Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen laatu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Jos palojen laatu mietityttää niin ota se seuraava kalliimpi vaihtoehto. Miten usein te oikein vaihdatte levyjä ja paloja? Jos ei jarruihin voi ostaa sellasta osaa ettei tarvi pohtia laatua niin mihin sitten on valmis satsaamaan?
    Pölyn määrä? Oikeesti? Sen auton voi pestä. Ajatelkaa että se on tosi race kun on vanteet jarrupölyssä.
    Last edited by petrolhead; 27-10-2019, 00:10.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • _artsi_
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 579
      • Pori

      #17
      Tilasin Brembon levyt ja palat eteen ja taakse, kai ne varmaan ajaa asiansa.
      SKFn laakerit myös samoin eteen ja taakse, kun jostain jyristää.
      Motonetin halpapaloilla taisin pilata nykyiset levyt, kun aika pahasti tärisee.
      Onko noissa tunnistimet molemmilla puolilla, kun asentajakaan ei muistanut?
      BMW 330dA e92 M-SPORT

      Comment

      • Wesulius
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 304
        • Mynämäki

        #18
        Originally posted by _artsi_ View Post
        Tilasin Brembon levyt ja palat eteen ja taakse, kai ne varmaan ajaa asiansa.
        SKFn laakerit myös samoin eteen ja taakse, kun jostain jyristää.
        Motonetin halpapaloilla taisin pilata nykyiset levyt, kun aika pahasti tärisee.
        Onko noissa tunnistimet molemmilla puolilla, kun asentajakaan ei muistanut?
        Brembot ja skf on aivan kuraa.
        Levyt menee kieroiksi , takuuseen vaihdettu ku sukkia.
        Sama homma Skf laakerit.

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1276
          • Kajjjaani

          #19
          Originally posted by Wesulius View Post
          Brembot ja skf on aivan kuraa.
          No nyt SKF on ainakin itsellä toiminut mainiosti. Bremboista ei henkilökohtaista kokemusta mutta olen tähän asti mieltänyt molemmat laatumerkeiksi (ja tästäkin eteenpäin).
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            #20
            Ei ole Brembon levyjä tarvinnut takuisiin laittaa tärinöiden vuoksi. Zimmermaneja on mennyt muutamia.
            Eli karkeasti asennusmäärään nähden zimmermaneja varmaan 1% ja Bremboja 0.1%

            Mitä noita asennushommia tässä palttiarallaa +20 vuotta tullut tehtyä ja seurattua niin kyllä ne asennusvirheet ja huolimattomuus on suurin syy levyjen kieroontumiseen.
            Ajoittain tulee autoja joihin on hiljattain käyty teettämässä jarruremonttia jossakin yleis pajoilla (missä lie), ja kaikki osat on vaan roiskittu ruosteiden ja paskojen päälle nopeasti kiini. Ei kai siinä kannata ihmetellä jos hetken päästä täristää.
            Ei edes vanteiden napoja ole vaivauduttu puhdistamaan ja rasvaamaan. Monesti reaktiotankojen puslat on pehmenneet ja murtumilla mikä lisää ravistus herkkyyttä.
            Huolellinen asennus ja napojen 100% puhtaus ja suoruus on tärkeää, sekä puhdistaa carrierit / liukutapit jne viimesen päälle hyvin.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5274
              • Pirkkala

              #21
              Minäkään en ole Brembosta pahaa kuullut, sen sijaan Zimmermann on osoittautunut heikkolaatuiseksi tuotteeksi
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1203
                • GrassLake

                #22
                Brembo, Bosch jne. OEM palat ei kuitenkaan kestä reippaampaa käyttöä, vaikka onkin normaalikäytössä erinomaisia.
                Sulavat silmissä kun käytetään kovassa lämpötilassa.
                Mulla kesti edelliset 6tkm, sitä edelliset 8tkm (Brembo). Molemmilla 1 tai 2 ratapäivät.

                Tää ei nyt liity normaalikäyttöön mitenkään, kunhan nyt tuon esiin että parhaatkaan katupalat ei ole yhtään paremmat radalla.

                Lisäksi, minun tuntuma on, että nuo OEM-palat on sieltä pölyttävämmästä päästä spektriä.
                Aikas pehmeitä, jotta tuntuma on hyvä kylmänä heti jarrun aloituksesta ja estämään vinkumista.

                Mielenkiintoista olisi testata noita keraamisia kovassa ajossa, miten niiden kanssa käy.
                Joku kokeillut?

                Varsinaisia kisapaloja en osta, mun autolla ajetaan 363 päivää vuodesta kadulla ja 2 radalla.
                Ne syö levyäkin kovemmin, tuon 363pv vuodesta turhaan, mahtaa olla halvempaa vaihtaa Brembot tmv. kerran vuoteen.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5442
                  • S:t Karins

                  #23
                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Mielenkiintoista olisi testata noita keraamisia kovassa ajossa, miten niiden kanssa käy.
                  Joku kokeillut?
                  ATE:n keraamisia paloja kokeilin. Radalla muutaman kovan jarrutuksen jälkeen paras purenta hävisi. Vanteiden väri muuttui kiiltävästä lähes mustaksi. Ei jatkoon.
                  Paras combo mitä olen testannut katkäyttöön + satunnaisiin ratapäiviin on:
                  OEM Performance levyt, EBC Blue Stuff NTX palat, nesteeksi Motul RBF 600 litkut
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #24
                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Minäkään en ole Brembosta pahaa kuullut, sen sijaan Zimmermann on osoittautunut heikkolaatuiseksi tuotteeksi
                    Ennenvanhaan Brembot olikin hyviä. Nyt Brembon levyt saa yhdellä jarrutuksella kieroiksi. Oma kokemus.

                    ATE:lla on menty siitä lähtien. Ei moitittavaa.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6939
                      • N/A

                      #25
                      ATE levyjä+paloja itsekin laitellut bemareihin, ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut.

                      Comment

                      • Jesse93
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 940
                        • Mustio

                        #26
                        täälläkin bremboja käytetty ongelmitta toisin kun halvempaa tarvikelevyä vaihtumut takuuseen
                        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16503
                          • Asikkala

                          #27
                          Meneekö levyt kieroksi ihan normiajossa vai satunnaisilla ratapäivillä ? Kun itse tiedän n. 10 v. ajalta yhdet levyt jotka ovat olleet kierot. E60 diesel facelift, levyn merkki x.

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3828
                            • California

                            #28
                            Mä en kovin moneen jarrupalan valmistajaan luota. Siksi mulla on marmorilta ostetut palat joka nurkassa. Ovat tehokkaat, laadukkaat ja luotettavat palat
                            Last edited by BMW; 24-01-2020, 11:33.
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17547
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by BMW View Post
                              Mä en kovin moneen jarrupalan valmistajaan luota. Siksi mulla on marmorilta ostetut palat joka nurkassa. Ovat tehokkaat, laadukkaat ja luotettavat palat
                              Näkemyksensä kullakin. Kun kuitenkin on fakta, ettei BMW tee itse palojaan, vaan Textar, Pagid, Jurid jne., en näe järkeä maksaa BMW-leimoista lisähintaa.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3828
                                • California

                                #30
                                Originally posted by Laku View Post
                                Näkemyksensä kullakin. Kun kuitenkin on fakta, ettei BMW tee itse palojaan, vaan Textar, Pagid, Jurid jne., en näe järkeä maksaa BMW-leimoista lisähintaa.
                                Ei teekkään eikä tee suurinta osaa muutakaan osista joista autot koostuu. Lähes kaikki tulee alihankkijoilta tai alihankkijan alihankkijoilta eikä tilanne ole sen kummempi muillakaan autonvalmistajilla. Mutta tuotteen valmistaja tai valmistusmaakaan ei ole mikään indikaattori lopputuotteen laadusta. Tehtaat tekee mitä tilataan ja mistä tilaaja on valmis maksamaan. Voi olla että saa saman tuotteen puolet halvemmalla eri brändillä tai voi olla että et saa. Varsinkin kun puhutaan turvallisuudesta niin mua ei edes kiinnosta ottaa koekaniinina selvää kuinka lähelle puolet halvempi yltää
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎