Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lenkka
    Bimmer Rookie
    • Jul 2019
    • 183
    • Kajaani

    F11 520da -14 malli löytyy pihasta. Pitää ostaa ja kokeilla. Ainahan niitä uusia saa, jos tuntuu pettyneensä.
    Eipähän tarvisi niin varoa nastarenkaita, jos sattuu joskus lapsettamaan.
    Ja tämänhän se juuri tärkeintä varmasti olisi, että rengas käyttäytyy ennakoitavasti. Huonommathan kitkat ovat aina pidossa ja se on fakta.
    Last edited by Lenkka; 01-11-2019, 11:38.

    Comment

    • icecold
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 2341
      • 🌍

      Originally posted by icecold View Post
      Viime syksynä laitatin edelliseen autoon uudet Hankookit ja ensi viikolla tulee taas sarja, olin tyytyväinen.
      Winter I*cept IZ² – W616 on siis tarkka tyyppi.

      Edellinen toki oli etuveto ja renkaan halkaisija tuuman pienempi, toivotaan että toimii takavetoisessa myös.
      Nämä nyt pyörineet nelosen alla ensimmäisen tonnin verran ja hyvältä tuntuu, kokona siis 225/45R18.

      Uskallan suositella, sarjan hinta vanteille asennettuna 500€.

      Comment

      • Lenkka
        Bimmer Rookie
        • Jul 2019
        • 183
        • Kajaani

        Toivotaan, että täälläkin päin Suomea luonnistuu nuilla ajella. Samaisen kokoinen setti on tulossa minullekkin.

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1641
          • Pirkanmaa

          Originally posted by icecold View Post
          Nämä nyt pyörineet nelosen alla ensimmäisen tonnin verran ja hyvältä tuntuu, kokona siis 225/45R18.

          Uskallan suositella, sarjan hinta vanteille asennettuna 500€.
          Mistä noin halvalla sait?

          Ajanut nyt kaksi päivää tuollaisilla samanlaisilla mutta 225/40r18 ja oikein mukavilta renkailta vaikuttaa.
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • mirrinmurkina
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 161
            • Tuusula

            Originally posted by Lenkka View Post
            Vanhat renkaat alkavat olla sen verran kuluneet ja ruennut miettimään laittaisiko kitkat vai nastat.
            Nastarenkaat tottakai täällä Kainuussa voisi olla pitävemmät, mutta hieman jännittää lenteleekö nastat takaa pois, kun tulee kuitenkin melko reippaasti välillä lähdettyä liikkeelle.
            Pärjääkö siis nykykitkoilla takavetoisella miten hyvin ja onko nastoista selkeää hyötyä, jos ajotapaa muuttaa hieman ennakoivaksi.
            Kitkarenkaaksi ajatellut Hankook winter i * cept iz2 w616.
            Nastarenkaisiin jos päädyt niin tee 500km totutusajo. Nastat eivät ole minulla irronneet ainakaan ensimmäisenä talvena, mutta kuluvat takapyörillä vinoon.
            Kitkat tietysti hiljaisemmat ja sulalla parempi pito.
            f10 535xi vm2011
            ---
            ex:
            e92 335i vm2007
            e90 320i vm2005
            e46 328CiA vm1999

            Comment

            • henka
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 251
              • inkoo

              talvirenkaat on nyt alla ja katselin rengaspaineet idrive:sta, rengasliike laittanut 2,4 kaikkiin mutta jos oikein tulkitsen taulukkoa niin eikö pitäis olla etu 2,8 ja taka 3,0bar? autossa 2 aikuista ja takana 2pientä lasta



              F30 LCI 330d M-sport -16

              Comment

              • Petsku333
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 349
                • Kerava

                Jos ois oma auto niin ajaisin noilla 2.4. Nuo yläpaineet on vähän sellaset täyskuorma autobahn 240 km/h paineet, eikä suomen talvi ja kitkarenkaat.
                Seat Cupra 290

                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                E60 2006 525i

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4991
                  • Paimio

                  Tuo 2.4bar varmaan jonkinlainen vakiopaine rengasfirmoilla, kun minulla olivat saman laittaneet. Tosin itse annoin olla kun on paksumpiprofiiliset kumit.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by Petsku333 View Post
                    Jos ois oma auto niin ajaisin noilla 2.4. Nuo yläpaineet on vähän sellaset täyskuorma autobahn 240 km/h paineet, eikä suomen talvi ja kitkarenkaat.
                    Päin vastoin. Nuo alapaineet on autobahn 240 km/h, kun ajetaan lämpimällä kelillä kumit kuumina.

                    Suomen talvessa täydet paineet kumeihin, niin ei tartte aina olla lisäilemässä ilmaa, kun lämpötila laskee ja/tai kuormaa tulee lisää.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10011
                      • KVLA

                      Viimeeksi kun käytin vaimon auton merkkarilla huollossa ja tuli puhe talvirenkaiden paineista,niin suosittelivat 0,2-0,3bar korkeampia paineita vs. ovitolpan tarra. Siis tavallisten renkaiden paineista puhuttaessa. (RFT renkaita meidän taloudessa ei ole ikinä käytössä).

                      Omissa vessoissa olen pitänyt 0,5bar yli ohjepaineiden.
                      Last edited by Heguli 31; 02-11-2019, 11:51.

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Viimeeksi kun käytin vaimon auton merkkarilla huollossa ja tuli puhe talvirenkaiden paineista,niin suosittelivat 0,2-0,3bar korkeampia paineita vs. ovitolpan tarra.

                        Omissa vessoissa olen pitänyt 0,5bar yli ohjepaineiden.
                        Jep, sama täällä. Ja jos akseleiden välillä suositellaan paine-eroksi vaikkapa 0,4bar, niin sen olen aina säilyttänyt painemuutoksista huolimatta.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          Mä pidän 3,0bar Hakkapeliitta kaseissa niin ei tunnu niin paljoa että ajelisi pesusienillä. Kunnon pakkasilla tuo laskee jo todella paljon jos lämpimässä tallissa on toi kolme.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • henka
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 251
                            • inkoo

                            10asteen tallissa kun laitoin nyt paineet eteen 2,8 ja taakse 3,0 niin aamulla kun lähtee autolla ajamaan ja auto on ollut ulkona ja ulkolämpötila on ollut sellaiset -1->-3 niin rengaspaineet on ollut edessä 2,6 ja takana 2,8 noin 15 km ja sen jälkeen noussut siihen 2,8 ja 3,0
                            F30 LCI 330d M-sport -16

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              Laitan alle pinnoitetut kitkat kokoa 205/55/16 ja merkiltään Profil Wintermaxx. Voin kertoa kokemuksia tänne jos muistan. Alla ollut vaikka minkälaista rengasta, niin mitään vaufiilistä ei ole mistään tullut. Edelliset on Kumhon kitkat ja ne oli hyvät renkaat, en maksaisi enempää mistään muista. Emännän autossa on talven ajetut Hankookin viime vuoden mallit ja ainakin Nissanin alla liukkaalla huonon tuntuiset. Asfaltilla ihan ok.

                              Voipi olla että painavemman bemarin alla toimisi hyvinkin. Mennään nyt noilla 40€ kumeilla ja tuskin ne voi olla huonommat kuin jotkut käytetyt Michelin Alpinit joilla tuli joku talvi ajettua. Nekin oli kyllä erinomaiset muualla, paitsi kiillottuneissa risteyksissä. Ajotuntumahan niissä oli muuten tarkka kuin kesärenkailla.
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • Lenkka
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2019
                                • 183
                                • Kajaani

                                Norrsken Ice Razor

                                Edelliseen postiin liittyen itselle tulee tuommoiset Norrsken Ice Razor nastarenkaat vanhoille 17'' vanteille siksi aikaa, että löytyy mieluisampi setti alle. Setillehän tulee hintaa kokonaisuudessaan 228e allelaitettuna.
                                Voin sitten naureskella tänne, että mikä on tuomio verrattuna nykyisiin keskieuroopan kitkoihin, jotka on jo kulutusrajalla. Näilläkin kyllä ajelee, kunhan käyttää eco-moodia, kaasuttelee ja jarruttelee varoen. Muuten ovat kyllä loistavat ajettavat verrattuna pohjoisen renkaisiin.

                                Miettinyt talvirenkaiksi otanko 18- vai 19-tuumaisen rengassetin. Mitenköhän huonoksi ajettavuus menee ja miten käy kulutuksen. Siirtyessä 20-tuumaisista kesärenkaista kapeisiin 17-tuuman talvirenkaisiin kulutus tippui 0,8l..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎