Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrunesteen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by petrolhead View Post
    Vesi ja jarruneste sekoittuu toisiinsa yhtä varmasti kuin vesi ja jäähdytinneste. Vaikka jarruneste ei kierräkään.
    +1 Tämän takia ihan kaikkea nestettä ei tarvitse saada pois, kunhan suurimman osan saa vaihdettua.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JH.
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 774
      • PKS

      #17
      Itselläni on tällainen Motiven halpa power bleeder ja ollut tosi tyytyväinen. Tuonne sisään voi kaataa jarrunesteen ja silloin vehje pitää auton säiliön täytenä koko toimituksen ajan.

      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks

      Käyttis i4 eDrive40
      Kesällä E36 M3
      Radalla E36 325i track day tool

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5126
        • Pirkkala

        #18
        Originally posted by Freak View Post
        Anteeksi, mutta kiinnittäisin tuohon hieman huomiota. Siis makaavaan veteen. Jarruneste kun on hygroskooppista eli imee itseensä kosteutta, niin kuinka siellä voi olla silloin vettä, vetenä, ei sekoittuneena jarrunesteeseen? Sehän tarkoittaisi, että koko neste olisi jo kyllästynyt vedestä eikä sitä pystyisi enää imemään.

        Nojoo pieni kirjoitusasun virhe, tarkoitin että veden pois saaminen on ylipäätään homman tarkoitus.

        Mutta olen minä aika monta jarrusatulaa nähnyt jotka ruosteessa nimenomaan männän alareunasta.

        Olen olettanut että kyse on vedestä joka aiheuttaa ko. Ilmiön en tunne jarrunesteen ominaisuuksia niin hyvin että osaisin sanoa miten vesi sen seassa sitten loppujen lopuksi käyttäytyy.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4581
          • Tampere

          #19
          Jahas, vanha jarrunesteen vaihtotyökalu antautui. Pitäisi hommata uusi tilalla. Onko suosituksia?
          Olen kokeillut imevää mutta se ei ollut näppärä. Tälläinen oli aikaisemmin mutta laatu tuossakin on kuraa. Ja vähän työläs käyttää Gunson G4062 Eezibleed Kit

          ​-vaatimukset, litran luokkaa tai enemmän säiliön tilavuus, kohtuu hintainen ja toimii paineella eli ei satulasta imemällä.

          edit. täällä on jos jonkinmoista värkkiä


          edit2. tilasin tollasen
          Last edited by fraatti; 16-01-2024, 20:51.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16226
            • Asikkala

            #20
            Miksi imevä ei kelpaa ?

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1757
              • Karjaa

              #21
              Tämmöinen on ollut kymmenisen vuotta kovalla käytöllä, toimii: https://www.9xx-parts.com/product/12...alu---european

              Edit. Tosin en koskaan laita suoraan tuohon säiliöön nestettä, vaan täytän auton nestesäiliötä sitä mukaa kun se hupenee.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9078
                • Oulu

                #22
                Originally posted by fraatti View Post
                Jahas, vanha jarrunesteen vaihtotyökalu antautui. Pitäisi hommata uusi tilalla. Onko suosituksia?
                Olen kokeillut imevää mutta se ei ollut näppärä. Tälläinen oli aikaisemmin mutta laatu tuossakin on kuraa. Ja vähän työläs käyttää Gunson G4062 Eezibleed Kit

                ​-vaatimukset, litran luokkaa tai enemmän säiliön tilavuus, kohtuu hintainen ja toimii paineella eli ei satulasta imemällä.

                edit. täällä on jos jonkinmoista värkkiä


                edit2. tilasin tollasen
                https://aeromotors.fi/kataloog/artic...2050-profitool
                Laita kamppeen kaikkiin tiivisteisiin ja liikkuviin osiin jarrukumirasvaa. Lisäksi siihen paineletkuun liittimeen yhteyteen voi modata hanan, niin käyttö on kätevämpää.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5327
                  • S:t Karins

                  #23
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Sopiiko toi korkki suoraan BMW:n jarrunestesäiliöön vai miten tuo on ratkiastu?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • vision
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 36
                    • porvoo

                    #24
                    Originally posted by Tommix View Post
                    Sopiiko toi korkki suoraan BMW:n jarrunestesäiliöön vai miten tuo on ratkiastu?
                    Sopii,Halvempi pönttö; https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...nen-2000044343
                    F31lci Dam & F20 Lci ex:325d e91 lci,w164

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4581
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miksi imevä ei kelpaa ?
                      Mulla oli sellainen joskus ja toiste ei tule. Vuotaa paineilmaa (turhaan) kokoajan, metelöi, imee ilmaa ilmausruuvin välistä ja sillä ei onnistu ilmaus jos esim abs yksikössä on ilmaa. Mulle riitti sellaisen kanssa leikkiminen. En ole ainut joka on tehnyt saman päätöksen.

                      Paineistettu on paljon parempi omasta mielestä, kun olen kokeillut molempia.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4581
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post

                        Laita kamppeen kaikkiin tiivisteisiin ja liikkuviin osiin jarrukumirasvaa. Lisäksi siihen paineletkuun liittimeen yhteyteen voi modata hanan, niin käyttö on kätevämpää.
                        Pitää varmasti paikkansa. Täytyy tehdä näin. Oliko sopivaa hanaa tiedossa jossain?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2626
                          • .fi

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Miksi imevä ei kelpaa ?
                          varmaan koska TISsissäkin vaihdetaan jarrunesteet paineella. siinä lienee myös vähemmän mahdollisuuksia epäonnistumisille(mm. fraatin yllä listaamat).
                          Last edited by aae30; 17-01-2024, 22:13.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5327
                            • S:t Karins

                            #28
                            Originally posted by vision View Post
                            Kiitos vinkistä, joutuu ehkä panostamaan tuohon
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎