Announcement

Collapse
No announcement yet.

Millä katkennut pultti pois?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15249
    • Ajamisen Iloa

    #31
    Originally posted by pazq View Post
    Ja silti kysymys kuuluu: Saitko remotion sen pätkän pois? Oot nyt saanu tietoa alu-, ja peltivanteitden kirraamisesta ihan_vitun_tiukalle liikkeissä, joten kiristä itse.
    Siis ihan käsipelillä minä ne kiristin poikki sillä Lakun ja muiden professoreiden suosittelemalla varrella sen jälkeen kun mun ristikkoavain tuomittiin täällä käyttökelvottomaksi ja out of style vannehomostelijoiden toimesta. Laakkosella ottivat sen irti noin 20sekunnissa ja pisti vielä loputkin oikeaan momenttiin, uusi pultti maksoi 4€.

    jos ei olisi näiden vanteiden kanssa ollut satumaisia sattumuksia niin ei tarvitsisi ikinä käsiä näissä hommissa liatakaan.

    Lupaan että mikään liike ei vedä pulttipyssyllä niin liian kireälle kun itse tuli vedettyä, ei näin. Olisi vaan pitänyt ostaa sellainen momenttiavain, noh ostan sitten kun tarvitsee seuraavan kerran vaihtaa, ehkä noin 10v päästä.
    Last edited by Remotion; 24-05-2015, 13:34.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • blueorange
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 404
      • suomi

      #32
      En tiedä mistä tässä alunperin jutellaan ,mutta pyöränpultteihin juttu on kääntynyt.

      Hyvät momenttiavaimet on hyviä ja monessa asennuksessa tärkeitä... pyöränpultteihin niitä ei tarvi muutakun silloin jos on tyhmä..

      Itselläni on 4-20 nm avain jota olen kerran käyttänyt moottoripyörän nokkapukkeihin. Muistaakseni 8 nm oli momentti.

      Ei ole nokat lähteny käveleen

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15249
        • Ajamisen Iloa

        #33
        Originally posted by blueorange View Post
        En tiedä mistä tässä alunperin jutellaan ,mutta pyöränpultteihin juttu on kääntynyt.
        Sehän selväisi kun lukee otsikon tai viimeistään lukee avauspostaukseni. Mutta tämä on käsitelty noin 3pv sitten jo finaaliin joten saa minun puolestani lukita.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • blueorange
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 404
          • suomi

          #34
          "Pulttikoneen teho on suoraan verrannollinen paineeseen"

          Pikkusen vielä järkeä päähän niin kannattaa kommentoida

          Comment

          • blueorange
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 404
            • suomi

            #35
            Originally posted by Remotion View Post
            Sehän selväisi kun lukee otsikon tai viimeistään lukee avauspostaukseni. Mutta tämä on käsitelty noin 3pv sitten jo finaaliin joten saa minun puolestani lukita.
            Näin selvisi. Jarrulevy ja katkennut ruuvi

            Comment

            • blueorange
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 404
              • suomi

              #36
              Ei muutakun koitan viestittää muutamalle tosikko kommentoijalle vähän faktoja

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                #37
                Vielä vähän kiristtysmomenteista.Niin sellainen 120Nm on nopeesti saavutettu ja mennyt yli,pikku varrella ja poskimomentilla.

                Itse vedän pultin akkupyssyllä,isoimmalla momentilla niin paljon että plätkyttää pohjaan,sitten 120 momenttiavaimeen,niin pultti pyörähtää vielä puolikkaan vartin.
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • blueorange
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 404
                  • suomi

                  #38
                  Jokaisella vähintään 40 kilosella se yksi ähkäisy riittää

                  Comment

                  • Hebbu ///M3
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1627
                    • Dallas

                    #39
                    Sittenku narahtaa vartti takasinpäin.
                    Sotkamo Connection

                    Comment

                    • blueorange
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 404
                      • suomi

                      #40
                      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                      Sittenku narahtaa vartti takasinpäin.
                      Juuri näin

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3167
                        • 47200

                        #41
                        Pistäkee nyt lukkoa koska case closed!

                        Comment

                        • blueorange
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 404
                          • suomi

                          #42
                          Originally posted by pazq View Post
                          Pistäkee nyt lukkoa koska case closed!
                          No puidaan nyt vielä vähän... lisää viisaita vastauksia

                          Comment

                          • blueorange
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 404
                            • suomi

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            BS:n määrä pyöränruuvien oikeaoppisesta kiristämisestä tässä topikissa, on hämmentävä.

                            Itse kysymykseen. Kun kanta on poikki, ruuvin nysä on enää periaatteessa pinnapultin pätkä läpireiässä, mitään siinä ei pitäs olla mikä sen pitää kireällä, ellei navan kierteet ole paskana. Lukkopihdeillä pyörittämällä tai viimestään hitsaamalla mutterin päälle, luulis lähtevän. Vähän joutuu purkamaan tietysti.

                            Työnnän sen verran lusikkaa tohon kiristämissoppaan että onnea vaan Motonetin momenttiavainten kanssa. Ammattitasoiset momenttiavaimet joutuu kalibroimaan 2 kertaa vuoteen jos niihin tahtoo luottaa, ja niistäkin harvassa on edes kalibroijalle säätöjä niin että sekä näyttämän että skaalan saa oikeesti kohalleen. But what do I know.
                            Wurthin 1/4 tuuman.4-20 nm momenttiavain on ollu ihan hyvin kohdallaan Patrian kalibrointivehkeillä.Kyllähän kalibrointivehkeetkin on kalibroitava. Veikkaan ettei lentokone ja helikopteritehtaan vehkeet kauheasti heitä.

                            Toivottavasti ei heitä...

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #44
                              Joo morjens!
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎