Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstein Sport vai Sprint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #31
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Tuohon E36 B3 3.2 coupeen tarviis taakse iskarit.

    Sprint vai Sport :think

    Tietysti suoraan Alpinan tehtaalta saa varmasti sopivat jos malttaa odottaa..


    Tiedät varmaan itsekin vastauksen Sport 0-40mm alkuperäisestä korkeudesta ja Sprint 40mm -->
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #32
      Originally posted by Peltsii View Post
      Tiedät varmaan itsekin vastauksen Sport 0-40mm alkuperäisestä korkeudesta ja Sprint 40mm -->
      No itseasiassa tuostakin oli montaa tietoa, ihan tässä ketjussa

      No josko ne tuolta tehtaalta vastaisi maanantaihin mennessä jotain, muuten täytyy tilata suomesta :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #33
        Originally posted by _nixu_ View Post
        No itseasiassa tuostakin oli montaa tietoa, ihan tässä ketjussa

        No josko ne tuolta tehtaalta vastaisi maanantaihin mennessä jotain, muuten täytyy tilata suomesta :think
        Kato jostain bilsteinin sivuilta, noin se menee.. Eli B6 Sport jos ALPINAssa on alkuperäinen jousitus.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #34
          Sportit ja Sprintit tosiaan tais olla samanlaiset muuten mut sprintit lyhyemmät..
          Itse jättäisin kauppaan jos vähänkin tulee kilometrejä enemmän.
          (Tuskin Alpinaan tulee)
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #35
            Hiton jäykät ja epämukavathan noi iskarit on, siitä ei pääse mihinkään. Varmasti alkuperäinen on parempi ratkaisu.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #36
              Originally posted by JJT View Post
              Itse jättäisin kauppaan jos vähänkin tulee kilometrejä enemmän.
              (Tuskin Alpinaan tulee)
              Syystä että?

              Kyllähän tuo on alkuperäisellä alustalla hyvä ajaa..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #37
                Originally posted by Peltsii View Post
                Hiton jäykät ja epämukavathan noi iskarit on, siitä ei pääse mihinkään. Varmasti alkuperäinen on parempi ratkaisu.
                Niin kummat? Bilsteinit siellä on nytkin mutta Alpinan leimoilla..
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #38
                  Mulla oli E36:ssa Sprintit, kesti ekalla kerralla jopa melkein 20tkm, takuuseen ja toinen pari piti öljyt sisällä jo lähelle 50tkm. Takaiskarit siis.
                  Edessä on kestäneet ainakin toistaiseksi.
                  Kun toinen pari hajosi niin laitoin M3 iskarit tilalle.
                  Enkä ole ainot jolla ei nuo takaiskarit ole kestäneet.
                  E30:ssä oli Sprintit, jotka oli valmistettu 90-luvun alussa, vaikutti laadukkaammilta ja kestivätkin "hieman" kauemmin...
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #39
                    No oliskohan noi OEM iskarit sitten sprintit kun tuskin noilla 20tkm enempää on menty

                    Ja toinen takaiskari ihan kaput
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #40
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Niin kummat? Bilsteinit siellä on nytkin mutta Alpinan leimoilla..

                      Sprintit ainakin, sporttihan on sama iskari, pidemmällä männällä, eli luulisi niidenkin olevan aika kivikovat vaimennukseltaan. Miten olisi Koni Sport, olisi säädettävä vaimennus `? :think
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        #41
                        Itse en omien kokemuksien perusteella valitsisi sprinttiä, vaan laittaisin jotain säädettävää tai sitten alkuperäistä alle.

                        Siihen en ota kantaa kuinka paljon nykyisillä sprinteillä ja 15v vanhan M-mallin iskareissa yhtäläisyyksiä, mutta ainakin E34:n alla Sprint ja H&R paketti on melko kamalaa suomen perunapelloilla. Toki on jäykkä paketti, mutta myös todella pintakova. Toki alkuperäinen paketti on pintakova monessa ämmässä ja m-sportissa, mutta kuitenkin hyvin kaukana tuosta.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #42
                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Itse en omien kokemuksien perusteella valitsisi sprinttiä, vaan laittaisin jotain säädettävää tai sitten alkuperäistä alle.

                          Siihen en ota kantaa kuinka paljon nykyisillä sprinteillä ja 15v vanhan M-mallin iskareissa yhtäläisyyksiä, mutta ainakin E34:n alla Sprint ja H&R paketti on melko kamalaa suomen perunapelloilla. Toki on jäykkä paketti, mutta myös todella pintakova. Toki alkuperäinen paketti on pintakova monessa ämmässä ja m-sportissa, mutta kuitenkin hyvin kaukana tuosta.
                          Sama.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #43
                            No ei tuo Alpinan alkuperäinen alusta ole mitenkään pintakova. Yleensähän nuo on mukavampaan suuntaa viritettyjä vs motorsportit.

                            Eibachin valmistamat jouset tuossa näkyy olevan ja tosiaan bilsteinin iskarit.
                            Ehkä se on vaan odoteltava ja tilattava tehtaalta suoraan niin pysyy ajo-ominaisuudet sellaisena kuin on tarkoitettu..
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #44
                              Tuli sitten hommattua sigun E46 330i Tourinkiin Bilstein B8 Sprintit eteen ja taakse.
                              Etuiskareissa on mukana ne siniset haitarikumit.

                              Ajattelin samalla hommata yläpään laakerit eteen ja taakse, todennäköisesti Maylen HD:t mutta samalla sinne vissiin vois hommata ne kaikki muutkin romppeet.

                              Mutta mitkä pohjaanlyöntikumit näille kannattais hommata, etuiskareitten varret ovat 40mm ja takaiskareitten varsi 11mm, mitkä sinne menis?

                              Ja mitä kaikkea noille iskareille nyt kannattais samalla hommata?

                              Etupää:




                              Takapää:

                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Bomb5
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 726
                                • Kivijärvi

                                #45
                                Eikös noissa bilsteineissä ole sisäänrakennetut pohjaanlyöntikumit, ainakin edessä, eli ne ei tule tuohon ulkopuolelle kuten sachsin alkuperäisissä? Laittaisin ennemmin Sachsin yläpään laakerit kuin meylet.
                                Last edited by Bomb5; 28-12-2013, 16:19.
                                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎