Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kautsi300
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 214
    • Järvenpää

    Jarrupalojen laatu

    Tarjonta on monenkirjavaa ja pitäis hommata uudet jarrupalat käyttöautoon eli kadulle sopivat.

    Valmistajia on monta ATE, Bosch, Brembo, Hella, Zimmerman, BMW:n orginalit yms. ja monia muita. Siten on tavalliset, keraamiset ja kevlarkuituiset jne.

    Haussa hyvät palat (jarrut toimii hyvin), jotka ei vingu, ei pölise hullunlailla (ainahan ne jonkinverran sotkee vanteita), saa kestää kulutustakin ettei tarvitse heti vaihtaa.

    Onko kokemuksia?
  • biimerrrrville
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 297
    • Suomi

    #2
    trw dtec palat alla ollu nyt vajaan vuoden. pysyy vanteet puhtaana ei ole pahan hintaisetkaan ainakaan profiteilella. kylmänä muutaman ekan polkasun vinkuu, mutta muuten parhaat palat mitä alla ollut.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16448
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by kautsi300 View Post
      Tarjonta on monenkirjavaa ja pitäis hommata uudet jarrupalat käyttöautoon eli kadulle sopivat.

      Valmistajia on monta ATE, Bosch, Brembo, Hella, Zimmerman, BMW:n orginalit yms. ja monia muita. Siten on tavalliset, keraamiset ja kevlarkuituiset jne.

      Haussa hyvät palat (jarrut toimii hyvin), jotka ei vingu, ei pölise hullunlailla (ainahan ne jonkinverran sotkee vanteita), saa kestää kulutustakin ettei tarvitse heti vaihtaa.

      Onko kokemuksia?
      Mihin autoon ? Motonetista brembo tai remsa.

      Comment

      • Krampus
        BTCF Member
        • Nov 2017
        • 375
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by biimerrrrville View Post
        trw dtec palat alla ollu nyt vajaan vuoden. pysyy vanteet puhtaana ei ole pahan hintaisetkaan ainakaan profiteilella. kylmänä muutaman ekan polkasun vinkuu, mutta muuten parhaat palat mitä alla ollut.
        Zetaan laitoin kesällä samat palat. Hyvät palat on. Ei ole vinkunut ja vanteet pysyy hyvin puhtaana.

        Edessä oli Juridin palat ja ne likasi vanteet samantien ja takana oli textarin. Noista ei osaa oiekin mitään muuta osaa sanoa, koska "seka" palat oli.
        Last edited by Krampus; 25-10-2019, 19:23. Reason: lisäys
        E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
        F39 X2 Xdrive20D, käyttis
        Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1837
          • Karjaa

          #5
          Kaikki nuo luetellut merkit ajavat asiansa. Itsellä olisi tavoitteena löytää katuajoon joku kohtuuhintainen pala joka pölisisi mahdollisimman vähän. Ei haittaa vaikka palojen kesto olisi vähän heikompi sitten, tuntuu että noita tavallisia paloja ainakin saa ajaa maailman tappiin asti ennen kuin kulumisen vuoksi pääsee vaihtamaan.

          Edit. Jaa pitänee vissiin noita TRW:n Dteccejä sitten seuraavaksi kokeilla, tosin tuo vinkumistaipumus on vähän ikävä, mutta ehkä sen kanssa voisi elää.
          Last edited by Wespa; 23-10-2019, 21:13. Reason: Lisäys
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            ATE:n keraamisista paloista ei itselläni ole ollut paluuta. Ei vingu, pysähtyy, kestää ja ei pölise ja kaikki pöly vaaleaa.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • EFNU

              #7
              Useammasta kärrystä olen vaihtanut noita halpiksia pois kun eivät pidä märällä kelillä pidemmän maantieajon jälkeen heti, vaan pitkältä tuntuva sekunti ennenkuin puhdistuu/kuivuu/lämpeää what ever. Ferodo/Ate/OEM on toiminut moitteetta kadulla.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                Näissä keskusteluissa kaava menee aina samanlailla. Jokainen kehuu sitä mitä on siihen yhteen tai edelliseen tai jopa molempiin autoihin laittanut tai huollossa laitettu.
                Ferodon paloja on itse tullut asenneltua varmaan tuhansia vuosien saatossa hyvällä menestyksellä. Ei ole valituksia tullut. Joten siihen voi ainakin luottaa.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • ark28
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 94
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  ATE:n keraamisista paloista ei itselläni ole ollut paluuta. Ei vingu, pysähtyy, kestää ja ei pölise ja kaikki pöly vaaleaa.
                  Ääni tälle. Maksaa enemmän kuin normipalat, mutta jo pelkästään tuon vaalean pölyn takia kannattaa harkita
                  K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5265
                    • Pirkkala

                    #10
                    Zimmerman pölisee niin että ei sitä usko kelassa kukaan
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      Hella pagideja olen käyttänyt vuosia mitä erilaisimmissa autoissa zetoista seiskoihin, pikkumesestä CL:n. Hyvä tuntuma, hyvä pito, ei kitise ja toimii varmasti. Negatiivista lähinnä saatavuus, yleensä joutuu tilaamaan iipeistä.
                      Levyiksi Brembo tai ATE, niin combo on kunnossa.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • welderi
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 32

                        #12
                        Käyttöautossa on ollut 2 vuotta halvimmat palat edessä ja takana. Ostin ne testiksi, 10 euroa per akselin palat. Olen ollut tyytyväinen, en huomaa jarrutuksen tehossa eroa, ei mitään ääntä yms.

                        Jarrupalojen valmistushan on kohtalaisen halpaa, merkkipaloissa varmasti isommat katteet.

                        Asennettaessa kannattaa aina katsoa että palat liikkuu kunnolla, ei liian tiukasti. Laikalla helppo sipaista pois
                        Last edited by welderi; 25-10-2019, 20:59.

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #13
                          Et kertonut mihin autoon ne 10€ jarrupalat laitoit.
                          Teeppä testi että aja niin lujaa (suljetulla alueella) kun auto kulkee ja polkase jarrut pohjaan ja jarruta auto pysähdyksiin. Siitä sitten käännä ympäri ja sama uudelleen.
                          Huomaako tuon jälkeen eron alkuperäisiin tai merkkijarruihin? Uskoisin, että huomaa..

                          Varmasti auto kuin auto toimii varovaisessa ennakoivassa ajossa halvoillakin tarvike jarrupaloilla. Ääriolosuhteissa vasta ne erot tulee esiin. Minun mielestäni ei kannata hakea liikaa säästöjä auton jarrujen suhteen kun ei sitä ikinä tiedä koska se hirvi tai ihminen pomppaa auton eteen ja pysähtymisvoimaa tarvitaankin.



                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Noissa ihan halvemmissa saattaa olla pölyämis oireita ja on minulla kummallisesti sulanut palaa (levystä tulee sellainen ihmeellisen raidallinen ja täplikäs) E34:n levyynkin.

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1837
                              • Karjaa

                              #15
                              Kyllä ne kalliimmatkin perusmalliset pölyävät aika kiitettävästi, esim. mainitut Pagidit, vaikka muuten varsin pätevät palat ovatkin.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎