Pitäis laittaa omasta e46:sta iskarit uusiks ja samalla sais/kannattais varmaan laittaa jouset ja muut tarvittavat hilppeet kuntoon. Autoa ei ole tällä hetkellä madallettu ollenkaan vaan perus alustalla ollaan menty tähän pisteeseen, mutta koska nyt on pakko etupäähän vaihtaa ne iskarit niin ajattelin että samalla vaihtais koko paketin.
Olisko siis ehdotusta ei pintakovasta alustasta jaka sais olla tota alkuperäistä vähän matalampi. Isoa madallusta en haluaisi vaan enemmän painottaisin mukavuuspuolta. Muijan autossa on joku järkyttävä teiniviritys alustana ja sillä ajaneelle on aika kammo noita paskoja alustasarjoja kohtaa. Parasta tässä on se että itse en paskan ja hyvän alustan eroa osaa sanoa, vielä kun kallis ei ilmeisesti aina automaattisesti tarkoita hyvää niin tässä ollaan vielä enemmän hukassa.
Olisko ehdotusta alustaksi. Olisko toi 46:sen oma sporttialusta ihan huono vaihtoehto jos sellaseen vaihtais.
Pitäis laittaa omasta e46:sta iskarit uusiks ja samalla sais/kannattais varmaan laittaa jouset ja muut tarvittavat hilppeet kuntoon. Autoa ei ole tällä hetkellä madallettu ollenkaan vaan perus alustalla ollaan menty tähän pisteeseen, mutta koska nyt on pakko etupäähän vaihtaa ne iskarit niin ajattelin että samalla vaihtais koko paketin.
Olisko siis ehdotusta ei pintakovasta alustasta jaka sais olla tota alkuperäistä vähän matalampi. Isoa madallusta en haluaisi vaan enemmän painottaisin mukavuuspuolta. Muijan autossa on joku järkyttävä teiniviritys alustana ja sillä ajaneelle on aika kammo noita paskoja alustasarjoja kohtaa. Parasta tässä on se että itse en paskan ja hyvän alustan eroa osaa sanoa, vielä kun kallis ei ilmeisesti aina automaattisesti tarkoita hyvää niin tässä ollaan vielä enemmän hukassa.
Olisko ehdotusta alustaksi. Olisko toi 46:sen oma sporttialusta ihan huono vaihtoehto jos sellaseen vaihtais.
Esim. H&R cupkit, tai sitten esim. Bilstein B4 iskarit ja H&R jouset. H&R:t on tunnetusti aika "pintapehmeät". BMW:n sporttialusta on kova ja hintaa tulee aika reippaasti...
Itse olen ollut tyytyväinen käyttöautossa Bilsteinin B12 Prokittiin, tosin itsellä autona ei ole e46 mutta silti suosittelen kokeilemaan. Tuossahan on iskareina Bilsteinin B8 ja jousina Eibachit. Ei ole pintakova, eikä tiputa liikaa.
Tarvitseeko tolla yhdistelmällä hommata lyhyempi koiranluu vai meneekö normi luu madalluksen ollessa noin hillitty. Perus iskari Sachin alkuperäisenä kustantaa vajaan satasen kpl joten hinnallisesti ei kauheista eroista puhuta noihin muihinkin ehdotettuihin sarjoihin nähden. Alustan kovuus on tietenkin jokaisen omasta perseestä kiinni, mutta todennäköisesti omassa hanurissa jo pieni jämäkkyys alustassa on selvä parannus nykyiseen.
Pitääkö toi alustan päivitys merkkauttaa vielä rekisteriotteeseenkin vai muistanko ihan väärin?
Ei koiranluita tarvi vaihtaa kuin vaan säädettävälle alustalle. H&R jouset on ehkä hieman vielä pehmeämmät kuin Eibach. Ja jos pehmeän tuntuman haluat, niin B12 kit ei ole pehmeä. Iskarit on todella jämäkät. Noi sachsin tai bilstein B4 iskarit on hyvät pikku madalluksen kanssa. Jos ei rahasta ole kiinni, niin Konin Sport kit on hyvä, saa säädettyä iskarien jäykkyyden.
Täältä ääni H & R:än cup kitille. Toimi e46:essa kuin junan vessa. Tuolle setillä autosta tulee juuri sopivan matala. Sitten on olemassa vielä se H & R:än comfort kit, joka madaltaa hiukan vähemmän. Tuolta tilasin aikanaan: http://www.orange-tuning.de/shop/spo..._272_1081.html
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Cupkitin takapumput vaan aika köykäset...
Kahdessa E46:ssa mulla on ollut H&R Cupkit ja takaiskarit niistä porsii aika vikkelään.
Nyt ostin Bilstein B8 Sprintit ja H&R 55/35 (Cupkit jouset siis) niin alkaa olemaan alustapuoli takapään osalta kunnossa.
Aijaa, ite ajoin 70 tkm ilman ongelmia ja olin tosi tyytyväinen tuntumaan ja korkeuteen.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Korkeus jees, paitsi keulasta sais tiputtaa hiukan lisää, tai jossei se kiinnosta niin perää hitusen ylemmäs, nyt ei oikein stance istu nätisti tasapainossa.
Mut tosiaan, ne takapumput ovat aika paskat, ei kestä kuormaa ja alkaa herkästi vuotamaan.
Comment