Itellä ei ollu mitään ongelmia paketin asennuksessa. Kaikki meni hyvin ja onhan se vähän lyhyt se varsi mut kyl sen yksin sai helposti vaihdettua. Suosittelen kyllä tota 60/40. Pitää ventata vielä et auto laskeutuu vielä pikkasen sit näkee et menikö liian matalaksi
Juu, onnistuu kyllä heittämällä JOS on oikeet kamat yläpäässäkin. Ei se liian matalaks tipu
Jeah! Viimein saatiin alusta kiinni ja 100km takana. Ihan mukavalta alustalta vaikuttaa, mutta vaikea vielä sanoa mitään kun pyöränkulmat on täysin päin peetä. Ei se todellakaan liikaa madaltunut ja etenkin keulan ei ois ihan noinkaan korkeelle tarvinnu jäädä. Perä taas aavistuksen liika alhaalla Katotaan nyt mihin se asettuu kun kilometrejä tulee...
Pakko kyllä ittenikii tilailla alustaa..Ei tuo m-sportti enää riitä
Mutta korkeus kiinnostaa täällä lohjalla olevien prkl monttujen, töyssyjen ja pihateiden takia.
Edit: Niin ja saakos tuon laillisesti olemaan alla? Vai tarviiko moisen kanssa aina jännätä katsastuksessa?
Pakko kyllä ittenikii tilailla alustaa..Ei tuo m-sportti enää riitä
Mutta korkeus kiinnostaa täällä lohjalla olevien prkl monttujen, töyssyjen ja pihateiden takia.
Matalimmasta kohdasta ei ole tietoa mutta kyllä sinne sen verran jää että ei ainakaan itellä ole ottanut pohja kiinni kertaakaan tämän kesän aikana.
On kuitenkin kuoppaisilla hiekkateillä hyvinkin vmäinen ajaa eli en ainakaan itse laittaisi jos yhtään joutuu hiekkateitä ajamaan. Enkä suosittelisi kyllä talvikäyttöönkään. Omaan laitan vakioalustan talveksi niin ei tarvitse ainakaan varoa mitään eikä kiroilla alustan kovuutta kun talvella tiet kuitenkin useasti ovat kuoppaisia.
Ei ainakaan tarvitse ihmetellä miksi apurunko repeää pohjasta irti jos kovalla sarjalla ajaa kuoppaisilla teillä..
Matalimmasta kohdasta ei ole tietoa mutta kyllä sinne sen verran jää että ei ainakaan itellä ole ottanut pohja kiinni kertaakaan tämän kesän aikana.
On kuitenkin kuoppaisilla hiekkateillä hyvinkin vmäinen ajaa eli en ainakaan itse laittaisi jos yhtään joutuu hiekkateitä ajamaan. Enkä suosittelisi kyllä talvikäyttöönkään. Omaan laitan vakioalustan talveksi niin ei tarvitse ainakaan varoa mitään eikä kiroilla alustan kovuutta kun talvella tiet kuitenkin useasti ovat kuoppaisia.
Ei ainakaan tarvitse ihmetellä miksi apurunko repeää pohjasta irti jos kovalla sarjalla ajaa kuoppaisilla teillä..
Pärjäilee kyllä talvella vallan mainiosti. Kaverin autolla viime talvena ajelin semmosen 400km, ja ihan hienosti selvisi. Ei edes ole pintakova, mutta kuitenkin tarpeeksi jäykkä. Maavaraa jää talveksikin todellakin tarpeeksi, ellei mitään suuria lippoja sun muita pidä kiinni. Huonokuntoisella hiekkatiellä ei ole kovin mukava, mutta harva madallettu auto on. kehutaan nyt vielä sen verran tota alustaa, että muuttu kyllä koko auton ajettavuus, kun nyt on kulmatkin kohdallaan ja Nankangit alla
Edit: Niin ja katsastuksessa ei kyllä tarvitse jännätä, koska ainoa merkitsevä seikka on että auto on matalimmasta kohdasta vähintään 8cm korkuinen.
Kertokaapas mistä voisi johtua sellainen, kun ostin uuden madallussarjan autooni (bmw e36 325i) kun entinen takajousi meni poikki. Entinen madallussarja oli H&R:n 60/30mm ja uusi ostamani H&R:n 40/15mm. En kuitenkaan sitten vaihtanut jousia kuin taakse kun etupää vaikutti hyvältä. Otin taakse tarkoituksella hieman korkeammat kuin ennen, että peräpää vähän nousisi mutta kun vaihdoin uudet jouset niin korkeus pysyi lähes samassa, ellei jopa viellä tippunut entisestään. Mistähän mahtaisi johtua ja auttaisiko jos laittaisin jousien väliin jousikumet? , jos ne nykyiset on niin paljon löysemmät kuin ennen. Hjelppivä kaivataan
FAHRWERKEBILLIGER.DE – Premium-Fahrwerkstechnik von Gebhardt Automotive
eli tota alustaa oon kattonu 325:seen. taitaa olla muillakin juuri sama? eli onko toi nyt varmasti se edestä 60mm ja takaa 40mm madaltava? mites postitushommat meni teillä jotka tuolta ootte tilannu? kauanko kestää tulla ja paljonko tulee kuluja?
ja kun autoni on tehtaalta lähteny 11/91 ja tuo alusta on 6/92 alkaen niin mitä mun nyt pitäisi vaihtaa et saan tuon kiinni? jousilautaset eteen? muuta?
Kertokaapas mistä voisi johtua sellainen, kun ostin uuden madallussarjan autooni (bmw e36 325i) kun entinen takajousi meni poikki. Entinen madallussarja oli H&R:n 60/30mm ja uusi ostamani H&R:n 40/15mm. En kuitenkaan sitten vaihtanut jousia kuin taakse kun etupää vaikutti hyvältä. Otin taakse tarkoituksella hieman korkeammat kuin ennen, että peräpää vähän nousisi mutta kun vaihdoin uudet jouset niin korkeus pysyi lähes samassa, ellei jopa viellä tippunut entisestään. Mistähän mahtaisi johtua ja auttaisiko jos laittaisin jousien väliin jousikumet? , jos ne nykyiset on niin paljon löysemmät kuin ennen. Hjelppivä kaivataan
Mullakin oli ennen toi H&R 60/30 satsi (e36 328i) ja nyt on H&R 40/15.
Itsekin ihmettelin tota perää kun se näyttää tosiaan ainakin yhtä matalalta kun tuolla kolmenkympin madalluksellakin.
Etupää kyllä nousi sen pari senttiä.
Joo eli en ole ainut kenellä sama probleema Pitää kokeilla jos ne korotuskumit auttaisi vähän asiaan, kun tuntuu vähän siltä että madaltavat siksi niin paljon kun ovat ilmeisesti vähän edellisiä löysemmät jouset..pitää ainakin kokeilla kaikkea mahdollista
eli tota alustaa oon kattonu 325:seen. taitaa olla muillakin juuri sama? eli onko toi nyt varmasti se edestä 60mm ja takaa 40mm madaltava? mites postitushommat meni teillä jotka tuolta ootte tilannu? kauanko kestää tulla ja paljonko tulee kuluja?
ja kun autoni on tehtaalta lähteny 11/91 ja tuo alusta on 6/92 alkaen niin mitä mun nyt pitäisi vaihtaa et saan tuon kiinni? jousilautaset eteen? muuta?
Täälläkin on kiinnostusta samasta asiasta sillä autoni on vielä sitä -91 syntynyttä.
onkos tuo kuitenkin ihan luotettava paikka tilata?
ja niistä iskarin yläpään osista eli mitä mun täytyy sieltä vaihtaa ku laitan ton 92-> alustan ja auto on -91?
Mulla meni kaks viikkoa maksamisesta sarjan saapumiseen. Antti O:lla on varmaan käynyt paskempi säkä sen suhteen, ettei niillä ole ollut alustaa varastossa vaan ovat joutuneet tilaamaan sen tehtaalta. Mutta jos tavaraa on varastossa, niin yleensä lähtee samana päivänä kun maksu näkyy heidän tilillään.
onkos tuo kuitenkin ihan luotettava paikka tilata?
ja niistä iskarin yläpään osista eli mitä mun täytyy sieltä vaihtaa ku laitan ton 92-> alustan ja auto on -91?
On luotettava paikka tilata. Yläpäähän tarvii siis vaihtaa kaikki tavara tukilaakerista jousilautaseen asti. Pistä vaikka privaa jos haluat suoraan osanumerot kaikista vaihdettavista osista...
Ongelmaahan oli itselläkin asennuksessa kun tolppa ei meinannut millään yltää yläpään laakerin lävitse että mutterin saisi kiinni.
Ratkaisu:
2 kaveria vetämään tolppaa ulospäin, kolmas ruuvaa klemmarin tiukalle juureen.
Sitten vaan pohjaanlyöntikumi paikalleen ja yläpää kasaan, ja välistä mahtuu hyvin vielä purkamaan klemmarin irti
Comment