Sportit ja Sprintit tosiaan tais olla samanlaiset muuten mut sprintit lyhyemmät..
Itse jättäisin kauppaan jos vähänkin tulee kilometrejä enemmän.
(Tuskin Alpinaan tulee)
Mulla oli E36:ssa Sprintit, kesti ekalla kerralla jopa melkein 20tkm, takuuseen ja toinen pari piti öljyt sisällä jo lähelle 50tkm. Takaiskarit siis.
Edessä on kestäneet ainakin toistaiseksi.
Kun toinen pari hajosi niin laitoin M3 iskarit tilalle.
Enkä ole ainot jolla ei nuo takaiskarit ole kestäneet.
E30:ssä oli Sprintit, jotka oli valmistettu 90-luvun alussa, vaikutti laadukkaammilta ja kestivätkin "hieman" kauemmin...
Niin kummat? Bilsteinit siellä on nytkin mutta Alpinan leimoilla..
Sprintit ainakin, sporttihan on sama iskari, pidemmällä männällä, eli luulisi niidenkin olevan aika kivikovat vaimennukseltaan. Miten olisi Koni Sport, olisi säädettävä vaimennus `? :think
Itse en omien kokemuksien perusteella valitsisi sprinttiä, vaan laittaisin jotain säädettävää tai sitten alkuperäistä alle.
Siihen en ota kantaa kuinka paljon nykyisillä sprinteillä ja 15v vanhan M-mallin iskareissa yhtäläisyyksiä, mutta ainakin E34:n alla Sprint ja H&R paketti on melko kamalaa suomen perunapelloilla. Toki on jäykkä paketti, mutta myös todella pintakova. Toki alkuperäinen paketti on pintakova monessa ämmässä ja m-sportissa, mutta kuitenkin hyvin kaukana tuosta.
Itse en omien kokemuksien perusteella valitsisi sprinttiä, vaan laittaisin jotain säädettävää tai sitten alkuperäistä alle.
Siihen en ota kantaa kuinka paljon nykyisillä sprinteillä ja 15v vanhan M-mallin iskareissa yhtäläisyyksiä, mutta ainakin E34:n alla Sprint ja H&R paketti on melko kamalaa suomen perunapelloilla. Toki on jäykkä paketti, mutta myös todella pintakova. Toki alkuperäinen paketti on pintakova monessa ämmässä ja m-sportissa, mutta kuitenkin hyvin kaukana tuosta.
No ei tuo Alpinan alkuperäinen alusta ole mitenkään pintakova. Yleensähän nuo on mukavampaan suuntaa viritettyjä vs motorsportit.
Eibachin valmistamat jouset tuossa näkyy olevan ja tosiaan bilsteinin iskarit.
Ehkä se on vaan odoteltava ja tilattava tehtaalta suoraan niin pysyy ajo-ominaisuudet sellaisena kuin on tarkoitettu..
Tuli sitten hommattua sigun E46 330i Tourinkiin Bilstein B8 Sprintit eteen ja taakse.
Etuiskareissa on mukana ne siniset haitarikumit.
Ajattelin samalla hommata yläpään laakerit eteen ja taakse, todennäköisesti Maylen HD:t mutta samalla sinne vissiin vois hommata ne kaikki muutkin romppeet.
Mutta mitkä pohjaanlyöntikumit näille kannattais hommata, etuiskareitten varret ovat 40mm ja takaiskareitten varsi 11mm, mitkä sinne menis?
Ja mitä kaikkea noille iskareille nyt kannattais samalla hommata?
Eikös noissa bilsteineissä ole sisäänrakennetut pohjaanlyöntikumit, ainakin edessä, eli ne ei tule tuohon ulkopuolelle kuten sachsin alkuperäisissä? Laittaisin ennemmin Sachsin yläpään laakerit kuin meylet.
Comment