Originally posted by jani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu 5
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostHankookilta löytyy ainakin: https://rehvid24.ee/fi/products/show/1023567
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostMutta miksi tuo rengaskoko on toki ehkä aiheellisempi kysymys
Originally posted by Dualfun View PostJos vilkuttelee niin koodailee DSC modulista hieman kevyemmäksi luistoarvoja on oma mielipide.
Tuntuu vaan että E46seen verratuna E90 on vielä herkempi keltaista valoa vilkkuttamaan niin ei ainakaan eri vierintäkehä akseleiden välillä paranna tilannetta, päinvastoin kuvittelee eturenkaiden luistavan koko ajan.
Minun mielestä takaveto on ihan riittävä normaaliin ajamiseen talvellakin, minä ainakin olen ennättänyt aina ajoissa perille.
Summasummarum: Taidan tyytyä ostamaan joka kulmaan 235/35R19.Last edited by jani; 21-12-2020, 14:36.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Oma mielipide on vähän turhan kapeakatseinen, tehtaalla päätetään kokonaishalkaisija ja profiilin määrää vannekoko. Jos ei profiili riitä niin sitten vanne on vaan liian iso. Siksi 19" talvivanteena E90 alla on omasta mielestäni turhan iso. Samaa mieltä olen 255 takarenkaasta talvivanteessa, joten tuo 235/35R19 on varmaan siinä mielessä fiksumpi vaihtoehto joka nurkkaan. Samalla toki kuten Heguli sanoo, ei tule rankasti eri halkaisijaa etu- ja takapään välille.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostTänään tuli e92 alle 235/35R19 ja 8"/9" vanteilla ei näytä kyllä yhtään ylikokoiselta, vanteet on kaarien sisällä kuin ujon ketun häntä jne...
Se onko noissa kaarissa isokin ero e90/92 välillä en osaa sanoa.
Mulla on kesällä 235/35&265/30 ja näyttävät todella sopivalle (https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=398756).
Talvirenkaat olisi itsellä tulossa style269 setille jossa 8" ja 9" vanteet ja tämän takia olen miettinyt taakse leveämpää kumia, mutta ehkä se meni myös noinkin kuin sulla.
Kuinka veny taka kumi on?F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Omassa ex-kärryssä on edelleen talvirenkaina Contin Ice Contact:it, ovat ehkä tarkoituksenmukaisimmat renkaat jotka olen koskaan omistanut. Onnistuin saamaan nuo vielä sopivan matalalla kantavuudella joka parantaa pitoominaisuuksia ( maksimi akselipaino 1200 kg, kantavuudella 89 tuo tulee hoidettua= 590 kg.)F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostOmassa ex-kärryssä on edelleen talvirenkaina Contin Ice Contact:it, ovat ehkä tarkoituksenmukaisimmat renkaat jotka olen koskaan omistanut. Onnistuin saamaan nuo vielä sopivan matalalla kantavuudella joka parantaa pitoominaisuuksia ( maksimi akselipaino 1200 kg, kantavuudella 89 tuo tulee hoidettua= 590 kg.)F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ja vaikka kantavuus muuttuisikin, niin ei kait se pitoon vaikuta? Kitkamateriaali tuskin muuttuu, vaan rungon kantokyky.
Mutta tosiaan viime vuodet ajanut 2-3v vanhoilla kitkoilla ja erittäin vanhoilla nastoilla. Elänyt kyllä vailla tietoa paremmasta. Kalliithan nuo oli, mutta joka pennin väärti. Yllättävän hiljaisetkin.Last edited by VilleP; 24-12-2020, 10:34.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Sain ostaessani tuon ex-auton uudet 96 XL runkoiset renkaat mukaan ja ne olivat kuin pitsakeikkurit (eli mm. kovat). Sitten päivitin ne noihin 89-sarjasiin ja tuntuma ja pito paranivat kummasti. Sen nastan pito on kummasti parempi jos se on hieman elastisessa alustassa vrt. kivikova rengas.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostJa vaikka kantavuus muuttuisikin, niin ei kait se pitoon vaikuta? Kitkamateriaali tuskin muuttuu, vaan rungon kantokyky.
Nyt menee pahasti arvailun ja mutuilun puolelle, kun ei minkäänlaista kunnollista vertailukohtaa ole mutta F30 hybridin alla olleet Hakkapeliitta R2 Run flätit olivat hyvät ajaa asvaltilla jäykkyytensä vuoksi jolloin tuntuma oli melkein kesärengasmaisen tarkka tai ainakin verrattavissa nopeamman luokan talvirenkaisiin. Talvikelissä ne sitten tuntuivat mielestäni hieman tavallista liukkaammalta.
Comment
-
Comment