Mie tein asian tähän tyyliin, Purin satulat joiden puolikkaita lämmitin pienellä toholla, kun meinas kuusiokolo avaimet katkeilla, suojasin ilmastointiteipillä stefat ja "kumitapit", hiekkapuhalsin, kuin myös vanteen ja jarrulevyn välissä olevat teräs välijutut, kuumankesto kilinkolinia muutama kerros. Jota meni puoltoista purkkia. Jarrunesteet on fiksuvaihtaa samassa yhteydessä. Kokeilin puhdistukseen myös pirraan tai poraan kiinnitettävää teräsharjaa, nailonia ym, joista nailon osottautui parhaaksi. Tuo palojen ulkopintojen maalaus punaiseksi jäi multa tekemättä, kivalta näyttää noin
noh, sitten viimestään kun palat vaihdan.
Jarrusatuloiden maalaus
Collapse
X
-
-
Olisko sulla kuvaa kun noi on paikallaan? Näyttää hyvältäOriginally posted by HemiPesu moottorinpesuaineella, purku, lasikuulapuhallus, spraypullosta halpis kromimaali ja päälle 50% ohennettua 2-K kirkaslakkaa ohut kerros niskaan ja uudet kamat kiinni. Lopputulos muistuttaa puhdasta valurautaa ja kestää melko hyvin ajan hammasta. Juuri tuossa nuo omat satulat viikonloppuna ruiskaisin/niputin: http://img.villagephotos.com/p/2004-.../muokattu1.jpg
sigpic
Comment
-
Tuossa olisi ne kuvat "monsteri" M-motorsport jarruista. Vanne on kuitenkin 19", eikä ihan hirveästi jää tilaa satulan ja vanteen väliin.
pmv: Kaverin kamera ja päivämäärä, kun oma sanoi American Car Showssa sopimuksensa irti....eli pyydän anteeksi erittäin huonoa kuvanlaatua.
Daftar dan mainkan slot gacor dengan RTP tertinggi hari ini. VIPTOTO, situs terpercaya untuk cuan besar dari slot online!
Last edited by Hemi; 10-05-2005, 17:04.
Comment
-
Mun mielestä jarrusatuloiden päällä on se ruoste aika piukassa, mutta jos teräsharjalla lähtee, niin hyvä sitten. Tai ehkä mun maalaamat satulat on ollu rupisempia kuin yleensä, mutta aina ne on hiekkapuhallettu puhtaaksi.
Jos ei puhdista kunnolla, niin mun mielestä on turha maalata ollenkaan. Neljän satulan ja levyn puhallus maksoi 40 euroa yhdessä pienkonekorjaamossa. Nykyään on työpaikalla puhalluskaappi, niin saan itsekin puhallettua.
Maaleina oon käyttänyt ihan spray-tavaraa, ja hyvin on kestänyt. Satulat ei niin paljon lämpeä, että tarttis olla jotain kaminamaalia, mutta levyt voi joskus lämmetä enemmänkin.
Siinä on kuva yhdestä maalatusta satulasta, eli toi kullanvärinen.
Comment
-
komeet on. kyllähän perusspray kestää noita katuajon lämpöjä. ero tollaseen jarruille suunniteltuun 2-k maaliin on pinnan kulutuskestossa. spraymaali kun on huono kestämään bensaa, iskemiä yms. foliatecin lisäks ainakin motipilla on varsin päteviä 2-k maaleja, joilla saa tiukan, kiiltävän pinnan satuloihin.
Comment
-
Joo, tuo ohuena vedetty(50% ohennettu) ja ohueksi kerrokseksi jätetty 2-K lakka kestää lämpöä yllättävän hyvin. Toisaalta melkoisen lämmin pitää satulan olla jos siitä ihan mikä tahansa väri/lakka palaa pois? Kestoa saa erityisesti silloin kun pohja on hiekka tai lasikuulapuhallettu. Jopa niin hyvin että ne kestää jopa Alastaron treenipäivien runttausta. Tuo laittamani kuva valehtelee, koska oikeasti satula näyttää kuin siinä olisi puhdas valupinta(katsotaan jos saan paremman kuvan). Itse maalilla lakan alla ei ole merkitystä, kunhan vain sekin on erittäin ohut. Lasikuulapuhallettuun pintaan kun vetää ohuen paukkupullokromimaalin muuttaa 2-K lakka kromimaalin lähinnä valupintaa muistuttavaksi(siis se "krominkiilto" häviää). Kultaspraylla saa keltapassivoidun näköisen, mutta kesto on pidempi ja painepesurilla puhtaana pitäminen on helpompaa.
Comment
-
Jarrusatuloiden maalaus
BMW M5 E39 jarrusatulat on ajan saatossa näköjään saaneet pientä hapettumaa maaleihinsa, niin ajattelin ne tässä samalla meikata "iskuun" taas kun vanteistakin pitää fixata pientä kolhua entisen omistajan ajoilta.
(Eihän ne kolhut ikinä tietysti omia ole...
)
Varaosaliikkeestä kauppasivat Foliatecin "tuuning" settiä jossa on jarrucliineriä, ja sitten kaksikomponenttimaalia, joka töpötetään sellaisella sudilla jarrusatulan pintaan ja pysyy kuulemma kuin tauti.
Väreinä olisi sopivasti tarjolla vielä joko huomaamaton musta tai sitten kenties tumman sinimustaan autoon sopiva kullansävy. :think
MUTTA, tietääkö kukaan miten nämä kestää OIKEASTI lämpöä? Liikkeessä sanoivat että Foliatec olisi laadukasta, ja ilmeisesti noin 400Celsiusta on lämmönkesto.
Varsin ikävää jos ekoina ratapäivinä roihahtaa jarrusatulat liekkeihin.
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Jarrusatuloissa toimii vähintäänkin yhtä hyvin ihan normaali Hammerite-vasaralakka ja murto-osalla "tuning"-maalien hinnasta. Eli jos vaan värisävyt sopii, niin Hammeritella jarrujen maalauksen hinnaksi tulee ~7e
Värisävyjä löytyy:
Vasaralakkakuvio: hopeanharmaa, kulta, musta, tummansininen, tummanvihreä, vaaleansininen
Sileäpintainen: valkoinen, musta, hopea, keltainen, punainen, sininen, vihreä, tummanvihreä
Tässä jarrusatulat kultaisella Hammeritella maalattuna:
*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
Kaverin satuloissa on joku Hammer tai Hammerite... tms. maali, jota saa vaikka Motonetistä. Satulat (uudet) maalattiin viime syksynä ja on kestänyt ilman lohkeilua talven suolat ja kurat... Sitä en sitten tiedäkkään, että kestääkö maali lämpöä OIKEASTI, mutta oli lämmönkesto ollut kuitenkin eräänä kriteerinä tuolle maalivalinnalle.
EDIT: No tuossahan se tulikin, eli kiitokset edelliselle kirjoittajalle.
Comment
-
Halvalla tai puoli-ilmaiseksi kun sai nin tilasin nyt sitä FOliatecin settiä kullanvärisenä.
Jos hammerite kestää ni pitäis senkin, on lämmönkestot ilmeisesti aika samanlaiset.
Kiitoksia vain tiedoista, laitetaan showroomiin sitten "uusista" satuloista kuvia.
**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
Comment