Originally posted by Jaskalla
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 eikö bc-racing käy tilalle:think Tästä en oo varma, mutta minusta ei tarvii muutoskatsastaa alkuperäiseksi, senkun heittää orkkis alusta kiinni.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
 Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better 
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Varmasti bc-racing käy tilalle mutta joutuu ostamaan koko alustasarjan joka maksaa yhtä paljon kuin auton arvo on.Originally posted by MikeDry View Posteikö bc-racing käy tilalle:think Tästä en oo varma, mutta minusta ei tarvii muutoskatsastaa alkuperäiseksi, senkun heittää orkkis alusta kiinni.
 
 Ei alkuperäisiä jousia/iskareita saa ilman muutuskatsastusta takaisin laittaa. Mietin vaan toimiiko homma niin että ostaa vaikka romuttamolta iskarit ja jouset ja säädättää kulmat. Sitten vie konttorille muutoskatsastukseen. Vaaditaanko näistä alkuperäisistä tai tarvikeosista TüV todistus ja valmistajan kirjallinen todistus sopivuudesta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mut tarkoitin, kun d2 ja bc on sama, eri väri, nimi ja kun bc myy varaosia erikseen, iskareita jousia. Et jos jousessa on merkintöjä, niin kattoisi bc varaosa listalta samat jouset, sit vaik googlettaa et jos sattuu olemaan sama kierre iskarissa tai no voit ostaa iskarin kiinnityksenkin erikseen jos ei käy d2:seenOriginally posted by Jaskalla View PostVarmasti bc-racing käy tilalle mutta joutuu ostamaan koko alustasarjan joka maksaa yhtä paljon kuin auton arvo on. .Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
 Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ole BC Racing ja D2 sama. Bor Chuan Enterprise valmistaa todennäköisesti molemmat iskarit tai ainakin niiden rungot, mutta jousijäykkyydet sekä iskareiden shimmaukset voivat olla erilaiset samanlaiseen autoon näillä merkillä. Sinänsä ei ole ongelma, kunhan vaihtaa molemmat puolet samaan aikaan.Originally posted by MikeDry View PostMut tarkoitin, kun d2 ja bc on sama, eri väri, nimi ja kun bc myy varaosia erikseen, iskareita jousia. Et jos jousessa on merkintöjä, niin kattoisi bc varaosa listalta samat jouset, sit vaik googlettaa et jos sattuu olemaan sama kierre iskarissa tai no voit ostaa iskarin kiinnityksenkin erikseen jos ei käy d2:seen
 
 BC Racing kyllä myy varaosia ja mielestäni myös pelkkiä takaiskareitakin. Hyvällä tuurilla iskarin runko on molemmissa merkeissä saman kokoinen, mutta se pitää varmistaa maahantuojalta/myyjältä. Jouseksi laittaisin sen mitä BC suosittelee sellaiseen hondaan taakse saman tyyliseen alustaan.
 
 Mitä tulee muutoskatsadtamiseen, niin ei mitenkään mahdollista vaatia muutoskatsastusta, jos alkuperäiset osat laitetaan paikoilleen. Otetaan esimerkiksi renkaat. Jos autoon on muutoskatsastettu uusi rengaskoko kesäksi, niin talvella ei voisi käyttää silloin alkuperäistä kokoa olevia talvirenkaita. Edes uusia alustasarjan jousia ei tarvitse välttämättä muutos katsastaa, jos asema ymmärtää kokonaisuuden eikä nillitä turhasta ja rakenne pysyy samana. Iskareita ei käsittääkseni ole ennenkään tarttenut muutoskatsastaa ellei rakenne muutu.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
 
 Vanha Uuden liiton mies...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niin jäi tosiaan mainitsematta että ei oo sama, mutta ajattelin ehdottaa että oisko sama sitten loppujen lopuksi, että kannattaisi kysellä. Voihan se olla että niissä on "isojakin" eroja, kun muistelen että back in the day, oli ihan öljyissäkin eroa, laaduvalvonnassa, oisko jopa ollut ihan materiaalissakin jotain eroa. Paikkansapitävyydestä en vastaa, tuli vaan luettua jostain haastattelusta silloin kun D2, k-sport, Bc-racing tuli että olisi se perusta jollain tavalla sama...Originally posted by Freak View PostEi ole BC Racing ja D2 sama. Bor Chuan Enterprise valmistaa todennäköisesti molemmat iskarit tai ainakin niiden rungot, mutta jousijäykkyydet sekä iskareiden shimmaukset voivat olla erilaiset samanlaiseen autoon näillä merkillä. Sinänsä ei ole ongelma, kunhan vaihtaa molemmat puolet samaan aikaan.
 
 Omaan sarjaan saa vaihto iskareita, lyhyempää, pidempää, eri shimmauksella, niin eteen kuin taakse. Sitä en tiedä onko niillä about sama se rungon perusta, siis että kävisikö mulle e30:seen esim e36:sen takaiskari, siis siihen iskarin kiinnitykseen, että se kierre on sama ja halkaisijaOriginally posted by Freak View PostBC Racing kyllä myy varaosia ja mielestäni myös pelkkiä takaiskareitakin. Hyvällä tuurilla iskarin runko on molemmissa merkeissä saman kokoinen, mutta se pitää varmistaa maahantuojalta/myyjältä. Jouseksi laittaisin sen mitä BC suosittelee sellaiseen hondaan taakse saman tyyliseen alustaan.
 
 Tuli mieleen tälläinenOriginally posted by Freak View PostMitä tulee muutoskatsastamiseen, niin ei mitenkään mahdollista vaatia muutoskatsastusta, jos alkuperäiset osat laitetaan paikoilleen. Otetaan esimerkiksi renkaat. Jos autoon on muutoskatsastettu uusi rengaskoko kesäksi, niin talvella ei voisi käyttää silloin alkuperäistä kokoa olevia talvirenkaita. Edes uusia alustasarjan jousia ei tarvitse välttämättä muutos katsastaa, jos asema ymmärtää kokonaisuuden eikä nillitä turhasta ja rakenne pysyy samana. Iskareita ei käsittääkseni ole ennenkään tarttenut muutoskatsastaa ellei rakenne muutu.
 Niin munkin mielestä ei tarvii, koska se on muutoskatsastettu sille säädettävälle alustalle, niin sinne jää se alkuperäinen vaihtoehto silti, sama kun muutoskatsastaa vanteet, niin sähän saat laittaa ne muutoskatsastetut vanteet ja vakiotEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
 Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Laitoin vain jotkut säädettävät iskarit/jouset kiinni ja konttorille. Katsastus keskeytettiin koska jousista ja iskareista ei löydy merkintöjä millä muutokatsastus on suoritettu. Eli pitäisi löytää täysin samat osat taakse mitä muutoskatsastuksessa on ollut. Näillä iskareilla muutoskatsastusta ei voi suorittaa koska pitäisi löytyä joku todistus mitä ebay myyjältä ei löydy.
 
 Taitaa ainut ja järkevä vaihtoehto olla ostaa alkuperäiset jouset ja iskarit ja muutoskatsastaa auto näille osille. Tämän jälkeen ei ole mitään väliä mitkä iskarit autodocista tilaa jos tarvetta joskus on vaihtaa. D2 iskareita tai jousia ei saa mistään joten muutos alkuperäiseksi lienee ainut vaihtoehto. Hankalaksi tämä meni yhden iskarin ja katkenneen jousen takia.
 
 EDIT. Katsastusmiehellä oli muutoskatsastuksesta tiedot missä näkyi jousten ja iskareiden merkinnät. Mistä minä näen nuo tiedot. Katsastusmiehellä ei ollut lupaa noita tietoja minulle tulostaa eikä edes näyttää. Mistä voin tietää millaiset jouset ja iskarit pitää hankkia.Last edited by Jaskalla; 29-09-2023, 14:58.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikö muka race.fi myy D2 varaosia enään? Itse oon ainakin sieltä tilaillu.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Erikoista että niitä ei kuitenkaan sivustolta oo poistettu myynnistä :thinkOriginally posted by Jaskalla View PostNäin vastasivat minulle.
 
 "Moikka, valitettavasti emme enää tuo D2 maahan ollenkaan, ja täten ollen myös D2 myynti meillä on loppunut kokonaan."
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ole vissiin nettisivuja turhaan päivitetty ajantasalle.Originally posted by Pazi88 View PostErikoista että niitä ei kuitenkaan sivustolta oo poistettu myynnistä :think
 
 Kävin konttorilla tiskiltä kysymässä noista takaiskareiden tiedoista. Heillä ei ole mitään tietoa vaan äkäinen konttorinainen ohjasi katsastaja juttusille. Eri katsastus asema missä auto hylättiin. Katsastaja näytti tuon muutoskatsastus todistuksen. Totesi että valokopio on niin huono ettei siitä mitään tyyppinumeroita pysty tunnistamaan ja sitä tuo kopio olikin. Edes merkistä ei saanut selvää. Outoa että auto hylättiin kun oikeita numeroita ei iskareista ja jousista löytynyt.
 
 Sanoi että jos eri sarjalla haluaa katsastaa pitää muutoskatsastaa. Sanoin että haluan vaihtaa samanlaiset osat alle mutta uudet kunhan tietäisi mitä autossa on ja mikä katsastajalle kelpaa. Kukaan ei siis tiedä mitkä osat atossa on ja mitkä pitää vaihtaa mutta silti tulee hylkäys kun osat ovat väärät. Mistä katsastaja tietää että osat on väärät
 
 Voiko auton muutoskatsastaa alkuperäisillä mutta käytetyillä osilla?
 
 Edit. kivasti foorumi sotkee kirjoituksen.Last edited by Jaskalla; 29-09-2023, 16:42.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikös tästä juuri jossain toisessa topicissa väännetty notta ei tartte alkuperäisiä jousia takaisinlaittaessa muutoskatsastaa vaikka auto olisikin muutoskatsastettu jollekin madallussarjalle? :think
 
 Ääkkösongelmasta pääset eroon kun ruksit sisäänkirjautuessa ”pysy kirjautuneena”.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
 Porsche 944 -86 (DE)
 Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sitten tuossa vääntelyssä on päästy väärään ratkaisuun. Tänään kahdella eri konttorilla kahdelta eri katsastajalta asiasta kysynyt. Kyllä pitää muutoskatsastaa koska jos iskarit ja jouset mennään vaihtamaan auto ei vastaa enää sitä millaiseksi se on katsastettu ja mitä rekisteriotteessa lukee. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä.Originally posted by Wespa View PostEikös tästä juuri jossain toisessa topicissa väännetty notta ei tartte alkuperäisiä jousia takaisinlaittaessa muutoskatsastaa vaikka auto olisikin muutoskatsastettu jollekin madallussarjalle? :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ja nimenomaan kysyit tilannetta jossa muutoskatsastettu alustasarja poistetaan ja auto palautetaan alkuperäiseen kuntoon? :thinkOriginally posted by Jaskalla View PostSitten tuossa vääntelyssä on päästy väärään ratkaisuun. Tänään kahdella eri konttorilla kahdelta eri katsastajalta asiasta kysynyt. Kyllä pitää muutoskatsastaa koska jos iskarit ja jouset mennään vaihtamaan auto ei vastaa enää sitä millaiseksi se on katsastettu ja mitä rekisteriotteessa lukee. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
 
 Vanha Uuden liiton mies...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juuri näin. Molemmat herrat sanoivat selvästi jos näin tehdään auto ei vastaa enään rekisteriotteen tietoja vaan auto pitää muutoskatsastaa jotta rekisteriin tulee taas oikeat tiedot alustasarjasta. Mielestäni tämä on selvä asia kysymättäkin mutta halusin asian varmistaa. Tiedot pitää täsmätä vaihdetaan osia kumpaan suuntaan tahansa. Kukaan ei varmaan ole saanut autoa katsastettua kaksille eri alustasarjoille.Originally posted by Freak View PostJa nimenomaan kysyit tilannetta jossa muutoskatsastettu alustasarja poistetaan ja auto palautetaan alkuperäiseen kuntoon? :think
 
 Modificars.fi mainostaa myös sivuillaan myyvänsä D2 alustasarjaa mutta ovat kuitenkin lopettaneet myynnin kokonaan aivan kuten Race.fi
 Nettisivuja vaan on niin vaikea päivittää ajantasalleLast edited by Jaskalla; 29-09-2023, 17:30.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Edit.
 Pitää se kai muutoskatsastaa jos korkeus muuttuuLast edited by Urpo_rotta; 29-09-2023, 18:23.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
 E34 525i -90 twinturbo 427/519
 
 N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
 VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
 Kysy jos tarvetta
 Comment
Comment