Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Itsellä ollut Nankangit (NS-2) kevyehkön Zetan alla jo muutaman sarjan verran. Lötköhän se on, mutta rankalla paineistuksella edessä 3 bar, takana 3-4 alkaa olla passeli. Kova paine myös osaltaan kompensoimassa Zetalle ominaisen negatiivisen takacamberin aiheuttamaa renkaansyöntiä.
Seuraavaksi testiin tulossa NS-20, joka pitäisi olla parempi noille kulmille, kun ei ole nuolikuviota, jää nähtäväksi. Sinänsä noissa NS-2 ei ole ollut mitään vikaa, kun ennen sisäreunan puoltaväliä on vaihtanut takaset puolelta toiselle.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostOvatko muuten mimmoiset nuo Nankangit? Joskus oli semmoiset e46 alla, mutta ei voi muistaa.
Renkaat ostettu muistaakseni 2014. Varmasti parhaiten sopivat kevyeen autoon.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostOvatko muuten mimmoiset nuo Nankangit? Joskus oli semmoiset e46 alla, mutta ei voi muistaa.
Ihan ok kumit varsinkin hintaansa nähden, mutta kyllä mä jotain toista merkkiä ostan seuraavalla kerralla.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostMitä renkaita suosittelisitte anopin ooppeliin koossa 205/55 r16? Ja mistä halvimmalla?
Joten halvimmat renkaat varmaan saat lähi rengasliikeestä?
Itse laittaisin anopille GY Efficent Gripit, niitä saa varmaan tuoho 350euroon lähes kaikkialta suomesta.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostOvatko muuten mimmoiset nuo Nankangit? Joskus oli semmoiset e46 alla, mutta ei voi muistaa.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostMitä renkaita suosittelisitte anopin ooppeliin koossa 205/55 r16? Ja mistä halvimmalla?Originally posted by jani View PostEi varmaan kannata kovin kaukaa lähteä tilaamaan renkaita joiden hinnat asennettuna on 240-350euroa merkistä riippuen? Rahti sarjalle suomessa äkkiä 40-60euroa?
Joten halvimmat renkaat varmaan saat lähi rengasliikeestä?
Itse laittaisin anopille GY Efficent Gripit, niitä saa varmaan tuoho 350euroon lähes kaikkialta suomesta.
Yllämainitut GY Efficient Gripit on myös tutut renkaat, niitä voi pykälää hintavampina suositella vähintään yhtä hyvin!
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostViitataanko tässä johonkin viralliseen testiin? Vai onko tieto "parempia kuin misukat" peräisin rengasliikkeitten mainoksesta, jossa tämän päivän kiinalaisia kumeja verrataan vuoden 2011 micheliiniin?
Tuohon halpaan ei kannata mennä. Ihan kuin misukat ei olisi kehittynyt viidessä vuodessa yhtään.. Toisaalta, tuollaisella mainostamisella myöntävät olevansa ajallisesti viisi vuotta jäljessä kehityksestä micheliiniin nähden..
Nämä parhaat Kiinalaiset alkaa olemaan järjestään ihan uusimmissa testeissä misukan yläpuolella.
Korealaiset ja tietenkin erityisesti Hankook onkin sitten jo pitkään ollut premumrengastesteissä aivan kärkeä/testivoittaja ja misukka huidellut siellä hieman keskikastin alapuolella(joka ei siis ole tietenkään huono kokonaisuutena).
Tämä Kiinalaisten petraaminen on ollut jo muutaman vuoden odotettavissa, kun ovat saaneet oman lainsäädäntönsä ja ennen kaikkea oman tehokkaan testauksen siirrettyä itse tuotteisiin.
Siitä maasta ei resurssit lopu jos oikeasti halutaan tehdä hyvää ja tämä ensimaininki lupaa kyllä vaikeuksia eurooppalaisille valmistajille joiden tuotteiden älyttömän korkealle hinnalle ei enään oikein löydy todellisia perusteita.
Toki vielä löytyy kuluttajia jotka tekevät ostopäätöksensä ihan puhtaasti tunteella joka on rakentunut tehokkaasta eurooppalaisten ”premium” rengasvalmistajien markkinoinnista ja ovat sitä kautta valmiita myös maksamaan niistä perusteettomista romanttisista mielikuvistaan extraa.
Rengasteollisuus on kuitenkin volyymiala ja Kiinalaiset ymmärtävät sen bisneksen maailmanlaajuiset mahdollisuudet.
Enään ei vain karkeasti kopioida jotakin olemassaolevaa premimtuotetta, vaan nyt perustetaan valtavia testikeskuksia ja palkataan testipuolelle tuhansia insinöörejä jotka pyörittävät 24/7 testitoimintaa.
Ei siis ole mikään ihme että jo vuosia enemmänkin tehokkaaseen mielikuvamarkkinointiin kuin todelliseen tuotekehitykseen panostanut misukka jää ihan jo ensimmäisenä rynnistävien Kiinalaisten jalkoihin.
Ok, se ottaa aikaa että ”kinkit” saa oman mielikuvamarkkinointinsa sille tasolle että oikeasti aletaan kilpailemaan euroopassakin volyymeista, mutta jos/kun testimenestys jatkuu vuosia, en pitäisi minään ihmeenä että ”premiumia” rengasasioissa ei pentti peruskuluttajakaan enään määrittele sitä kautta missä maanosassa tuote on valmistettu.
Kuitenkin Korealaiset jo näyttivät että euroopassa vanha rengasteollisuus on nukahtanut omaan ruususen uneensa...vähän samoin kuin kävi Nokian kännyköille aikoinaan ja itse asiassa vieläkään ei olla oikein herätty siihen että tuotteesta pyydetty hinta suhteessa todellisiin ominaisuuksiin ei voi olla mitä tahansa.
Kuluttajan näkökulmasta tätä Kiinalaisten nousua on jo vuosia odotettu erityisesti isoissa vannekokoluokissa ja jo nyt kun saat premiumrengastestien keskikastia 18” kokoluokassa 70-80€/kpl, saa kyllä kuluttajan suupielet hymyyn.
Varsinkin kun nämä tuotteet näyttäisivät olevan markkinoilla saman tuotefilosofian kautta kuin minkä Korealaiset jo kauan sitten toivat omiin tuotteisiinsa (kuluttaja ja hänen ajokokemus edellä ja kaikkea ei voi uhrata testipisteitä metsästettäessä)...joka tarkoittaa taas sitä että varsinkin Suomalainen kuluttaja ajaessaan näillä teillä kiittää.
Kuitenkin nämä ensimmäiset hyvät kinkit ovat kaikki hyviä ja varsin hiljaisia ajettavia isoissa vannekokoluokissa myös uraisilla, karheilla ja kallistetuilla teillä, eikä vain urattomissa testiolosuhteissa lentokentillä/moottoriradoilla.Last edited by Hemi; 28-04-2016, 13:10.
Comment
-
-
Kiitos suosituksista. Uskaltaisiko laittaa halvempia nankangeja? Isommassa koossa vähän eri malliset toiminu ihan ok.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostKiitos suosituksista. Uskaltaisiko laittaa halvempia nankangeja? Isommassa koossa vähän eri malliset toiminu ihan ok.
Kutakuinkin samaan hintaan saa sitten myös Linglongin Greenmaxia ja
Landsailin LS588:ia. Kaikki näistä todellakin toimii anopin ooppelissa.
ps. Se mikä vielä unohtui listasta, niin yhtä lämpimästi voin suositella myös Nexen N Blue HD Plussaa.Last edited by Hemi; 28-04-2016, 22:58.
Comment
-
-
Goodyear Efficient Grip Performance - 225/50 R16 92W
Onko ECO - PITO - HILJAINEN, kellään kokemusta?
Originally posted by jani View PostErittäin hyvä rengas normaaliin ajoon, todella hiljainen. Väittäisin että paras kesärengas suomen olosuhteisiin. Itsellä ollut 225/40-18", 195/65-15" ja 205/55-16" kokoisena.
1) Runkorakenteessa on jotain muovipohjasia kerroksia,
petyin -80 luvulla "muovisiin" runkovöihin - motarin
ramppiin ei uskaltannu täysillä ladata... sivupito lausahti).
2) Kevyet - vissiin säästetty materiaaleissa?
3) Valmistettu Sloveniassa - luulin ostaneeni USA renkaat?
Onko tuo feikki Jenkkirengas - nimellä ratsastavia?Last edited by tsbmw; 29-04-2016, 18:18.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Röh, mistä nykyisin saa Falkenia 245/35/17 koossa? :think Tuntuu kaikkialta kadonneen maan alle.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Comment