Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustan muutoskatsastus - mitä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied
    Originally posted by naikou View Post

    Puuttuu varmaankin tyyppihyväksyntöjä tjsp. EU:n sontaa, vähän samaa vääntöä oli aikanaan d2:sen alustasarjan kanssa ja joillakin isomman ketjun konttoreilla on huhujen mukaan oma sisäinen tiedote tohon bc asiaan liittyen.

    Satsin mukana tulee siis vain maahantuojan tekemä paperi jonka pitäisi kelvata katsastuksessa ja kaikkien mielestä se ei riitä mutta löytyi kumminkin viimetalvena vielä konttori jossa tuollaisen alustasarjan sai muutoskatsastettua.
    Aaa tää case, tästä oli aika isosti juttua netissä ja nyt muistan, laittelin tännekkin juttua siitä. Vuosi sitten muutoskatsastin, niin ei ongelmia, kyseinen katsuri ymmärsi

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by naikou View Post

    Puuttuu varmaankin tyyppihyväksyntöjä tjsp. EU:n sontaa, vähän samaa vääntöä oli aikanaan d2:sen alustasarjan kanssa ja joillakin isomman ketjun konttoreilla on huhujen mukaan oma sisäinen tiedote tohon bc asiaan liittyen.

    Satsin mukana tulee siis vain maahantuojan tekemä paperi jonka pitäisi kelvata katsastuksessa ja kaikkien mielestä se ei riitä mutta löytyi kumminkin viimetalvena vielä konttori jossa tuollaisen alustasarjan sai muutoskatsastettua.
    Sehän siinä ihmeellistä onkin, kun tekstissä muistaakseni puhuttiin valmistajasta tai sen nimeämästä edustajasta. Onhan se nyt kumma, jos satsin virallinen maahantuoja ei olisi valmistajan edustaja.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post


    Nyt heräsi uteliasuus, siis että ei saisi päästää liikenteeseen
    Puuttuu varmaankin tyyppihyväksyntöjä tjsp. EU:n sontaa, vähän samaa vääntöä oli aikanaan d2:sen alustasarjan kanssa ja joillakin isomman ketjun konttoreilla on huhujen mukaan oma sisäinen tiedote tohon bc asiaan liittyen.

    Satsin mukana tulee siis vain maahantuojan tekemä paperi jonka pitäisi kelvata katsastuksessa ja kaikkien mielestä se ei riitä mutta löytyi kumminkin viimetalvena vielä konttori jossa tuollaisen alustasarjan sai muutoskatsastettua.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Joo, tiedän, että näin se menee konttoreilla. Kommenttini koski asian juridista puolta.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Näin ei voi olla.
    Niin kuin tuossa mainittiin, mutta ikävä kyllä on. Kun usein mitä kuulee, niin se näkemys ero traficomin ja lain vaatimasta asetuksesta on erona. Mullekkin vähän oltiin että ei kiinnostaisi, mutta taisin esittää asian erinäkökulmassa, niin se herätti katsurissa kiinnostuksen. Välillä on aivan uskomattomia tarinoita, esim muutoskatsastuksissa, toiset haluaa sitä ja tätä paperia ja toiset menee kuin lakikirja sanoo. Tuntuu että toisia "pelottaa" traficom, niin helpompaa jättää se muutoskatsastus hommat tai sitten on vaan mulkku


    Originally posted by Freak View Post
    Siinä tapauksessa kannatta varmaan nauraa suunnattoman äänekästä tekonaurua, päästää liraus pissua housuun jotta läikkä näkyy ja vaihtaa tyylikkäästi konttoria tyypeille keskaria heilutellen. Tuoreen leiman ja uusien housujen jälkeen voikin palata takaisin kyseiselle konttorille leimalappua heilutellen, siemaista jälleen kuppi ilmaista kahvia ja haistatella paikan suikkalakit surkeasti hoidetusta asiasta. Naurettavan BC Racingin alustan katsastavia konttoreitakin kuitenkin löytyy vielä tästä maasta.


    Originally posted by Freak View Post
    Naurettavan BC Racingin alustan katsastavia konttoreitakin kuitenkin löytyy vielä tästä maasta.

    Nyt heräsi uteliasuus, siis että ei saisi päästää liikenteeseen
    Last edited by MikeDry; 05-10-2024, 23:35.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by naikou View Post

    Kyllä se sen verran voi olla että esimerkiksi suuressa osassa konttoreista ei aleta edes alottamaan katsastusta kun laittaa sen naurettavan bc racingin paperin tiskille
    Siinä tapauksessa kannatta varmaan nauraa suunnattoman äänekästä tekonaurua, päästää liraus pissua housuun jotta läikkä näkyy ja vaihtaa tyylikkäästi konttoria tyypeille keskaria heilutellen. Tuoreen leiman ja uusien housujen jälkeen voikin palata takaisin kyseiselle konttorille leimalappua heilutellen, siemaista jälleen kuppi ilmaista kahvia ja haistatella paikan suikkalakit surkeasti hoidetusta asiasta. Naurettavan BC Racingin alustan katsastavia konttoreitakin kuitenkin löytyy vielä tästä maasta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Näin ei voi olla.
    Kyllä se sen verran voi olla että esimerkiksi suuressa osassa konttoreista ei aleta edes alottamaan katsastusta kun laittaa sen naurettavan bc racingin paperin tiskille

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post

    veikkaan että tämäkin, on niin paljon katsurista kiinni
    Näin ei voi olla.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Eli enää ei tarvitse arvojen olla "vihreällä" kunhan nyt jotenkin ovat ns. järkevät?
    veikkaan että tämäkin, on niin paljon katsurista kiinni

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Eli enää ei tarvitse arvojen olla "vihreällä" kunhan nyt jotenkin ovat ns. järkevät?

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Soittelin yhdelle konttorille. Heidän ohjeensa:

    - Tuv-lapussa sanotaan tarvitaanko kulmien säätö vai ei. Usein tarvitaan.
    - Maavara min 80mm.
    - Ei nykyään muita rajoituksia max madalluksen suhteen.
    -Tuvista pitää tietenkin selvitä soveltuvuus ko. automalliin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Kulmat voisi tietenkin joka tapauksessa tsekata jos senttitolkulla tiputtaa. Kyllä ne sitten vihreälle saa vaikka MS Paintilla jos ei muutoin. Onkohan rajoituksia madalluksen max määrän suhteen?
    Maavara.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Kulmat voisi tietenkin joka tapauksessa tsekata jos senttitolkulla tiputtaa. Kyllä ne sitten vihreälle saa vaikka MS Paintilla jos ei muutoin. Onkohan rajoituksia madalluksen max määrän suhteen?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Eli tää menee ihan sen mukaan mitä katsuri haluaa nähdä.
    Tämä Käy kysymässä mikä kelpaa.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mulla oli kulmalappu, mutta ei tarvinnut. Eli tää menee ihan sen mukaan mitä katsuri haluaa nähdä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎