Jarrusatuloiden maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rockford
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Milläs olette putsailleet noita satuloita? Hiekkapuhalluksella vai jollain muulla?

    Itsellä myös pyöriny mielessä mutta jonku verra paskaa kertyny satuloihin joten pitäisi saada sellaiseen kuntoon että se maali tosiaan tarttuisikin siihen ja näyttäisi kohtuulliselta.
    Hiekkapuhallus on ainoa oikea vaihtoehto, jos ruostetta löytyy enemmänkin. Muussa tapauksessa riittää ihan teräsharja- + santapaperisessiot.

    Leave a comment:


  • toniwe
    replied
    Itse en irroittanut satuloita autosta vaan maalasin paikallaan ollessa, irroitin vain jarrupalat ja putsasin hyvin jarrujenpuhdistusaineella sekä teräsharjalla hinkkasin puhtaaks ja tosiaan on pari vuotta jo pysynyt ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Milläs olette putsailleet noita satuloita? Hiekkapuhalluksella vai jollain muulla?

    Itsellä myös pyöriny mielessä mutta jonku verra paskaa kertyny satuloihin joten pitäisi saada sellaiseen kuntoon että se maali tosiaan tarttuisikin siihen ja näyttäisi kohtuulliselta.

    Leave a comment:


  • toniwe
    replied
    Mulla on kestänyt foliatecin setti 2 talvea ja reilut 20tkm ajoa eli kelpo tavaraa on.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Dinitrolin alumiinispray toimii myös hyvin. Kestää kuumaa ja ei tee amis tyyppistä 3mm paksua kiiltelevää maalikerrosta. Väri tais olla matta hopea.

    Leave a comment:


  • _Dexi
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mutta ihan perus värimassa+kirkaslakka(2-kerrosväri) toimii ihan yhtä hyvin:



    ...ja tässä n.3000tkm ajettuna:
    http://www.btcf.fi/forum/attachment....0&d=1174513087
    Ilmeisesti vähäsen jo rapistunu maalit 3000km jälkeen. Mutta ei pahasti.

    Eipä noita iso homma ole maalailla tosin uusiksikaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Mutta ihan perus värimassa+kirkaslakka(2-kerrosväri) toimii ihan yhtä hyvin:



    ...ja tässä n.3000tkm ajettuna:

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Foliatec on hyvää, mutta Miranol on todettu myös pysyväksi. Muutamiin vehkeisiin vetänyt mustalla Miranolilla satulat/rumpuja ja hyvin on pysynyt.

    Leave a comment:


  • _Dexi
    replied
    Halvalla tai puoli-ilmaiseksi kun sai nin tilasin nyt sitä FOliatecin settiä kullanvärisenä.

    Jos hammerite kestää ni pitäis senkin, on lämmönkestot ilmeisesti aika samanlaiset.

    Kiitoksia vain tiedoista, laitetaan showroomiin sitten "uusista" satuloista kuvia.

    Leave a comment:


  • Valkman
    replied
    Kaverin satuloissa on joku Hammer tai Hammerite... tms. maali, jota saa vaikka Motonetistä. Satulat (uudet) maalattiin viime syksynä ja on kestänyt ilman lohkeilua talven suolat ja kurat... Sitä en sitten tiedäkkään, että kestääkö maali lämpöä OIKEASTI, mutta oli lämmönkesto ollut kuitenkin eräänä kriteerinä tuolle maalivalinnalle.

    EDIT: No tuossahan se tulikin, eli kiitokset edelliselle kirjoittajalle.

    Leave a comment:


  • Piplis
    replied
    Jarrusatuloissa toimii vähintäänkin yhtä hyvin ihan normaali Hammerite-vasaralakka ja murto-osalla "tuning"-maalien hinnasta. Eli jos vaan värisävyt sopii, niin Hammeritella jarrujen maalauksen hinnaksi tulee ~7e

    Värisävyjä löytyy:
    Vasaralakkakuvio: hopeanharmaa, kulta, musta, tummansininen, tummanvihreä, vaaleansininen

    Sileäpintainen: valkoinen, musta, hopea, keltainen, punainen, sininen, vihreä, tummanvihreä

    Tässä jarrusatulat kultaisella Hammeritella maalattuna:

    Leave a comment:


  • _Dexi
    replied
    Jarrusatuloiden maalaus

    BMW M5 E39 jarrusatulat on ajan saatossa näköjään saaneet pientä hapettumaa maaleihinsa, niin ajattelin ne tässä samalla meikata "iskuun" taas kun vanteistakin pitää fixata pientä kolhua entisen omistajan ajoilta.

    (Eihän ne kolhut ikinä tietysti omia ole... )

    Varaosaliikkeestä kauppasivat Foliatecin "tuuning" settiä jossa on jarrucliineriä, ja sitten kaksikomponenttimaalia, joka töpötetään sellaisella sudilla jarrusatulan pintaan ja pysyy kuulemma kuin tauti.

    Väreinä olisi sopivasti tarjolla vielä joko huomaamaton musta tai sitten kenties tumman sinimustaan autoon sopiva kullansävy. :think


    MUTTA, tietääkö kukaan miten nämä kestää OIKEASTI lämpöä? Liikkeessä sanoivat että Foliatec olisi laadukasta, ja ilmeisesti noin 400Celsiusta on lämmönkesto.

    Varsin ikävää jos ekoina ratapäivinä roihahtaa jarrusatulat liekkeihin.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Joo, tuo ohuena vedetty(50% ohennettu) ja ohueksi kerrokseksi jätetty 2-K lakka kestää lämpöä yllättävän hyvin. Toisaalta melkoisen lämmin pitää satulan olla jos siitä ihan mikä tahansa väri/lakka palaa pois? Kestoa saa erityisesti silloin kun pohja on hiekka tai lasikuulapuhallettu. Jopa niin hyvin että ne kestää jopa Alastaron treenipäivien runttausta. Tuo laittamani kuva valehtelee, koska oikeasti satula näyttää kuin siinä olisi puhdas valupinta(katsotaan jos saan paremman kuvan). Itse maalilla lakan alla ei ole merkitystä, kunhan vain sekin on erittäin ohut. Lasikuulapuhallettuun pintaan kun vetää ohuen paukkupullokromimaalin muuttaa 2-K lakka kromimaalin lähinnä valupintaa muistuttavaksi(siis se "krominkiilto" häviää). Kultaspraylla saa keltapassivoidun näköisen, mutta kesto on pidempi ja painepesurilla puhtaana pitäminen on helpompaa.

    Leave a comment:


  • gummi
    replied
    komeet on. kyllähän perusspray kestää noita katuajon lämpöjä. ero tollaseen jarruille suunniteltuun 2-k maaliin on pinnan kulutuskestossa. spraymaali kun on huono kestämään bensaa, iskemiä yms. foliatecin lisäks ainakin motipilla on varsin päteviä 2-k maaleja, joilla saa tiukan, kiiltävän pinnan satuloihin.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Mun mielestä jarrusatuloiden päällä on se ruoste aika piukassa, mutta jos teräsharjalla lähtee, niin hyvä sitten. Tai ehkä mun maalaamat satulat on ollu rupisempia kuin yleensä, mutta aina ne on hiekkapuhallettu puhtaaksi.

    Jos ei puhdista kunnolla, niin mun mielestä on turha maalata ollenkaan. Neljän satulan ja levyn puhallus maksoi 40 euroa yhdessä pienkonekorjaamossa. Nykyään on työpaikalla puhalluskaappi, niin saan itsekin puhallettua.

    Maaleina oon käyttänyt ihan spray-tavaraa, ja hyvin on kestänyt. Satulat ei niin paljon lämpeä, että tarttis olla jotain kaminamaalia, mutta levyt voi joskus lämmetä enemmänkin.

    Siinä on kuva yhdestä maalatusta satulasta, eli toi kullanvärinen.

    Leave a comment:

Working...
X