Announcement

Collapse
No announcement yet.

H&R alusta ja asennus ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neutrone
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 1320
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Akimof
    Itellä ei ollu mitään ongelmia paketin asennuksessa. Kaikki meni hyvin ja onhan se vähän lyhyt se varsi mut kyl sen yksin sai helposti vaihdettua. Suosittelen kyllä tota 60/40. Pitää ventata vielä et auto laskeutuu vielä pikkasen sit näkee et menikö liian matalaksi
    Juu, onnistuu kyllä heittämällä JOS on oikeet kamat yläpäässäkin. Ei se liian matalaks tipu
    F10 530d semiVOLL
    ex. E90 320d M-Sport '06
    ex. E39 523i M-Sport '00
    ex. E36 325i Coupe '92
    ex. E30 316i '89



    Comment

    • Neutrone
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1320
      • Tampere

      #32
      Jeah! Viimein saatiin alusta kiinni ja 100km takana. Ihan mukavalta alustalta vaikuttaa, mutta vaikea vielä sanoa mitään kun pyöränkulmat on täysin päin peetä. Ei se todellakaan liikaa madaltunut ja etenkin keulan ei ois ihan noinkaan korkeelle tarvinnu jäädä. Perä taas aavistuksen liika alhaalla Katotaan nyt mihin se asettuu kun kilometrejä tulee...
      F10 530d semiVOLL
      ex. E90 320d M-Sport '06
      ex. E39 523i M-Sport '00
      ex. E36 325i Coupe '92
      ex. E30 316i '89



      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #33
        Paljonko tuolla H&R:n 60/40 setillä E36 Coupessa jää matalimmasta kohdasta varaa maihin?

        Pakko kyllä ittenikii tilailla alustaa..Ei tuo m-sportti enää riitä
        Mutta korkeus kiinnostaa täällä lohjalla olevien prkl monttujen, töyssyjen ja pihateiden takia.

        Edit: Niin ja saakos tuon laillisesti olemaan alla? Vai tarviiko moisen kanssa aina jännätä katsastuksessa?
        Last edited by Janzki; 08-08-2006, 09:27.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 713

          #34
          Originally posted by Janzki
          Paljonko tuolla H&R:n 60/40 setillä E36 Coupessa jää matalimmasta kohdasta varaa maihin?

          Pakko kyllä ittenikii tilailla alustaa..Ei tuo m-sportti enää riitä
          Mutta korkeus kiinnostaa täällä lohjalla olevien prkl monttujen, töyssyjen ja pihateiden takia.
          Matalimmasta kohdasta ei ole tietoa mutta kyllä sinne sen verran jää että ei ainakaan itellä ole ottanut pohja kiinni kertaakaan tämän kesän aikana.

          On kuitenkin kuoppaisilla hiekkateillä hyvinkin vmäinen ajaa eli en ainakaan itse laittaisi jos yhtään joutuu hiekkateitä ajamaan. Enkä suosittelisi kyllä talvikäyttöönkään. Omaan laitan vakioalustan talveksi niin ei tarvitse ainakaan varoa mitään eikä kiroilla alustan kovuutta kun talvella tiet kuitenkin useasti ovat kuoppaisia.

          Ei ainakaan tarvitse ihmetellä miksi apurunko repeää pohjasta irti jos kovalla sarjalla ajaa kuoppaisilla teillä..

          Comment

          • Neutrone
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1320
            • Tampere

            #35
            Originally posted by Kouris
            Matalimmasta kohdasta ei ole tietoa mutta kyllä sinne sen verran jää että ei ainakaan itellä ole ottanut pohja kiinni kertaakaan tämän kesän aikana.

            On kuitenkin kuoppaisilla hiekkateillä hyvinkin vmäinen ajaa eli en ainakaan itse laittaisi jos yhtään joutuu hiekkateitä ajamaan. Enkä suosittelisi kyllä talvikäyttöönkään. Omaan laitan vakioalustan talveksi niin ei tarvitse ainakaan varoa mitään eikä kiroilla alustan kovuutta kun talvella tiet kuitenkin useasti ovat kuoppaisia.

            Ei ainakaan tarvitse ihmetellä miksi apurunko repeää pohjasta irti jos kovalla sarjalla ajaa kuoppaisilla teillä..

            Pärjäilee kyllä talvella vallan mainiosti. Kaverin autolla viime talvena ajelin semmosen 400km, ja ihan hienosti selvisi. Ei edes ole pintakova, mutta kuitenkin tarpeeksi jäykkä. Maavaraa jää talveksikin todellakin tarpeeksi, ellei mitään suuria lippoja sun muita pidä kiinni. Huonokuntoisella hiekkatiellä ei ole kovin mukava, mutta harva madallettu auto on. kehutaan nyt vielä sen verran tota alustaa, että muuttu kyllä koko auton ajettavuus, kun nyt on kulmatkin kohdallaan ja Nankangit alla

            Edit: Niin ja katsastuksessa ei kyllä tarvitse jännätä, koska ainoa merkitsevä seikka on että auto on matalimmasta kohdasta vähintään 8cm korkuinen.
            F10 530d semiVOLL
            ex. E90 320d M-Sport '06
            ex. E39 523i M-Sport '00
            ex. E36 325i Coupe '92
            ex. E30 316i '89



            Comment

            • KeDa21
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322

              #36
              Kertokaapas mistä voisi johtua sellainen, kun ostin uuden madallussarjan autooni (bmw e36 325i) kun entinen takajousi meni poikki. Entinen madallussarja oli H&R:n 60/30mm ja uusi ostamani H&R:n 40/15mm. En kuitenkaan sitten vaihtanut jousia kuin taakse kun etupää vaikutti hyvältä. Otin taakse tarkoituksella hieman korkeammat kuin ennen, että peräpää vähän nousisi mutta kun vaihdoin uudet jouset niin korkeus pysyi lähes samassa, ellei jopa viellä tippunut entisestään. Mistähän mahtaisi johtua ja auttaisiko jos laittaisin jousien väliin jousikumet? , jos ne nykyiset on niin paljon löysemmät kuin ennen. Hjelppivä kaivataan

              Comment

              • mizter
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 245
                • Turku

                #37
                alustaa ostamassa

                FAHRWERKEBILLIGER.DE – Premium-Fahrwerkstechnik von Gebhardt Automotive


                eli tota alustaa oon kattonu 325:seen. taitaa olla muillakin juuri sama? eli onko toi nyt varmasti se edestä 60mm ja takaa 40mm madaltava? mites postitushommat meni teillä jotka tuolta ootte tilannu? kauanko kestää tulla ja paljonko tulee kuluja?

                ja kun autoni on tehtaalta lähteny 11/91 ja tuo alusta on 6/92 alkaen niin mitä mun nyt pitäisi vaihtaa et saan tuon kiinni? jousilautaset eteen? muuta?
                Last edited by mizter; 17-08-2006, 16:45.
                Impreza WRX STI Vers.IV -99


                ex: e36 325i cabrio -94
                ex: e34 520i -88
                ex: e30 316 -86
                ex: e34 M5 -89
                ex: e36 325i -91
                ex: e36 320i -92

                Comment

                • Stonde
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 305
                  • Vilppula

                  #38
                  Originally posted by KeDa21
                  Kertokaapas mistä voisi johtua sellainen, kun ostin uuden madallussarjan autooni (bmw e36 325i) kun entinen takajousi meni poikki. Entinen madallussarja oli H&R:n 60/30mm ja uusi ostamani H&R:n 40/15mm. En kuitenkaan sitten vaihtanut jousia kuin taakse kun etupää vaikutti hyvältä. Otin taakse tarkoituksella hieman korkeammat kuin ennen, että peräpää vähän nousisi mutta kun vaihdoin uudet jouset niin korkeus pysyi lähes samassa, ellei jopa viellä tippunut entisestään. Mistähän mahtaisi johtua ja auttaisiko jos laittaisin jousien väliin jousikumet? , jos ne nykyiset on niin paljon löysemmät kuin ennen. Hjelppivä kaivataan
                  Mullakin oli ennen toi H&R 60/30 satsi (e36 328i) ja nyt on H&R 40/15.
                  Itsekin ihmettelin tota perää kun se näyttää tosiaan ainakin yhtä matalalta kun tuolla kolmenkympin madalluksellakin.
                  Etupää kyllä nousi sen pari senttiä.

                  Comment

                  • KeDa21
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322

                    #39
                    Joo eli en ole ainut kenellä sama probleema Pitää kokeilla jos ne korotuskumit auttaisi vähän asiaan, kun tuntuu vähän siltä että madaltavat siksi niin paljon kun ovat ilmeisesti vähän edellisiä löysemmät jouset..pitää ainakin kokeilla kaikkea mahdollista

                    Comment

                    • Autobahnboy
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 400
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by mizter
                      http://fahrwerkebilliger.de/shopping_cart.php

                      eli tota alustaa oon kattonu 325:seen. taitaa olla muillakin juuri sama? eli onko toi nyt varmasti se edestä 60mm ja takaa 40mm madaltava? mites postitushommat meni teillä jotka tuolta ootte tilannu? kauanko kestää tulla ja paljonko tulee kuluja?

                      ja kun autoni on tehtaalta lähteny 11/91 ja tuo alusta on 6/92 alkaen niin mitä mun nyt pitäisi vaihtaa et saan tuon kiinni? jousilautaset eteen? muuta?
                      Täälläkin on kiinnostusta samasta asiasta sillä autoni on vielä sitä -91 syntynyttä.

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6937
                        • N/A

                        #41
                        Itse maksoin alustan 5.7 ja se lähti matkaan 14.8.

                        Ei oo vielä ainaskaan saapunut suomeen.

                        Comment

                        • mizter
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 245
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Antti O
                          Itse maksoin alustan 5.7 ja se lähti matkaan 14.8.

                          Ei oo vielä ainaskaan saapunut suomeen.
                          onkos tuo kuitenkin ihan luotettava paikka tilata?

                          ja niistä iskarin yläpään osista eli mitä mun täytyy sieltä vaihtaa ku laitan ton 92-> alustan ja auto on -91?
                          Impreza WRX STI Vers.IV -99


                          ex: e36 325i cabrio -94
                          ex: e34 520i -88
                          ex: e30 316 -86
                          ex: e34 M5 -89
                          ex: e36 325i -91
                          ex: e36 320i -92

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #43
                            Originally posted by mizter
                            onkos tuo kuitenkin ihan luotettava paikka tilata?

                            ja niistä iskarin yläpään osista eli mitä mun täytyy sieltä vaihtaa ku laitan ton 92-> alustan ja auto on -91?
                            Mulla meni kaks viikkoa maksamisesta sarjan saapumiseen. Antti O:lla on varmaan käynyt paskempi säkä sen suhteen, ettei niillä ole ollut alustaa varastossa vaan ovat joutuneet tilaamaan sen tehtaalta. Mutta jos tavaraa on varastossa, niin yleensä lähtee samana päivänä kun maksu näkyy heidän tilillään.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Neutrone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1320
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by mizter
                              onkos tuo kuitenkin ihan luotettava paikka tilata?

                              ja niistä iskarin yläpään osista eli mitä mun täytyy sieltä vaihtaa ku laitan ton 92-> alustan ja auto on -91?
                              On luotettava paikka tilata. Yläpäähän tarvii siis vaihtaa kaikki tavara tukilaakerista jousilautaseen asti. Pistä vaikka privaa jos haluat suoraan osanumerot kaikista vaihdettavista osista...
                              F10 530d semiVOLL
                              ex. E90 320d M-Sport '06
                              ex. E39 523i M-Sport '00
                              ex. E36 325i Coupe '92
                              ex. E30 316i '89



                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                #45
                                Ongelmaahan oli itselläkin asennuksessa kun tolppa ei meinannut millään yltää yläpään laakerin lävitse että mutterin saisi kiinni.

                                Ratkaisu:




                                2 kaveria vetämään tolppaa ulospäin, kolmas ruuvaa klemmarin tiukalle juureen.
                                Sitten vaan pohjaanlyöntikumi paikalleen ja yläpää kasaan, ja välistä mahtuu hyvin vielä purkamaan klemmarin irti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎