Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Miksi ihmeessä pohjolan vaihteleviin talviolosuhteisiin pitäisi ostaa talvirenkaat,joiden ainoa kriteeri on halpuus? En voi ymmärtää. Kyseessä on kuitenkin kyse jopa ihmishengistä.
Ei ne kumit tarvi aina niitä testivoittajia olla. Mutta ei ole myöskään järkeä ostella niitä kaikkein paskimpia,joita ei edes aina testeihin ole edes huolittu. Tai testeissä kaikkein huonoimpaan kastiin todettuja.
Normali kokoisissa rengaskerroissa pienellä lisäsijoituksella alkaa saamaan huomattavasti parempia kumeja. Jopa niitä "testivoittajia". Etenkin jos rengas ostoksiaan ei tee pahimpaan sesonkiaikaan. Kyse ei kuitenkan ole mistään yhden talven sijoituksesta. Yleensä.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMiksi ihmeessä pohjolan vaihteleviin talviolosuhteisiin pitäisi ostaa talvirenkaat,joiden ainoa kriteeri on halpuus? En voi ymmärtää. Kyseessä on kuitenkin kyse jopa ihmishengistä.
Ei ne kumit tarvi aina niitä testivoittajia olla. Mutta ei ole myöskään järkeä ostella niitä kaikkein paskimpia,joita ei edes aina testeihin ole edes huolittu. Tai testeissä kaikkein huonoimpaan kastiin todettuja.
Normali kokoisissa rengaskerroissa pienellä lisäsijoituksella alkaa saamaan huomattavasti parempia kumeja. Jopa niitä "testivoittajia". Etenkin jos rengas ostoksiaan ei tee pahimpaan sesonkiaikaan. Kyse ei kuitenkan ole mistään yhden talven sijoituksesta. Yleensä.Last edited by rizzo; 14-01-2018, 12:59.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMiksi ihmeessä pohjolan vaihteleviin talviolosuhteisiin pitäisi ostaa talvirenkaat,joiden ainoa kriteeri on halpuus? En voi ymmärtää. Kyseessä on kuitenkin kyse jopa ihmishengistä.
Normali kokoisissa rengaskerroissa pienellä lisäsijoituksella alkaa saamaan huomattavasti parempia kumeja. Jopa niitä "testivoittajia". Etenkin jos rengas ostoksiaan ei tee pahimpaan sesonkiaikaan. Kyse ei kuitenkan ole mistään yhden talven sijoituksesta. Yleensä.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostMitkä laitoit?
Ei varmaan foorumin merkkirengasoravien mielestä paras, mutta olen itse erittäin tyytyväinen. Hyvin pysyy pulkka penkkojen välissä Kainuun umpijäisillä teillä. Nimi. zener varmasti osaa tuosta renkaasta kertoa enemmänkin :think Continentalin rengashan tuo taitaa olla.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View Posthttp://www.points-showroom.com/fi/wi...ar-st-voiture/
Ei varmaan foorumin merkkirengasoravien mielestä paras, mutta olen itse erittäin tyytyväinen. Hyvin pysyy pulkka penkkojen välissä Kainuun umpijäisillä teillä. Nimi. zener varmasti osaa tuosta renkaasta kertoa enemmänkin :think Continentalin rengashan tuo taitaa olla.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View Posthttp://www.points-showroom.com/fi/wi...ar-st-voiture/
Comment
-
-
Täällä on -12 paistetut goodyearin ultragripit 225/45 koossa ja alkaa käymään liukkaiksi ja yhdessä takarenkaassa pieni vuoto.
Noita pitäs päivitellä johkin fiksuihin, ylläksen reissua ja muuta tulossa. Josko sitä kokeilis ensimmäisiä kitkoja ku etelä-suomen talvetki alkaa olee aika kuivia:think Hintaluokka vois olla jotain 600€ kai sillä jotain saaG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKirjoitappa kokemuksia kun saat vähän kilsoja alle. En muista, että noista olisi tänne pahemmin kukaan kokemuksia kirjoitellut?
Nämä nyt on 100% amatöörin näkemyksiä, en edes muista milloin mulla on autossa ollut täysin uudet nastat. Vertailukohtana on aiemmat E60:n Nordmanin nastat ja sitä edeltävän E92 Hakkapeliitta7.
+ Hiljaiset ajossa, ei jollota tai vollota sulalla tiellä. Lumella todella hiljaiset, kaveri (ajaa tosin Octaviaa) ihmetteli että miten 3-sarjan bemari voi olla näin hemmetin hiljainen
+ Sivuttais- ja jarrutuspito todella hyvä verrattuna aiempiin renkaisiin. Ei minkäänlaista vetelyä maantiellä.
+- Hinta: asennettuna 650 €. Onko tuo nyt sitten "halpa" vai ei? 15-20 % lisää euroja niin olisi saanut "oikean merkkirenkaan". Mutta toisaalta taas sitten olen kyllä todella ollut todella tyytyväinen, joten kai ne sitten on hintansa väärti.
- Vetopito vähän mysteeri. Olen tosin ajanut viimeiset ~5v diesel+automaatti -kombolla ja nyt alla bensamanuaali joten voi olla, että itsessäkin vikaa. Tuntuu kuitenkin äkkiseltään että todella herkästi lähtee sutimaan vaikka ei tuommoinen 325i mikään raketti ole.
Nimimerkki zener voisi tästä kertoa sitten ammattilaisen näkemyksen vieläLast edited by rizzo; 18-01-2018, 09:42.
Comment
-
-
Hankookit saa reilulla satasella kpl niin en noita halvaksi sanoisi...
Edit 574e Pirellit kotiovelle...Last edited by Bmw Master; 19-01-2018, 06:18.
Comment
-
-
Continental Ice Contact 2:set on alla (205/55R16), 320i e46 manuaali.
Aika herkästi irtoaa sutimaan (vilkuttamaan luistonestoa) joka vaihteella, jos ei ite pidä huolta. Toisaalta jos vertaa edellistalviseen 316i + vanhat Nokialaiset yhdistelmään, niin vähemmän tykytyksiä on tullut. Muihin suuntiin pito on hyvä, ja kaasunkäyttöhän on itsestä kiinni, että annostelee sopivasti.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Olen aikaisemmin ajanut talvet aina kalliimman hintaluokan talvirenkailla, tälle talvelle ostin kuitenkin ns. halvemman luokan renkaat: Hankookin iPike RS -nastat koossa 225/40-18. Asennettuna hintaa jäi 650e.
Oon ollu tyytyväinen ja voin suositella, hinta-laatusuhde on kyllä kunnossa. Nämä Hankookit oli vuosi sitten Tekniikan maailman talvirengastestissä kakkosena.Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz
ex:
e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
e91 320d -11 Alpinweiss III
e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
e39 520i -97 touring Schwarz II
e34 525i -89 Luxorbeige metallic
e34 520i -89 Diamantschwarz
Comment
-
-
Originally posted by eemi View PostOlen aikaisemmin ajanut talvet aina kalliimman hintaluokan talvirenkailla, tälle talvelle ostin kuitenkin ns. halvemman luokan renkaat: Hankookin iPike RS -nastat koossa 225/40-18. Asennettuna hintaa jäi 650e.
Oon ollu tyytyväinen ja voin suositella, hinta-laatusuhde on kyllä kunnossa. Nämä Hankookit oli vuosi sitten Tekniikan maailman talvirengastestissä kakkosena.
Isommalla nastamäärällä olevaa d-versiota ei tehdä tuossa kokoluokassa.
Itsellä on nuo samat 225/40/18 w419 alla myös.Last edited by Antsah; 22-01-2018, 10:42.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKorjauksena tähän, että Hankookit oli 2.sijalla uusimmassa TM:n testissä viime syksyltä. Mutta, tuo rengas mikä sinulla on ei ole sama kuin testissä ollut rengas. Testissä olleessa 205/55/16 renkaassa on enemmän nastoja, kyseisen renkaan mallimerkintä on w419d (170 nastaa). Sinun rengas on w419 (130 nastaa).
Isommalla nastamäärällä olevaa d-versiota ei tehdä tuossa kokoluokassa.
Itsellä on nuo samat 225/40/18 w419 alla myös.Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz
ex:
e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
e91 320d -11 Alpinweiss III
e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
e39 520i -97 touring Schwarz II
e34 525i -89 Luxorbeige metallic
e34 520i -89 Diamantschwarz
Comment
-
Comment