Black ja kolmanneksi Dunlop Sport MAxx RT2 jäivät himmeämmille mitaleille, niistä ei TM yhteenvetotaulukossaan lausu mitään kielteistä.
Pisteiden perusteella renkaiden laadussa ja ajettavuudessa näkyi suuria eroja. Voittaja sai 9,4 pistettä, kun viimeiseksi jäänyt rengas keräsi 6,5 pistettä. Huonoimpia ei kannata autoonsa asentaa, kun samalla rahalla saa parempiakin, TM tiivisti.
Jotenkin (foliohattu päähän) tuo lause "Vaikka Nokian Hakka Black ja kolmanneksi Dunlop Sport MAxx RT2 jäivät himmeämmille mitaleille, niistä ei TM yhteenvetotaulukossaan lausu mitään kielteistä." särähtää korvaan. Noh, täytyy varmaan lukaista tuo rengastestiartikkeli.
Kun mennään näihin matalaprofiilirenkaisiin niin tekeekö nämä halparenkaat järjestään autosta kivireen vai onko sama myös ns. merkkirenkaassa ? Profiili tässä tapauksessa 30-35.
Comment