Palataan tähän topicciin taas, siis keltapassivointiko ei kestä ulkokäyttöä. Eikös yleensä vaihtosatulatkin mitä tehtaalta tulee ole keltapassivoituja, samoin uusissa autoissakin näkee paljon keltapassivoituja satuloita.
Etuna olisi juuri tuo että pinta on niin ohut että palat liukuu hyvin ja ei tule mitään maalivalumia tai kuplia vääriin paikkoihin.
Mulla oli yhdessä rs turbo fordissa aikanaan keltapassivoidut satulat, ja ne kesti kyllä ainaskin 3 kesää ihan uudenveroisina.
"Yellow Passivates are most popular in the automotive industry for components such as Brake Calipers and Yellow Passivate provides better corrosion resistance than it's clear counterpart. "
Jarrusatuloiden maalaus
Collapse
X
-
En tiedät tuosta tuplakäsittelystä, mutta pelkkä sähkösinkitys ei kyllä kestä mitään ulkokäyttöä.
Leave a comment:
-
-
Hiekkapuhallus ja sitten sähkösinkitys...
Paras tulee kun huolella hiekkapuhaltaa kaikki osat ja vie sähkösinkitykseen siinä on peruskäsittely ns. hopea ja siihen päälle ns. keltapassivointi niin saa suojapintaa riittävästi ja tässä on etuna maalaukseen ,että ne palojen kohdat on liukkaammat maaliin verrattuna joten ei jumituksia. e46 325ti rungot,carrierit ja jouset 2-kertaa makso sinkityksen osalta 30€ joten ei paljo kannata maaleilla leikkiä kun lopputuloksessa on huima ero.
Originally posted by Exorcist View PostMillä maaleilla olette satuloita maalanneet ja miten on kestäneet? Miten olette alkuu putsanneet, saako noita yleensäkään puhtaaksi paineilmalla ja liuottimilla? Pitääkö purkaa satulat osiin, vai onnistuuko vaan peittämällä pahimmat kohdat?
Kuvia/vinkkejä otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
-
Mulle kun jarrut saapuu puran ne paloiksi laitan ne alkuun citroonikylpyyn , uä-pesu ja jos vielä ruostetta jossain ni kiillotuskone jonka päässä metalli raspi jolla loput lähtee. Pohjat zinc 182 ja lopuksi satulamaali.
Tässä motip sininen
Hiekkapuhalluskaappi on hankinta listalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 120e87 View PostMä hioin satulat paikallaan rälläkkään laitettavalla teräsharjaa muistuttavalla laikalla ja vaikeet paikat hiekkapaperilla. Sit putsasin satulat asetonilla, teippasin ja sit vedin 3 kerrosta bilteman jarrusatulamaalia pensselillä. Toivottavasti kestää..)
Leave a comment:
-
-
Mä hioin satulat paikallaan rälläkkään laitettavalla teräsharjaa muistuttavalla laikalla ja vaikeet paikat hiekkapaperilla. Sit putsasin satulat asetonilla, teippasin ja sit vedin 3 kerrosta bilteman jarrusatulamaalia pensselillä. Toivottavasti kestää..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhqi View PostPuhallan satulat ja levyt ennen viikonloppua työpaikan puhalluskaapissa. Riittääkö levyn kitkapinnan suojaksi jesari (vai tarvitseeko se suojausta jos on tarkkana suuntauksen kanssa)? Tarkoitus olisi puhaltaa levyn yläreuna, eli ruostunut "ilmarako" sekä levyn napa.
Maalauksen suoritan perus spraypohjamaalilla, maalipinnan ja lakan myös spraylla. En laita mitään kuumakestoa, enkä jarruihin tarkoitettua maalia. Katsotaan miten pysyy.
Samalla ajattelin pyörättää levyjä sorvissa ja sorvata kitkapintojen reunoissa olevat pienet ruostesiivut pois, hyvä vai huono idea?Kyllähän ne pykälät voi sorvata pois.Ite käytän köyhänmiehen sorvia eli perä ilmaan,levy muttereilla napaan kiinni,kone käyntiin,ykkönen silmään ja rälläkkä käteen.Helpompi ja nopeampi kun sorvilla.Samalla voi hioa sen yläreunan eli ulkokehän niin ei tarvi puhaltaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Paha Arkkitehti View PostJa nostetaas tätäkin. Meikäläisellä puhallettiin levyt kokonaisena, ei niitä kitkapintoja mitenkään tullut suojattua. Siinähän ne sitten kiillottuu jarruteltaessa.
Tein samalla tavalla itsekin maalaukset. Onko maalit pysyny sulla paikallaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhqi View PostPuhallan satulat ja levyt ennen viikonloppua työpaikan puhalluskaapissa. Riittääkö levyn kitkapinnan suojaksi jesari (vai tarvitseeko se suojausta jos on tarkkana suuntauksen kanssa)? Tarkoitus olisi puhaltaa levyn yläreuna, eli ruostunut "ilmarako" sekä levyn napa.
Maalauksen suoritan perus spraypohjamaalilla, maalipinnan ja lakan myös spraylla. En laita mitään kuumakestoa, enkä jarruihin tarkoitettua maalia. Katsotaan miten pysyy.
Tein samalla tavalla itsekin maalaukset. Onko maalit pysyny sulla paikallaan?
Leave a comment:
-
-
Puhallan satulat ja levyt ennen viikonloppua työpaikan puhalluskaapissa. Riittääkö levyn kitkapinnan suojaksi jesari (vai tarvitseeko se suojausta jos on tarkkana suuntauksen kanssa)? Tarkoitus olisi puhaltaa levyn yläreuna, eli ruostunut "ilmarako" sekä levyn napa.
Maalauksen suoritan perus spraypohjamaalilla, maalipinnan ja lakan myös spraylla. En laita mitään kuumakestoa, enkä jarruihin tarkoitettua maalia. Katsotaan miten pysyy.
Samalla ajattelin pyörättää levyjä sorvissa ja sorvata kitkapintojen reunoissa olevat pienet ruostesiivut pois, hyvä vai huono idea?
Leave a comment:
-
-
Voiko Motipin brake caliber maalin päälle maalata suoraan 2K-maalilla? Tuo motipin maali tuoteselosteen mukaan alkydimaalia. Eli voiko ruveta kiehumaan tms? En pitänyt ko. motipin sinisen värisävystä ja ajattelin hakea maalarilta sävytettyä 2K sprayta jolla maalata satulat uudestaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repesorsa View PostItsellä jarrusatulat puhallettiin ja päälle pulverimaali.
Leave a comment:
-
Leave a comment: