Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatuloiden maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    Jarrusatuloiden maalaus

    Millä maaleilla olette satuloita maalanneet ja miten on kestäneet? Miten olette alkuu putsanneet, saako noita yleensäkään puhtaaksi paineilmalla ja liuottimilla? Pitääkö purkaa satulat osiin, vai onnistuuko vaan peittämällä pahimmat kohdat?

    Kuvia/vinkkejä otetaan vastaan.
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #2
    Putsasin teräsharjalla ja maalasin FOLIA TECHin vihreällä. Tosi hyvää jälkeä ja kestää pitkään. Nyt on varmaan jo pari vuotta ja talvisin ajellut. Ei ole mitään käynyt ja näyttää vieläkin hyvältä noi satulat. Hyvä vinkki on vaan putsata sillä harjalla hyvin ja maalata sitten.
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #3
      Puritko osiin vai teippailemalla pahimmat piiloon?

      Kauanko tuo Foliatecin aine vie aikaa kuivua?
      Last edited by Exorcist; 29-04-2005, 01:35.

      Comment

      • Max
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 994
        • Kotona

        #4
        Edellisestä maalasin jarrurummut, jollain lämpöä kestävällä (~350°C) maalilla. Sellaista maalia mitä löytyy ihan prisman hyllyltäkin. Samalla tavalla tein ku IvvN eli teräsharjalla uus metallipinta näkyviin ja sit vielä tärpätillä putsasin irto lian sekä rasvat pois pinnasta. Maalia sit perään... Ihan hyvä siitä tuli ja näytti ok:lta.

        Helpoinhan niitä osia on käsitellä ku ne on irrallaan mut mut... Joka tapauksessa siinä joutuu kikkaileen aivan sama miten teet

        Comment

        • Bmw316-88
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 84

          #5
          Kyllä se ihan tavan spraykin kestää kuhan jaksaa hioa kaikki ruosteet pois ja pyyhkästä sitten tärpätillä.. Tai on ainaki mulla kestäny..

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Yksi hyvä tapa on hiekkapuhaltaa nuo jarruosat. Onnistuu paikallaankin jos peittää hyvin, ettei hiekkaa ole joka paikassa. Maalina käytin perinteistä ja edullista Miranolia, lohkoissa ainakin osoittanut pysyvyytensä ja näyttää myös tähänkin tarkoitukseen sopivan.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • DohDoh
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 333
              • 60°23′10″N, 23°07′30″E

              #7
              ite sutisin vasaralakkaa päälle ja hyvin on pysyny!

              Comment

              • IvvN
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 3078
                • HelSINKI

                #8
                Originally posted by Exorcist
                Puritko osiin vai teippailemalla pahimmat piiloon?

                Kauanko tuo Foliatecin aine vie aikaa kuivua?
                purin ne osiin, kun olin vaihtamassa jarrulevyjä. Ja eroa on suunnattomasti noissa lämmönkestävissä jne spreissä ja tossa Folia Techissä. Kaveri maalasi jollain lämmönkstävällä ja näytti ihan paskalta, jos vertaa noihan mun satuloihin.
                Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                www.kxd.fi

                Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                Comment

                • Exorcist
                  Wax on - Wax off
                  • Dec 2004
                  • 1806
                  • Riihimäki

                  #9
                  Ja kuinka kauan nuo tarvii kuivumisaikaa kun voi pistää jälleen ajoon? Ei taida päivä riittää?

                  Comment

                  • -kiki-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1160
                    • Hämeenkyrö

                    #10
                    vähän jollain teräsharjalla tai laikalla putsaa ja jotakin maalin näköistä päälle ni hyvä tulee...
                    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                    Comment

                    • Bmw316-88
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 84

                      #11
                      ite annoin kuivua pari tuntia kyllähän nuo on vielä pysyny värissään.. en tiiä sitten nuista jarrusatula yms. maaleista, luulis että päivä riittää..

                      Comment

                      • Exorcist
                        Wax on - Wax off
                        • Dec 2004
                        • 1806
                        • Riihimäki

                        #12
                        Tarkoituksena maalailla nyt ilmeisesti tulevana viikonloppuna nuo paikoillaan tuolla Foliatechin maalilla.. katsotaan miten äijän käy..

                        Comment

                        • bman
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 222
                          • Mikkeli

                          #13
                          Ite tuli jynssättyä satulat aivan perusteellisesti puhtaiksi joka kolosta kun olivat autosta irti. Sitten vain jotain ruosteenestospraymaalia (en muista merkkiä) ja tämän jälkeen päälle halpis mastonin kultamaalia ja ihan hyvin kestää mitä nyt ehkä kesän alussa hieman suihkaisee joihinkin kohtiin lisää maalia kun on kivet tehny kolhuja tjsp.

                          Eräästä autosta tuli kerran maalattua satulat miranolin pensselimaalilla. Pinta tasoittui riittävän hyväksi ja on myös tarpeaksi kestävä.

                          Comment

                          • _riskus
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 102

                            #14
                            Ite jynssäsin satulat semmosella porakoneeseen kiinnitettävällä teräsharjalla ja maalasin kaikki ruosteisen väriset osat mitä vanteiden takaa näkyy mustalla ferrexillä ja satulat punasella tikkurilan hammeritella. enkä ottanu levyjä irti. oli vaan vähä hidasta hommaa maalata satuloita pikkiriikkisellä vesiväripensselillä

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Pesu moottorinpesuaineella, purku, lasikuulapuhallus, spraypullosta halpis kromimaali ja päälle 50% ohennettua 2-K kirkaslakkaa ohut kerros niskaan ja uudet kamat kiinni. Lopputulos muistuttaa puhdasta valurautaa ja kestää melko hyvin ajan hammasta. Juuri tuossa nuo omat satulat viikonloppuna ruiskaisin/niputin: http://img.villagephotos.com/p/2004-.../muokattu1.jpg
                              Last edited by Hemi; 09-05-2005, 00:15.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎