Jarrusatuloiden maalaus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Onko Mastonin Hammerin kestävyydestä kokemuksia jarrusatuloissa? Jotku tällä(tai vastaavalla) maalailleet topikin perusteella.
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/600060...sininen-750-ml
    Hommaa mieluumin aitoa Hammeritea. Nykyään tosin saatavuus Suomesta huono, kun monet myyjät siirtyneet tuohon Mastonin kopioon. Esim. Ebaystä löytyy kaikissa valmistetuissa sävyissä.

    Leave a comment:


  • Jabbe
    replied
    Miulla on kans Mastonin sinisellä maalatut satulat. Kaks vuotta siinä jo kestäneet läpi talven paskat ja suolat, toki pidän auton puhtaana. Muuta preppailua tehny kun teräsharjalla kävin satulat läpi ja kaks kerrosta siveltelin maalia. Kestää liuottimet ja muut mömmöt. Täältä ainakin ääni Mastonille .

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Onko Mastonin Hammerin kestävyydestä kokemuksia jarrusatuloissa? Jotku tällä(tai vastaavalla) maalailleet topikin perusteella.
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/600060...sininen-750-ml
    Originally posted by niiksu View Post
    Tämä kiinnostaa myös itseä! Tai no, tolla ajattelin maalata anyways, voin sitten postata myöhemmin tuloksia kestävyydestä.
    Mörrissä on tällä maalatut satulat, näyttäs pysyneen. Yariksesta maalasin mustalla ja luulen että on pysynyt, autohan meni myyntiin kyllä. Kannattaa antaa kuivua ainakin pari päivää että maali kovettuu, oli pehmeää vielä 10h maalauksesta, voi olla että johtui paksusta kerroksestakin.

    Leave a comment:


  • niiksu
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Onko Mastonin Hammerin kestävyydestä kokemuksia jarrusatuloissa? Jotku tällä(tai vastaavalla) maalailleet topikin perusteella.
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/600060...sininen-750-ml
    Tämä kiinnostaa myös itseä! Tai no, tolla ajattelin maalata anyways, voin sitten postata myöhemmin tuloksia kestävyydestä.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Onko Mastonin Hammerin kestävyydestä kokemuksia jarrusatuloissa? Jotku tällä(tai vastaavalla) maalailleet topikin perusteella.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Normaalit automaalit kestää yllättävän kovia lämpötiloja, aurinkohan saattaa monissa maissa kuumentaa pinnan helposti yli sataan asteeseen.
    Siirrettävässä saunassa mulla on myös kiukaan takana 240 volvon konepelti ei merkkiäkään että maalit lähtis.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Minkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.
    Uunituksen jälkeen ainakin tuntuu olevan hyvä, ei lohjennut maalit asentaessa ym, mutta kuten sanottu ei välttämätä tarpeeksi omakohtaisia kokemuksia. Omat E30 M3 jarrut paiskasin tuolla samaan syssyyn kun kaveri vetäsi kilpurinsa satuloihin värin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Pulverimaalaus lienee paras noihin.
    Ei ole. Pulveri uunitetaan noin 170 asteen lämmössä jossa se "tasaantuu", vastaavasti samassa lämpötilassa se myös pehmiää. Esim rälläkän kipinät palaa heti kiinni tuohon.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Yksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/
    Minkälainen mekaaninen kestävyys tuolla Black Satin:lla on? Ainakin ilman kunnon uunitusta pintakäsittely vaikuttaa ottavan aika helposti itseensä.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Eikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?
    Kyllä ja samalla hintataso on karannut käsistä, tekijöitä on vähemmän ym. Mieluusti kuulisin itsekin mitä nykyään on saatavilla?

    Itse purkaisin satulat täysin atomeiksi, hiekkapuhaltaisin, pohjalle kuumakestohappopohja ja päälle joku ohut jarrusatulamaali sienellä/pensselillä muutama kerros. Ilman happopohjaa ei kestä edes kesäkäytössä.

    Yksi hyvä pinnoite on Marteliuksen pakosarjamaali, tätä käytin kesäharrasteeseen suoraan puhallettuihin osiin, kestää siinä ainakin hyvin, mutta ei kokemuksia käyttöautomaisesta käytöstä http://www.martelius.com/verkkokaupp...pa/pTL-BHK100/

    Samalla kamalla on maalattu rata-autoista satuloita, kestää.
    Last edited by Dualfun; 07-11-2018, 12:24.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    No mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
    Eikö tuo nykyinen keltapassivointi ole ympäristösyistä kiellettyä/eri kamaa kuin joskus "vanhoina hyvinä aikoina"?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    No mulla oli 3 kesää siinä rs turbossa keltapassivoidut satulat ja ne pysyi kun uutena. Tosin tästä on aikaa jo varmaan 7 vuotta. En tiedä onko nykyään keltapassivointi huonompaa?
    Maalaushan se toinen vaihtoehto on, mutta siinä oisi käytännössä suojattava tai tehtävä tosi ohut maalikerros carriereihin missä kohtaa pala liukuu ettei ne ole ahtaat paloille.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    No jaa, kai siinäkin on vähän eroja, ainakin 80-lukuisten Porschejen tehtaalla keltapassivoidut osat ovat kestäneet varsin hyvin aikaa ja Suomen talveakin. :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Eikös keltapassivoinnin korroosionkestävyys ole samaa luokkaa kuin sähkösinkitys eli lähinnä sisäkäyttöön tarkoitettu ?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Tuntuu nuo passivoidut orkkis satulat autosta riippuen olla helvetin ruosteessa tai todella siistit.
    Itse tulee joka autosta purettua ja hiekkapuhallettua satulat,ei ole ollut ongelmia palan kanssa ettei ”mahtuisi”.

    Maalaillut 2k automaaleilla,rata ajossa uskon ettei nuo kestä lämpöä riittävästi.
    Kerran vedin myös temadurilla,pohjalle viellä 1k epoksi ja ruoste tuli 2 päivässä läpi kesällä(satulat oli hiekkapuhallettu)..ikinä ei selvinnyt tälle episodille syytä.

    Pulverimaalaus lienee paras noihin.
    Last edited by arben; 01-11-2018, 14:12.

    Leave a comment:

Working...
X