Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden maalaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stone
    replied
    Kyllä se pulverimaalaus on luultavasti kestävin. Sävyjä ei vain ole tarjolla niin paljoa. Ei se perinteinen ruoiskutus automaaleilla ja lakoillakaan huono ratkaisu ole. Itsellä ei koskaan mitään ogelmia kestävyyden kanssa. Se on selvää, että maalaus pohjatöineen maksaa kun tehdään käsityönä ja on muuten melkoista näpertämistä/hidasta. Halvin ratkaisu on varmastikin puhallus, pohjamaalaus(epox/PUR), pintamaalaus(Pulverilla), tässä jää käsityön osuus mahd. pieneksi.

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by Rockford
    Itse ne vanteet siellä maalaamossakin maalaa... Eli tarkoitan että ihmisiä ne maalaritkin ovat Jos on kokemusta maalaamisesta, niin suoriudut hommasta varmasti myös omin avuin. Kunnon pohjatyöt ja laadukkaat aineet tietysti ykkössijalla kestävyyden kannalta + pölytön tila. Jos huippua haluat, niin onhan kunnon automaalaamossa tilat ja laitteet, pulverin vetokin onnistuu siellä.
    Sitä en ehkä niinkään epäile ettenkö saisi itseä tyydyttävää pintaa niihin, mutta juuri tuon pinnan kesto vähän arveluttaa. Lähinnä kiinnosti juuri tuo pulverimaalaus, mutta jos hinta on luokkaa 100 euroa/vanne niin saa kyllä jäädä. 100 euroa/sarja olisi ehkä sietokynnys. Jos joku tietää kuopiosta firmoja, jotka suorittavat pulverimaalauksia niin nimiä kehiin. Voisi vähän kysellä hintoja.

Leave a comment:

• Jukipuki
    replied
    Mites ootte ottaneet niistä vanteista vanhoja maaleja pois?

Hiekka- vai lasikuulapuhallus, maalinpoistoaine vai ihan hiomapaperi?

Olis vaan omien talvivanteiden maalausoperaatio edessä tässä keväällä...

Leave a comment:

• Rockford
    replied
    Originally posted by markok
    Kannattaako yrittää maalata itse vai jättääkö suosiolla maalaamon huoleksi? Lähinnä mietityttää tuo itse tehdyn maalauksen kestävyys aluvanteissa?
    Itse ne vanteet siellä maalaamossakin maalaa... Eli tarkoitan että ihmisiä ne maalaritkin ovat Jos on kokemusta maalaamisesta, niin suoriudut hommasta varmasti myös omin avuin. Kunnon pohjatyöt ja laadukkaat aineet tietysti ykkössijalla kestävyyden kannalta + pölytön tila. Jos huippua haluat, niin onhan kunnon automaalaamossa tilat ja laitteet, pulverin vetokin onnistuu siellä.

Leave a comment:

• kondis
    replied
    taitaa olla aika ehdoton tuo pulverimaalaus, ainakin pysyy sitten.

esson baarin kaveri oli maalauttanu 20e/per vanne pulverilla.

kaveri viime viikolla kysy maalaamosta maalauksen hintaa niin sanoivat 100e/per vanne, en tiedä sitten onko ollu jotain yhteysymmärrys pulaa, mutta johan tuohon hintaan saa uudet vanteetkin...

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Originally posted by Bääm
    Kerran yhdeltä maalarilta itsekkin asiaa kyselin. Se oli maalannut omat vanteet ja niitä kun tutkailtiin niin niistä oli hilseilly lakkaa irti. Maalattu vissii pari-kolme vuotta sitten. Se sano että lakka imee tie suolat ja niistä tulee pikkasen rusehtavat, tiiä sitten et johtuko toi hilseily siitä. Lakan laadusta se sano että ei tiedä onko se parasta mutta kalleinta se on... Mutta jos kesä vantesiin tulee niin tuskin tulee ongelmia suolan kanssa.
    Samoja maaleja/lakkoja käyttää maalarit varmaan autoihinkin eikä auton kyljet mitenkään hilseile tai suola imeydy

Mut vanteissa varmasti paras maalaustapa olisi pulverimaalaus.

Leave a comment:

• Bääm
    replied
    Kerran yhdeltä maalarilta itsekkin asiaa kyselin. Se oli maalannut omat vanteet ja niitä kun tutkailtiin niin niistä oli hilseilly lakkaa irti. Maalattu vissii pari-kolme vuotta sitten. Se sano että lakka imee tie suolat ja niistä tulee pikkasen rusehtavat, tiiä sitten et johtuko toi hilseily siitä. Lakan laadusta se sano että ei tiedä onko se parasta mutta kalleinta se on... Mutta jos kesä vantesiin tulee niin tuskin tulee ongelmia suolan kanssa.

Leave a comment:

• markok
    started a topic Vanteiden maalaus

Vanteiden maalaus

Tuli kaivettua kesärenkaiden vanteet (BBS RX) talven jäliltä esiin ja näyttäisi siltä, että jonkinlaista käsittelyä kaipaavat ennenkuin laittaa renkaat vanteille. Kannattaako yrittää maalata itse vai jättääkö suosiolla maalaamon huoleksi? Lähinnä mietityttää tuo itse tehdyn maalauksen kestävyys aluvanteissa? Muuten vanteet ovat hyvässä kunnossa. Ei kanttareiden jättämiä jälkiä. Tietääkö kukaan Kuopion seudulla hyvää maalaamoa, joka voisi maalata vanteet uusiksi ja mielellään kohtuu hintaan?
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎