Originally posted by Casull
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden maalaus
Collapse
X
-
Originally posted by Nupe68 View PostPulveria veikkaisin, mutta enpä osaa varmaksi sanoa. Tää kiinnostaisi minuakin, eli kummalla tekniikalla BMW:n orkkis aluvanteet on käsitelty?
Meidän firmaan tuli aika vasta uutena jauheena pulverilakka ja mitä ovat hopean päälle sitä vedelleet, todella hienoa tehdasalumiinivannepintaa on lopputuloksena.
Soodapuhalluksesta:
Paikallinen puhaltaja kysyi talvivanteita sinne viedessäni että tuleeko pintaan pulveri?
Vastasin että joo niin sanoi että sitten ne puhalletaan lasikuulilla.
Sooda aiheuttaa kuulemma juurikin tuon maalin irtoamisen.
Hiekkapuhalluksestakin sen verran että jos alumiinivannetta puhalletaan kunnon vehkeillä ja karkealla hiekalla, maalipinnasta tulee aivan karmea.
Karkea hiekka takoo pinnan niin rikki että maalia pitää olla todella paksusti että pinnasta tulee sileä.
Näin kävi ainakin pulverimaalin kanssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kylmäkalle View PostOsaakos kukaan sanoa, millä tekniikalla nuo esim BMW vakiovanteet on tehtaalla maalttu? Pulveri vai ruisku?
Leave a comment:
-
-
Maalaus Oulussa?
Moi,
mun talvivanteet on saaneet aika paljon kanttarijälkiä, ajattelin jos ne reunat kunnostaisi maalaajaa varten ja jos vaihtais samalla nastarenkaat takaa eteen. Minulla M Starspoke M193 vanteet, joissa takavanteet leveämmät, mutta nastarenkaat on kuitenkin ympäriinsä 225/40/18, joten ei viitsi vaihtaa niitä leveämpiä vanteita eteen.
Ketä suosittelisitte maalariksi Oulun seudulla? Pulverimaalaus?
Itse pystyisin paikkamaalaamaan reunat ruiskulla 2K automaalilla, mutta en usko että niin niistä saa hyvät enkä kokonaan niitä en rupea maalaamaan.
Leave a comment:
-
-
Soodapuhalluksen jälkeen pinta on emäksinen, joka täytyy neutralisoida ennen maalausta. Muuten maalit kuoriutuvat nätisti irti.
Kotikonstein neutralisointi onnistuu 50%-50% etikka-vesi seoksella.
Tuo neutralisointi suositeltaisiin tehdä mahdollisimman viime tingassa ennen maalausta, jolloin alumiini ehtii hapettumaan mahdollisimman lyhyen ajan.
Mun luottomaalari suorittaa itse neutralisoinnit.
Leave a comment:
-
-
Puhaltajalta kehui, että riittäisi huolellinen pesu lämpimällä vedellä.
Googlella kun etin tietoa aiheesta, niin toisella foorumilla oli käytetty pesuun 50% etikka/vesi -seosta. Tämän pesun jälkeen hapettuminen on vissiin nopeampaa. Ennen pesua ei pitäisi olla ongelmaa:think(?).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostVanteet tulossa soodapuhalluksesta..Jossain vaiheessa edessä olisi maalaus, mutta mitä näille tulee tehdä ennen maalausta?
Mitä nämä etikka/vesi-seos höpinät ovat?
Maalaustapa on vielä auki..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostVanteet tulossa soodapuhalluksesta..Jossain vaiheessa edessä olisi maalaus, mutta mitä näille tulee tehdä ennen maalausta?
Putsauksesta itselläni tulee mieleen joku alkoholipitoinen litku jolla hierasee vielä ettei mitään rasvoja ainakaan jää.
Leave a comment:
-
-
Vanteet tulossa soodapuhalluksesta..Jossain vaiheessa edessä olisi maalaus, mutta mitä näille tulee tehdä ennen maalausta?
Leave a comment:
-
-
Totta edelliset kommentit!
Itse hiukan harmittaa kun vanteet on tosiaan KOKONAAN maalatut eli pultin reijät sekä kiinnityspinnat, kahdesti vielä vedetty..
Pitää varmaan putsailla hiekkapaperilla, ainakin noi kiinnityspinnat ettei tuu elävää spacerii vanteisiin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Powr View PostIhan sattumasta kiinni mimmosta pintaa saat jos viet jonnekin "tuntemattomalle" maalarille. Ei ne kaikki tommosta pintaa taida vetää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///saMi View PostNoita kuvia kun kattoo niin taitaa olla että itsekin kallistun pulverimaalauksen puolelle vanteitten kanssa, siistiä jälkeä.
Leave a comment:
-
-
Noita kuvia kun kattoo niin taitaa olla että itsekin kallistun pulverimaalauksen puolelle vanteitten kanssa, siistiä jälkeä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostAsiaa sivuten.
Mulla BBS Styl 19 vanteissa pultit jotka ovat booreilla. Pultit erityisen huonossa kunnossa. Onko nämä pultit mahdollista korvat tavallisilla 12-kantasilla BBSn pulteilla? Kun ei noissa booritetuissa pulteissa lue lujuuksia eikä mitään.
Tietenkin jos jostain löytyy booripultit niin nekin käy.
Leave a comment:
-
-
Asiaa sivuten.
Mulla BBS Styl 19 vanteissa pultit jotka ovat booreilla. Pultit erityisen huonossa kunnossa. Onko nämä pultit mahdollista korvat tavallisilla 12-kantasilla BBSn pulteilla? Kun ei noissa booritetuissa pulteissa lue lujuuksia eikä mitään.
Tietenkin jos jostain löytyy booripultit niin nekin käy.
Leave a comment:
-
Leave a comment: