Originally posted by jumbo
View Post
Jarrusatuloiden maalaus
Collapse
X
-
Hommaa mieluumin aitoa Hammeritea. Nykyään tosin saatavuus Suomesta huono, kun monet myyjät siirtyneet tuohon Mastonin kopioon. Esim. Ebaystä löytyy kaikissa valmistetuissa sävyissä.
-
Miulla on kans Mastonin sinisellä maalatut satulat. Kaks vuotta siinä jo kestäneet läpi talven paskat ja suolat, toki pidän auton puhtaana. Muuta preppailua tehny kun teräsharjalla kävin satulat läpi ja kaks kerrosta siveltelin maalia. Kestää liuottimet ja muut mömmöt. Täältä ainakin ääni Mastonille
.
Leave a comment:
-
Originally posted by jumbo View PostOnko Mastonin Hammerin kestävyydestä kokemuksia jarrusatuloissa? Jotku tällä(tai vastaavalla) maalailleet topikin perusteella.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/600060...sininen-750-mlMörrissä on tällä maalatut satulat, näyttäs pysyneen. Yariksesta maalasin mustalla ja luulen että on pysynyt, autohan meni myyntiin kyllä. Kannattaa antaa kuivua ainakin pari päivää että maali kovettuu, oli pehmeää vielä 10h maalauksesta, voi olla että johtui paksusta kerroksestakin.Originally posted by niiksu View PostTämä kiinnostaa myös itseä! Tai no, tolla ajattelin maalata anyways, voin sitten postata myöhemmin tuloksia kestävyydestä.
Leave a comment:
-
Tämä kiinnostaa myös itseä! Tai no, tolla ajattelin maalata anyways, voin sitten postata myöhemmin tuloksia kestävyydestä.Originally posted by jumbo View PostOnko Mastonin Hammerin kestävyydestä kokemuksia jarrusatuloissa? Jotku tällä(tai vastaavalla) maalailleet topikin perusteella.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/600060...sininen-750-ml
Leave a comment:
-
Onko Mastonin Hammerin kestävyydestä kokemuksia jarrusatuloissa? Jotku tällä(tai vastaavalla) maalailleet topikin perusteella.
Leave a comment:
-
Normaalit automaalit kestää yllättävän kovia lämpötiloja, aurinkohan saattaa monissa maissa kuumentaa pinnan helposti yli sataan asteeseen.
Siirrettävässä saunassa mulla on myös kiukaan takana 240 volvon konepelti
ei merkkiäkään että maalit lähtis.
Leave a comment:
-
Uunituksen jälkeen ainakin tuntuu olevan hyvä, ei lohjennut maalit asentaessa ym, mutta kuten sanottu ei välttämätä tarpeeksi omakohtaisia kokemuksia. Omat E30 M3 jarrut paiskasin tuolla samaan syssyyn kun kaveri vetäsi kilpurinsa satuloihin värin.Originally posted by Clavurion View PostMinkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.
Leave a comment:
-
Minkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.Originally posted by Dualfun View PostYksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/
Leave a comment:
-
Kyllä ja samalla hintataso on karannut käsistä, tekijöitä on vähemmän ym. Mieluusti kuulisin itsekin mitä nykyään on saatavilla?Originally posted by Laku View PostEikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?
Itse purkaisin satulat täysin atomeiksi, hiekkapuhaltaisin, pohjalle kuumakestohappopohja ja päälle joku ohut jarrusatulamaali sienellä/pensselillä muutama kerros. Ilman happopohjaa ei kestä edes kesäkäytössä.
Yksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/
Samalla kamalla on maalattu rata-autoista satuloita, kestää.Last edited by Dualfun; 07-11-2018, 12:24.
Leave a comment:
-
Eikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?Originally posted by Antti O View PostNo mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
Leave a comment:
-
No mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
Maalaushan se toinen vaihtoehto on, mutta siinä oisi käytännössä suojattava tai tehtävä tosi ohut maalikerros carriereihin missä kohtaa pala liukuu ettei ne ole ahtaat paloille.
Leave a comment:
-
No jaa, kai siinäkin on vähän eroja, ainakin 80-lukuisten Porschejen tehtaalla keltapassivoidut osat ovat kestäneet varsin hyvin aikaa ja Suomen talveakin. :think
Leave a comment:
-
Eikös keltapassivoinnin korroosionkestävyys ole samaa luokkaa kuin sähkösinkitys eli lähinnä sisäkäyttöön tarkoitettu
?
Leave a comment:
-
Tuntuu nuo passivoidut orkkis satulat autosta riippuen olla helvetin ruosteessa tai todella siistit.
Itse tulee joka autosta purettua ja hiekkapuhallettua satulat,ei ole ollut ongelmia palan kanssa ettei ”mahtuisi”.
Maalaillut 2k automaaleilla,rata ajossa uskon ettei nuo kestä lämpöä riittävästi.
Kerran vedin myös temadurilla,pohjalle viellä 1k epoksi ja ruoste tuli 2 päivässä läpi kesällä(satulat oli hiekkapuhallettu)..ikinä ei selvinnyt tälle episodille syytä.
Pulverimaalaus lienee paras noihin.Last edited by arben; 01-11-2018, 14:12.
Leave a comment:
Leave a comment: