Ja se että nastat syö tietä niin mitä sitten? Autoilusta maksetaan niin vittuna veroa joka tuuttiin että vois melkein tehdä tiet kullasta jos kaiken kerätyn rahan sais käytettyä siihen autoiluun liittyvään asiaan. Nythän ne menee johonki aivan muuhun ja murto-osa käytetään autoiluun liittyviin asioihin. Ja tiet on aivan paskoja tietyillä paikoilla kun pohjia ei osata (saada) tehdä kunnolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Kitka- ja nastarenkaiden välisiä testieroja ei kannata kauheasti tuijottaa. Nastat on nykyään niin heiveröisiä että niistä on suurin osa jo 5 tkm jälkeen poikki tai pyöristyneitä. Pito on ihan muuta kuin uutena.
Jotkut kitkat vaatii useamman tuhat km ajelua ennen kuin ne on parhaimmillaan ja testeissä kumeja ei ajeta sisään.
Comment
-
-
Originally posted by timppa_s View PostKitka- ja nastarenkaiden välisiä testieroja ei kannata kauheasti tuijottaa. Nastat on nykyään niin heiveröisiä että niistä on suurin osa jo 5 tkm jälkeen poikki tai pyöristyneitä. Pito on ihan muuta kuin uutena.
Jotkut kitkat vaatii useamman tuhat km ajelua ennen kuin ne on parhaimmillaan ja testeissä kumeja ei ajeta sisään.
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
^^ Hankook talvinastat oli ex-perheauto Seat Altea XL parina talvena ja kertyi jotain 24tkm niillä, eikä nastoja lähtenyt yhtään, mistähän vielä sain tilattua uudet 205 leveät 16" vanteille renkaat 300 eurolla.
Kyllä 101% tyytyväinen olinSome cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D
Comment
-
-
Originally posted by timppa_s View PostKitka- ja nastarenkaiden välisiä testieroja ei kannata kauheasti tuijottaa. Nastat on nykyään niin heiveröisiä että niistä on suurin osa jo 5 tkm jälkeen poikki tai pyöristyneitä. Pito on ihan muuta kuin uutena.
Jotkut kitkat vaatii useamman tuhat km ajelua ennen kuin ne on parhaimmillaan ja testeissä kumeja ei ajeta sisään.Last edited by Antsah; 30-10-2017, 12:02.
Comment
-
-
Originally posted by timppa_s View PostKitka- ja nastarenkaiden välisiä testieroja ei kannata kauheasti tuijottaa. Nastat on nykyään niin heiveröisiä että niistä on suurin osa jo 5 tkm jälkeen poikki tai pyöristyneitä. Pito on ihan muuta kuin uutena.
Jotkut kitkat vaatii useamman tuhat km ajelua ennen kuin ne on parhaimmillaan ja testeissä kumeja ei ajeta sisään.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Niin, nehän ovat nastakumit, jotka vaativat sen sisäänajon, mikäli haluaa nastojen pysyvän kiinni. Uskon kyllä, että halutessaan 5 km:n aikana saa nastarenkaansa pilattua niin halutessaan. Mutta minun hankkimistani nastarenkaista ei nastoja ole niiden elinaikana lähtenyt kuin yksittäisiä/sarja, kun olen 1 000 km:n sisäänajon suorittanut ohjeiden mukaisesti (max 80 km/h, ei voimakkaita jarrutuksia/kiihdytyksiä).
Sen allekirjoitan, että syksyllä allelaiton jälkeen kitkat saattavat jokusen kilometrin vaatia parhaan pidon saavuttamiseksi, yleensä renkaat tulee vain vaihdettua muutama päivä ennen liukkaita, jolloin pinta saa tarvitsemansa asfalttikäsittelyn.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIhan mielenkiinnosta. Kerro vaikka yksi (faktaan perustuva) rengasmerkki,joiden kitkat vaatii tuhansien kilsojen sisäänajon?
Varmaan jos nastakumeilla ajaa tosi kevyesti niin nastat pysyy ehyenä. Mun ajossa pk-seudulla ei....
Comment
-
-
Originally posted by timppa_s View PostBridgestone WS80 vaati pitkän sisäänajon. Parhaimmillaan se oli 5 tkm jälkeen kun lamellit avautuivat sopivasti. Nokian R alkoi toimia 1 tkm jälkeen. Uudempi R2 on kyllä toimiva melkein heti alussa.
Varmaan jos nastakumeilla ajaa tosi kevyesti niin nastat pysyy ehyenä. Mun ajossa pk-seudulla ei....
Comment
-
-
Originally posted by timppa_s View PostBridgestone WS80 vaati pitkän sisäänajon. Parhaimmillaan se oli 5 tkm jälkeen kun lamellit avautuivat sopivasti. Nokian R alkoi toimia 1 tkm jälkeen. Uudempi R2 on kyllä toimiva melkein heti alussa.
Comment
-
-
Viime talven alussa laitoin E34:seen Goodyear Ultra Grip Ice2 koossa 225/55-16. Sattu todella liukkaat kelit heti kärkeen kun sai renkaat alle ni oli kyllä todella liukkaat! Mut 1000-2000 kilometrin jälkeen aivan eri tatsi renkaissa ja pito aivan eri luokkaa. Ois kyllä ollu mielenkiintoista noissa liukkaissa olosuhteissa testata uutta huippu nastarengasta minkälainen pito ois ollu.
N 10 vuotta sit ajoin E36 bemmin rengasliikkeestä ulos uusilla Michelin kitkoilla ja samantien todella hyvä pito. Eli selkeetä vaihtelua noissa mitkä vaati ja mitkä ei sisäänajoa.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Rengastesteissä joka tapauksessa renkaat sisäänajetaan ennen testaamista. Myös ne kitkarenkaat ja kesärenkaat.
Bridgestone mm. ohjeistaa moottoripyörän renkaista näin:
"Jotta uusien renkaidesi suorituskyky olisi mahdollisimman hyvä, Bridgestone suosittelee, että renkailla ajetaan hyvin varovasti ainakin ensimmäiset 200 km, jotta renkaat kiinnittyvät ja mukautuvat vanteelle. Näin kulutuspinta karheutuu sopivasti ja alkaa toimia moitteettomasti."
"Yhteenvetona voidaan siis todeta, että renkaiden sisäänajolla on monta päämäärää:
Renkaan täytyy asettua pyörän vanteelle.
Renkaan eri osien (rungon, pintakuvioidun osan jne.) täytyy asettua toinen toisiinsa.
Kun renkaat ovat uudet, kulutuspinnan pinta on sileä: se on "naarmutettava" parhaan pidon saamiseksi.
Kuljettaja tottuu uuteen renkaaseen ja sillä ajamiseen."
Uskoisin, että ihan samat teesit pätee autonkin renkaisiin.
Comment
-
-
Renkaassa voi olla uutena hiukan muotirasvaa jota tarvitaan siihen että kumi ei vulkanoidu muottiin kiinni vaan lähtee siitä irti... Samoin renkaan sisäpintaan ruiskutetaan aine joka estää paistotyynyn tarttumisen renkaan sisään.
Muutenhan muotin pinta(myös renkaan) on yleensä hiekkapuhalluksen tms jäljiltä ja kiillotettuja kohtia voi löytää lähinnä urien pohjista.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment