No vaikuttaa vaan, ei edes yritä toimia jos polttimo esim. puuttuu... Kokeile, ei se paljoa maksa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ABS alko temppuilee...
Collapse
X
-
Originally posted by MaugeLampun vaihto kikka ei onnistunu.
Siel ei ollu edes lampun kantaa... Mut nyt on!
Valo palaan run asennossa kun auto ei käy mut ei pala sen jälkeen olleskaan...
Et kyl se sen sit tarkistaa mut mitään vikaa ei löydy. Sit vissii...Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by MaugeNonnii...
Kävin näyttää bemarii korjaamolla ja kaveri sanos et sun abs laatikkoon ei saa yhteyksiä. Kaikkialle muualle kyl saa mut ei sinne.
Se sit on melkeestä pakko olla virran syöttö ongelma.
Siihen tulokseen me tultiin hallilla.F82 harraste
Comment
-
-
Nyt alkaa loppua ideat...
Oon mitannu kaiken mahdollisen mitä nyt vaan voi löytyä eikä vikaa löydy.
Kuinka todennäköistä/yleistä on et abs-ohjaus boxi sanoo ittensä irti?
Onko missää muualla mitään abseihin liittyvää ku nokkapellin alla, renkaissa ja mittarin valo??
Ja missä anturit sijaitsee??Last edited by Mauge; 21-02-2006, 18:33.
Comment
-
-
aika sitkeän oloinen vika...
yks vaihtoehto on kokeilla toista ABS-boksia, joko toisesta autosta, tai sitte voit ehkä koittaa hankkia purkuautosta kokeeks toisen, ei ne omaisuuksia käytettynä maksa.
yks mahdollinen vikakohde tietty on se ite jarrujärjestelmässä oleva ABS-hydrauliikkalaatikko. löytyy sieltä konehuoneesta ohjausvaihteen ja tulipellin puolivälissä. helppo tunnistaa jarruputkista ja isosta ABS-tekstistä. ei kyllä mitään hajua pystyykö sitä mittaamaan tai korjaamaan... haku eBayn purkuosatarjonnasta on kuitenki lohdullinen hintoja ajatellen. klik.
anturit on siellä pyörännapojen luona, kiinni kuusiokoloruuveilla jarrukilvissä, löytyy kun seuraa vaan johtoa.Last edited by ankkuli; 21-02-2006, 18:43.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
No nyt on sitten auto katsastettu.
Pähkäiltiin poikien kans et mahtaako asemalla ketään edes huomata ABS:n epäkuntoa ku jarrutesterissä niitten ei vissiin pitäis toimia pienen nopeuden vuoksi. Noh... Vein sitten eilen sen asemalle ja muuta vikaa ei löytynyt ku molemmat ulommat raidetangon päät vaihto kunnossa ja oikee ajovalo liian ylhäällä. Et on taas vuosi aikaa miettiä missä vika...
Comment
-
-
Ratin alla oleva ABS rele!
Se rele on itsessään ehjä, mut kun siinä on samalla sulake sisällä. se kuuluu ns vakio vikoihin et se lanka menee poikki. Netistä löytyy kyl lisää aiheesta, mut se on sellasne peltikotelon alla ratin vasemmalla puolella. Se peltikotelo eli ohjausyksikkö pitää repiä ulos. Kun se rele on sen yläpuolella (siis yläpuolella,aivan oikein).
Comment
-
-
e34 525 abs-anturin mittausta
Originally posted by ankkuli View Posttoisen linkin takana on paljo tekstiä, mutta käytännössä siinä sanotaan, että joka anturilla pitää olla vastus 600 ja 1600 ohmin välissä. jos on vastus alle sen, on jossain oikari (johdossa tai anturissa), jos ei yhteyttä (suurempi/ääretön vastus), on johto poikki tai anturi sökö.
pikakäännetty versio tässä:
Motronic-boksi auki, ABS-laatikko ylös. lyhyemmässä rivissä on parittomalla numerolla ja pitkässä parillisella merkattuja pinnejä. pienin numero on lokasuojan puolella. vaihtoehtoisesti johtosarjan voi irroittaa ABS-laatikosta, jolloin näkee numerot suoraan.
sitte mitataan:
4 ja 6 = vasen etu
9 ja 7 = vasen taka
21 ja 11 = oikea etu
26 ja 24 = oikea taka
4,9,21,26 on maa (-). antureita ei kuitenkaan voi mitata auton runkoon nähden.
toivottavasti pääset tällä eteenpäin. tossa omassa ei varsinaista ABS-vikaa ole vielä ollu, mutta se päivä tulee kyllä
vielä kun tosta osottais et kuinka ne pinnit lasketaan nii vois meikäläisen ongelman haku hieman helpottua.. eli rautalangasta missä 1,2,3,4,5,6 jne. jos löytyis joku joka tietää tietää nii olis parempi ku sata jänistäNyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View Postvielä kun tosta osottais et kuinka ne pinnit lasketaan nii vois meikäläisen ongelman haku hieman helpottua.. eli rautalangasta missä 1,2,3,4,5,6 jne. jos löytyis joku joka tietää tietää nii olis parempi ku sata jänistä
Comment
-
-
Tänään otin hiukan tarkempaan syyniin tuon vian.. eli tuosta johtosarjasta/abs boksista ei ollu apua.. en tiedä mikä boksi tuossa omassa sitten on kun ei löytynyt liittimistä mitään numeroita.. Autohan on siis e34 vm. 1988 525 m20 motilla. Mittailin sieltä myös yleismittarilla mutten mitään järkeviä lukemia sieltä käsin saanut.
Irroitin takapenkin ja mittasin anturit takaa, molemmat näytti noin 1kOhm, samoin kuskin puoleinen anturi, mutta apukuskin puolelle oli joku kyläseppä tehnyt virityksiä Eli anturin alkuperäinen liitin joka (on sijainnut löytyy sisälokasuojasta, ei ole siellä lainkaan) Oli tehty hienot "karvaperse" liitännät ja teippiä päälle. Purin virityksen ja mittasin anturin piuhoista, niin näytti sekin noin 1kOhm.. juotin sitten liitännät ja kutistesukkaa 2 eri kerrosta huolellisesti päälle, mutta vika on ja pysyy.
Ehdotuksia että vaihdanko suosiolla sen apukuskin puoleisin anturin, (uusi 100€ vai käytetty purkuautosta) vai vienkö vikakoodit luettaviksi. En sitten tiedä kuinka tarkasti tämän ikäisessä autossa tuo vika paikantuu. Ehdotuksia missä halvin vikakoodien luku Vaasassa?!.. Käyttöautolla Vaasassa on BMW-merkkihuolto, mutta varmasti hinnat kohdillaanNyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View Postvielä kun tosta osottais et kuinka ne pinnit lasketaan nii vois meikäläisen ongelman haku hieman helpottua.. eli rautalangasta missä 1,2,3,4,5,6 jne. jos löytyis joku joka tietää tietää nii olis parempi ku sata jänistä
Comment
-
Comment