Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatuloiden maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aimo Harppaus
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 188
    • Nälkämaa

    #16
    Mie tein asian tähän tyyliin, Purin satulat joiden puolikkaita lämmitin pienellä toholla, kun meinas kuusiokolo avaimet katkeilla, suojasin ilmastointiteipillä stefat ja "kumitapit", hiekkapuhalsin, kuin myös vanteen ja jarrulevyn välissä olevat teräs välijutut, kuumankesto kilinkolinia muutama kerros. Jota meni puoltoista purkkia. Jarrunesteet on fiksuvaihtaa samassa yhteydessä. Kokeilin puhdistukseen myös pirraan tai poraan kiinnitettävää teräsharjaa, nailonia ym, joista nailon osottautui parhaaksi. Tuo palojen ulkopintojen maalaus punaiseksi jäi multa tekemättä, kivalta näyttää noin noh, sitten viimestään kun palat vaihdan.
    Ikkunalasien tummennukset blackout-ll.net

    Comment

    • Slow_M3
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 779

      #17
      Originally posted by Hemi
      Pesu moottorinpesuaineella, purku, lasikuulapuhallus, spraypullosta halpis kromimaali ja päälle 50% ohennettua 2-K kirkaslakkaa ohut kerros niskaan ja uudet kamat kiinni. Lopputulos muistuttaa puhdasta valurautaa ja kestää melko hyvin ajan hammasta. Juuri tuossa nuo omat satulat viikonloppuna ruiskaisin/niputin: http://img.villagephotos.com/p/2004-.../muokattu1.jpg
      Olisko sulla kuvaa kun noi on paikallaan? Näyttää hyvältä
      sigpic

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Eiköhän sellainen saada aikaiseksi...

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          Jännä päivämäärä tossa Hemin viime viikonloppuna ottamassa kuvassa.

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Otappas Hemi samalla kuva koko kiesistä

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Tuossa olisi ne kuvat "monsteri" M-motorsport jarruista. Vanne on kuitenkin 19", eikä ihan hirveästi jää tilaa satulan ja vanteen väliin.
              pmv: Kaverin kamera ja päivämäärä, kun oma sanoi American Car Showssa sopimuksensa irti....eli pyydän anteeksi erittäin huonoa kuvanlaatua.

              Last edited by Hemi; 10-05-2005, 17:04.

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #22
                Mun mielestä jarrusatuloiden päällä on se ruoste aika piukassa, mutta jos teräsharjalla lähtee, niin hyvä sitten. Tai ehkä mun maalaamat satulat on ollu rupisempia kuin yleensä, mutta aina ne on hiekkapuhallettu puhtaaksi.

                Jos ei puhdista kunnolla, niin mun mielestä on turha maalata ollenkaan. Neljän satulan ja levyn puhallus maksoi 40 euroa yhdessä pienkonekorjaamossa. Nykyään on työpaikalla puhalluskaappi, niin saan itsekin puhallettua.

                Maaleina oon käyttänyt ihan spray-tavaraa, ja hyvin on kestänyt. Satulat ei niin paljon lämpeä, että tarttis olla jotain kaminamaalia, mutta levyt voi joskus lämmetä enemmänkin.

                Siinä on kuva yhdestä maalatusta satulasta, eli toi kullanvärinen.



                Comment

                • gummi
                  Newbiemmer
                  • May 2005
                  • 4

                  #23
                  komeet on. kyllähän perusspray kestää noita katuajon lämpöjä. ero tollaseen jarruille suunniteltuun 2-k maaliin on pinnan kulutuskestossa. spraymaali kun on huono kestämään bensaa, iskemiä yms. foliatecin lisäks ainakin motipilla on varsin päteviä 2-k maaleja, joilla saa tiukan, kiiltävän pinnan satuloihin.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Joo, tuo ohuena vedetty(50% ohennettu) ja ohueksi kerrokseksi jätetty 2-K lakka kestää lämpöä yllättävän hyvin. Toisaalta melkoisen lämmin pitää satulan olla jos siitä ihan mikä tahansa väri/lakka palaa pois? Kestoa saa erityisesti silloin kun pohja on hiekka tai lasikuulapuhallettu. Jopa niin hyvin että ne kestää jopa Alastaron treenipäivien runttausta. Tuo laittamani kuva valehtelee, koska oikeasti satula näyttää kuin siinä olisi puhdas valupinta(katsotaan jos saan paremman kuvan). Itse maalilla lakan alla ei ole merkitystä, kunhan vain sekin on erittäin ohut. Lasikuulapuhallettuun pintaan kun vetää ohuen paukkupullokromimaalin muuttaa 2-K lakka kromimaalin lähinnä valupintaa muistuttavaksi(siis se "krominkiilto" häviää). Kultaspraylla saa keltapassivoidun näköisen, mutta kesto on pidempi ja painepesurilla puhtaana pitäminen on helpompaa.

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      #25
                      Jarrusatuloiden maalaus

                      BMW M5 E39 jarrusatulat on ajan saatossa näköjään saaneet pientä hapettumaa maaleihinsa, niin ajattelin ne tässä samalla meikata "iskuun" taas kun vanteistakin pitää fixata pientä kolhua entisen omistajan ajoilta.

                      (Eihän ne kolhut ikinä tietysti omia ole... )

                      Varaosaliikkeestä kauppasivat Foliatecin "tuuning" settiä jossa on jarrucliineriä, ja sitten kaksikomponenttimaalia, joka töpötetään sellaisella sudilla jarrusatulan pintaan ja pysyy kuulemma kuin tauti.

                      Väreinä olisi sopivasti tarjolla vielä joko huomaamaton musta tai sitten kenties tumman sinimustaan autoon sopiva kullansävy. :think


                      MUTTA, tietääkö kukaan miten nämä kestää OIKEASTI lämpöä? Liikkeessä sanoivat että Foliatec olisi laadukasta, ja ilmeisesti noin 400Celsiusta on lämmönkesto.

                      Varsin ikävää jos ekoina ratapäivinä roihahtaa jarrusatulat liekkeihin.
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • Piplis
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 292
                        • Kerava

                        #26
                        Jarrusatuloissa toimii vähintäänkin yhtä hyvin ihan normaali Hammerite-vasaralakka ja murto-osalla "tuning"-maalien hinnasta. Eli jos vaan värisävyt sopii, niin Hammeritella jarrujen maalauksen hinnaksi tulee ~7e

                        Värisävyjä löytyy:
                        Vasaralakkakuvio: hopeanharmaa, kulta, musta, tummansininen, tummanvihreä, vaaleansininen

                        Sileäpintainen: valkoinen, musta, hopea, keltainen, punainen, sininen, vihreä, tummanvihreä

                        Tässä jarrusatulat kultaisella Hammeritella maalattuna:
                        *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                        Comment

                        • Valkman
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 712
                          • Helsinki

                          #27
                          Kaverin satuloissa on joku Hammer tai Hammerite... tms. maali, jota saa vaikka Motonetistä. Satulat (uudet) maalattiin viime syksynä ja on kestänyt ilman lohkeilua talven suolat ja kurat... Sitä en sitten tiedäkkään, että kestääkö maali lämpöä OIKEASTI, mutta oli lämmönkesto ollut kuitenkin eräänä kriteerinä tuolle maalivalinnalle.

                          EDIT: No tuossahan se tulikin, eli kiitokset edelliselle kirjoittajalle.

                          Comment

                          • _Dexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 769
                            • Vihti

                            #28
                            Halvalla tai puoli-ilmaiseksi kun sai nin tilasin nyt sitä FOliatecin settiä kullanvärisenä.

                            Jos hammerite kestää ni pitäis senkin, on lämmönkestot ilmeisesti aika samanlaiset.

                            Kiitoksia vain tiedoista, laitetaan showroomiin sitten "uusista" satuloista kuvia.
                            **********
                            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                            (ex. E60 530Da '04)
                            (ex. E39 M5 Facelift '99)
                            (ex. E39 540i '98)
                            *

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              #29
                              Foliatec on hyvää, mutta Miranol on todettu myös pysyväksi. Muutamiin vehkeisiin vetänyt mustalla Miranolilla satulat/rumpuja ja hyvin on pysynyt.
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Mutta ihan perus värimassa+kirkaslakka(2-kerrosväri) toimii ihan yhtä hyvin:



                                ...ja tässä n.3000tkm ajettuna:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎