Kaverin vaimon Pösössä oli tuollaiset alla. Varmaan 50% nastoista puuttui syystä tai toisestä kärki. Noissa oli paistoleima -16 vuodelta eli yhdentalven ajetut...
Miksi ihmeessä pohjolan vaihteleviin talviolosuhteisiin pitäisi ostaa talvirenkaat,joiden ainoa kriteeri on halpuus? En voi ymmärtää. Kyseessä on kuitenkin kyse jopa ihmishengistä.
Ei ne kumit tarvi aina niitä testivoittajia olla. Mutta ei ole myöskään järkeä ostella niitä kaikkein paskimpia,joita ei edes aina testeihin ole edes huolittu. Tai testeissä kaikkein huonoimpaan kastiin todettuja.
Normali kokoisissa rengaskerroissa pienellä lisäsijoituksella alkaa saamaan huomattavasti parempia kumeja. Jopa niitä "testivoittajia". Etenkin jos rengas ostoksiaan ei tee pahimpaan sesonkiaikaan. Kyse ei kuitenkan ole mistään yhden talven sijoituksesta. Yleensä.
Miksi ihmeessä pohjolan vaihteleviin talviolosuhteisiin pitäisi ostaa talvirenkaat,joiden ainoa kriteeri on halpuus? En voi ymmärtää. Kyseessä on kuitenkin kyse jopa ihmishengistä.
Ei ne kumit tarvi aina niitä testivoittajia olla. Mutta ei ole myöskään järkeä ostella niitä kaikkein paskimpia,joita ei edes aina testeihin ole edes huolittu. Tai testeissä kaikkein huonoimpaan kastiin todettuja.
Normali kokoisissa rengaskerroissa pienellä lisäsijoituksella alkaa saamaan huomattavasti parempia kumeja. Jopa niitä "testivoittajia". Etenkin jos rengas ostoksiaan ei tee pahimpaan sesonkiaikaan. Kyse ei kuitenkan ole mistään yhden talven sijoituksesta. Yleensä.
Samaa mieltä. Mun tilanteessa renkaat tuli avoautoon, jonka talviajot (pyrin pitämään) minimissä. Mutta laitoin kuitenkin kunnon pullat niin voi huoletta lähteä pidemmillekin reissuille.
Miksi ihmeessä pohjolan vaihteleviin talviolosuhteisiin pitäisi ostaa talvirenkaat,joiden ainoa kriteeri on halpuus? En voi ymmärtää. Kyseessä on kuitenkin kyse jopa ihmishengistä.
Ei ne kumit tarvi aina niitä testivoittajia olla. Mutta ei ole myöskään järkeä ostella niitä kaikkein paskimpia,joita ei edes aina testeihin ole edes huolittu. Tai testeissä kaikkein huonoimpaan kastiin todettuja.
Normali kokoisissa rengaskerroissa pienellä lisäsijoituksella alkaa saamaan huomattavasti parempia kumeja. Jopa niitä "testivoittajia". Etenkin jos rengas ostoksiaan ei tee pahimpaan sesonkiaikaan. Kyse ei kuitenkan ole mistään yhden talven sijoituksesta. Yleensä.
Köyhyys, olemattomat talvet, vähäiset ajokilometrit...kaikilla varmaan omat syynsä.
Samaa mieltä. Mun tilanteessa renkaat tuli avoautoon, jonka talviajot (pyrin pitämään) minimissä. Mutta laitoin kuitenkin kunnon pullat niin voi huoletta lähteä pidemmillekin reissuille.
Ei varmaan foorumin merkkirengasoravien mielestä paras, mutta olen itse erittäin tyytyväinen. Hyvin pysyy pulkka penkkojen välissä Kainuun umpijäisillä teillä. Nimi. zener varmasti osaa tuosta renkaasta kertoa enemmänkin :think Continentalin rengashan tuo taitaa olla.
Ei varmaan foorumin merkkirengasoravien mielestä paras, mutta olen itse erittäin tyytyväinen. Hyvin pysyy pulkka penkkojen välissä Kainuun umpijäisillä teillä. Nimi. zener varmasti osaa tuosta renkaasta kertoa enemmänkin :think Continentalin rengashan tuo taitaa olla.
Näissäkin kuten landsaileissa on kotimaiset tikka-nastat....jos se nyt mitään meinaa.
Ei varmaan foorumin merkkirengasoravien mielestä paras, mutta olen itse erittäin tyytyväinen. Hyvin pysyy pulkka penkkojen välissä Kainuun umpijäisillä teillä. Nimi. zener varmasti osaa tuosta renkaasta kertoa enemmänkin :think Continentalin rengashan tuo taitaa olla.
Kirjoitappa kokemuksia kun saat vähän kilsoja alle. En muista, että noista olisi tänne pahemmin kukaan kokemuksia kirjoitellut?
Täällä on -12 paistetut goodyearin ultragripit 225/45 koossa ja alkaa käymään liukkaiksi ja yhdessä takarenkaassa pieni vuoto.
Noita pitäs päivitellä johkin fiksuihin, ylläksen reissua ja muuta tulossa. Josko sitä kokeilis ensimmäisiä kitkoja ku etelä-suomen talvetki alkaa olee aika kuivia:think Hintaluokka vois olla jotain 600€ kai sillä jotain saa
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Kirjoitappa kokemuksia kun saat vähän kilsoja alle. En muista, että noista olisi tänne pahemmin kukaan kokemuksia kirjoitellut?
Alkaa tässä nyt olla sen verran kokemuksia, että jotain voi sanoa. Kyseessä siis Winterstar -nastarenkaat koossa 225/45/17 ja autona E93.
Nämä nyt on 100% amatöörin näkemyksiä, en edes muista milloin mulla on autossa ollut täysin uudet nastat. Vertailukohtana on aiemmat E60:n Nordmanin nastat ja sitä edeltävän E92 Hakkapeliitta7.
+ Hiljaiset ajossa, ei jollota tai vollota sulalla tiellä. Lumella todella hiljaiset, kaveri (ajaa tosin Octaviaa) ihmetteli että miten 3-sarjan bemari voi olla näin hemmetin hiljainen
+ Sivuttais- ja jarrutuspito todella hyvä verrattuna aiempiin renkaisiin. Ei minkäänlaista vetelyä maantiellä.
+- Hinta: asennettuna 650 €. Onko tuo nyt sitten "halpa" vai ei? 15-20 % lisää euroja niin olisi saanut "oikean merkkirenkaan". Mutta toisaalta taas sitten olen kyllä todella ollut todella tyytyväinen, joten kai ne sitten on hintansa väärti.
- Vetopito vähän mysteeri. Olen tosin ajanut viimeiset ~5v diesel+automaatti -kombolla ja nyt alla bensamanuaali joten voi olla, että itsessäkin vikaa. Tuntuu kuitenkin äkkiseltään että todella herkästi lähtee sutimaan vaikka ei tuommoinen 325i mikään raketti ole.
Nimimerkki zener voisi tästä kertoa sitten ammattilaisen näkemyksen vielä
Continental Ice Contact 2:set on alla (205/55R16), 320i e46 manuaali.
Aika herkästi irtoaa sutimaan (vilkuttamaan luistonestoa) joka vaihteella, jos ei ite pidä huolta. Toisaalta jos vertaa edellistalviseen 316i + vanhat Nokialaiset yhdistelmään, niin vähemmän tykytyksiä on tullut. Muihin suuntiin pito on hyvä, ja kaasunkäyttöhän on itsestä kiinni, että annostelee sopivasti.
Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
Olen aikaisemmin ajanut talvet aina kalliimman hintaluokan talvirenkailla, tälle talvelle ostin kuitenkin ns. halvemman luokan renkaat: Hankookin iPike RS -nastat koossa 225/40-18. Asennettuna hintaa jäi 650e.
Oon ollu tyytyväinen ja voin suositella, hinta-laatusuhde on kyllä kunnossa. Nämä Hankookit oli vuosi sitten Tekniikan maailman talvirengastestissä kakkosena.
Olen aikaisemmin ajanut talvet aina kalliimman hintaluokan talvirenkailla, tälle talvelle ostin kuitenkin ns. halvemman luokan renkaat: Hankookin iPike RS -nastat koossa 225/40-18. Asennettuna hintaa jäi 650e.
Oon ollu tyytyväinen ja voin suositella, hinta-laatusuhde on kyllä kunnossa. Nämä Hankookit oli vuosi sitten Tekniikan maailman talvirengastestissä kakkosena.
Korjauksena tähän, että Hankookit oli 2.sijalla uusimmassa TM:n testissä viime syksyltä. Mutta, tuo rengas mikä sinulla on ei ole sama kuin testissä ollut rengas. Testissä olleessa 205/55/16 renkaassa on enemmän nastoja, kyseisen renkaan mallimerkintä on w419d (170 nastaa). Sinun rengas on w419 (130 nastaa).
Isommalla nastamäärällä olevaa d-versiota ei tehdä tuossa kokoluokassa.
Korjauksena tähän, että Hankookit oli 2.sijalla uusimmassa TM:n testissä viime syksyltä. Mutta, tuo rengas mikä sinulla on ei ole sama kuin testissä ollut rengas. Testissä olleessa 205/55/16 renkaassa on enemmän nastoja, kyseisen renkaan mallimerkintä on w419d (170 nastaa). Sinun rengas on w419 (130 nastaa).
Isommalla nastamäärällä olevaa d-versiota ei tehdä tuossa kokoluokassa.
Itsellä on nuo samat 225/40/18 w419 alla myös.
Kiitos korjauksesta! Tuli kusetettu olo ,koska noi renkaat kaupattiin mulle juurikin tuossa testissä olleina Oliko rengaskauppias sitten tietämätön vai kusettiko :think Tyytyväinen oon silti ollu renkaisiin.
Comment