Miksi pitää ostaa testin toiseksi huonoimmat nastarenkaat??? Noilla kuitenkin kait tarkoitus useampi kilometri ajaa. Ihmishenki on priceless...
Voisihan sitä sanoa myös että ovat viidenneksi parhaat. Tainneet edeltäneinä vuosina pärjätä ihan hyvin, kun on ollut isompikin joukko testattavia. Nuo sunnyt voi jättää kauppaan jos yhtään omaa tai muiden terveyttä arvostaa.
Oliko viime tai toissavuonna kun hankookit oli TM:n kärkikolmikossa. Taakse jäi mm. Hakka9. Lienee ihan kelpo kiekot. Tiedä sitten miksi sijotukset nyt toisinpäin vaikka taitaa olla edelleen samat mallit testissä.
Voisihan sitä sanoa myös että ovat viidenneksi parhaat. Tainneet edeltäneinä vuosina pärjätä ihan hyvin, kun on ollut isompikin joukko testattavia. Nuo sunnyt voi jättää kauppaan jos yhtään omaa tai muiden terveyttä arvostaa.
Näin mäki sen ajattelen, paskimmat renkaat nyt ei edes pääse testeihin asti ja joku kai niitäki ostaa. Viimeeks oli uudet(käyttämättömät) mutta vanhalla dotilla olevat conti vc6 ja niil pärjäs hyvin. Viime talvena oli sailunin kitkat takana koska autoliike ja kyllä niilläki tuli lapissa käytyä.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Ajettavuus jäällä ja jarrutus märällä asfaltillla sekä melu olivat Hankookin suurimmat miinukset.
Yksi sarja ajettu pikkuhiljaa finaaliin, ja jos jotain krittiikkiä pitäisi antaa niin jarrutus/vetopidon suhteesta joista ensinmainittua on vahvasti painotettu. Jotkut testeissä etuvetoisilla häirinneet ajettavuusnyanssit ei ainakaan E46/E91:ssa löytyneet yrittämälläkään. Ostaisin uudestaankin.
Kahtena syksynä olen nyt peräkkäin tuollaiset ostanut, ensin oli juurikin tuo 225/40R18 kokoinen Skodassa alla ja viimeksi ostin 4-sarjalaiseen pykälää korkeammat 225/45R18.
En ole omassa 1000km/vk ajossa (lähinnä motaria) keksinyt moitittavaa.
Ostan todnäk. samat seuraavaankin, eiköhän auto taas vielä ennen lumia vaihdu.
Eikös toi 225/45R18 ole se vakiokoko. Itse olen miettinyt että josko vaihtaisi oikeasti pykälän korkeammat, esim 225/50. :think
Jotkut testeissä etuvetoisilla häirinneet ajettavuusnyanssit ei ainakaan E46/E91:ssa löytyneet yrittämälläkään.
Näitä usein vähän ihmettelen rengastesteissä, kun puhutaan että joku rengas on aliohjaava tai yliohjaava tms. Ok, voi olla siinä autossa millä siinä testissä testataan tapahtuu sellaista. Mutta kuitenkin tuollainen ajokäytös on niin monimuotoinen juttu, että miunsta on vähän hassua ns. yleispätevän oloisesti todeta renkaan aiheuttavan ko. ilmiöitä. :think
Eikös toi 225/45R18 ole se vakiokoko. Itse olen miettinyt että josko vaihtaisi oikeasti pykälän korkeammat, esim 225/50. :think
Niin, pykälää korkeammat verrattuna minulla aiemmin eri autossa olleisiin 225/40.
Oikea kokohan tuo 225/45R18 on F3x, jos joku muu koko pitäisi laittaa niin 235/45 voisi olla sopiva.
225/50 menee jo aika paljon (yli 2cm) halkaisijaltaan isommaksi. :think
Näitä usein vähän ihmettelen rengastesteissä, kun puhutaan että joku rengas on aliohjaava tai yliohjaava tms. Ok, voi olla siinä autossa millä siinä testissä testataan tapahtuu sellaista. Mutta kuitenkin tuollainen ajokäytös on niin monimuotoinen juttu, että miunsta on vähän hassua ns. yleispätevän oloisesti todeta renkaan aiheuttavan ko. ilmiöitä. :think
Ajettavuus kuivalla asfaltilla Conti oli ainoa nastarengas joka sai arvosanan 9 ja ajettavuus märällä asfaltilla Conti oli ainoa nastarengas joka sai arvosanan 8. Eli paras nastarengas noissa molemmissa. Kitkoista paremmat arvosanat sai kuivalla vain Petlas ja märällä vain Goodyear ja Petlas.
Comment