Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrulevyn kiinnityspultti jumissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr^Mayhem
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 482
    • Länsi

    Jarrulevyn kiinnityspultti jumissa.

    Aloin tossa vaihteleen jarruosia uusiin kaikki ookoo siihen asti kun piti etulevystä niitä kiinnityspultteja. Kuusiokolo avaimella aloin vääntään ja pyörähtihän siitä kulmat pyöreiks... molemmilta puolilta! Yritin siinä ruuvarilla ja vasaralla paukutella auki, mutta kun ei. seuraava vaihtoehto taitaa olla poraaminen...vai löytyiskö jotain nohevia ideoita. tarviiko siinä tuota kiinnityspulttia välttämättä edes olla jos sattuu meneen kierteet paskaks, kun levyhän käsittääkseni keskittyy ja kiinnittyy vanteen pulteilla.
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    #2
    ei se pakollinen siellä ole...

    Comment

    • Pode
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 437
      • Muurame

      #3
      Originally posted by Dr^Mayhem View Post
      Aloin tossa vaihteleen jarruosia uusiin kaikki ookoo siihen asti kun piti etulevystä niitä kiinnityspultteja. Kuusiokolo avaimella aloin vääntään ja pyörähtihän siitä kulmat pyöreiks... molemmilta puolilta! Yritin siinä ruuvarilla ja vasaralla paukutella auki, mutta kun ei. seuraava vaihtoehto taitaa olla poraaminen...vai löytyiskö jotain nohevia ideoita. tarviiko siinä tuota kiinnityspulttia välttämättä edes olla jos sattuu meneen kierteet paskaks, kun levyhän käsittääkseni keskittyy ja kiinnittyy vanteen pulteilla.
      Poraat sitä vain sen verran mitä tarvitsee, niin ei mene kierteet ja sen pultin voi pyöritellä pihdeillä sen jälkeen pois kun olet saanut jarrulevyn irti! Tarpeeksi isolla terällä kun poraa niin onnistuu helposti! Eikä se levy tarvitse niitä kiinnitypultteja! Ei se sieltä karkuun pääse ilman niitä, vanteiden vaihtoa se saattaa vähän hankaloittaa, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömästi!

      Eli ei muutakuin poraat pois vaan, mutta älä tuhoa kierteitä ja uudet kiinnityspultit kaupasta, jos ei nyt niin seuraavaksi kerraksi kun renkaita irroittelet!

      Lelu: "315" -83 "THE RACER"
      EX: Astra 2.0 sport -00
      EX: 320i Touring -89"Emma"
      EX: 528i -84 "IGOR"
      EX:Vectra -93 "IKE"
      EX: 518i -87 "WanhaHerra"
      EX:316 -88 "ruttureplica"
      EX:316 -86


      -MME connection-

      -BTCF absolutistit team-

      Comment

      • Dr^Mayhem
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 482
        • Länsi

        #4
        Originally posted by Pode View Post
        Poraat sitä vain sen verran mitä tarvitsee, niin ei mene kierteet ja sen pultin voi pyöritellä pihdeillä sen jälkeen pois kun olet saanut jarrulevyn irti! Tarpeeksi isolla terällä kun poraa niin onnistuu helposti! Eikä se levy tarvitse niitä kiinnitypultteja! Ei se sieltä karkuun pääse ilman niitä, vanteiden vaihtoa se saattaa vähän hankaloittaa, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömästi!

        Eli ei muutakuin poraat pois vaan, mutta älä tuhoa kierteitä ja uudet kiinnityspultit kaupasta, jos ei nyt niin seuraavaksi kerraksi kun renkaita irroittelet!
        Ookoo, kiitosta!

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4328
          • Turku

          #5
          Jos sulta löytyy pistepuikko, niin senkin avulla voit koittaa sitä avata. Asetat vaan puikon kärjen lähelle ruuvin ulkokehää ja alat vasaralla naputella sitä aukeamissuuntaan.

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Hitsaa joku palikka kiinni pultin päähän, niin pääset vääntämään.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7


              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Pode View Post
                Eli ei muutakuin poraat pois vaan, mutta älä tuhoa kierteitä ja uudet kiinnityspultit kaupasta, jos ei nyt niin seuraavaksi kerraksi kun renkaita irroittelet!
                Ja sitten kuparitahnaa kaveriksi ja kunnolla, ellet halua tehdä seuravalle omistajalle ns käytännön pilaa.

                PS jarrulevyjen vaihtohan yksi helpoimmista tee-se-itse hommista pl tuo hemmetin pultti
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Jaghaath
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1273
                  • Helsinki

                  #9
                  Sopivan kokoisen torxin kun hakkaa siihen vasaralla kiinni niin pyssyllä aukeaa. Yleensäkkin iskekää vasaralla ne kuusiokolot kunnolla pohjaan ja pyssyllä auki niin ei pyöristy.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Originally posted by Leka View Post
                    [IMG]
                    Jos tätä joka pojan vekotinta omista, niin hitssa sopiva mutteri kiinni siihen päähän ja HYVÄÄLLÄ hylsyllä auki, helppoa.....

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #11
                      Sellaine vinkki, että pitää hakata lekalla ja LUJAA niihin levyihin siihen pultin viereen. Aikoinaan se tepsi yhteen E39:iin loistavasti, sai pultit sen jälkeen melkein käsin kiertämällä irti. Viimeksi mätkiminenkään ei auttanut...
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • boosted.fun
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 104
                        • Kannus

                        #12
                        Itse aukaisin kyseessä olevan ruuvin lämmittämällä sen punahehkuiseksi sen jälkeen annoin jäähtyä ja ruuvailin pultin irti.
                        e36 328i
                        e21 315tic
                        ex e30 324TD
                        Pieni on kaunista lukuunottamatta ahtimia..

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Originally posted by boosted.fun View Post
                          Itse aukaisin kyseessä olevan ruuvin lämmittämällä sen punahehkuiseksi sen jälkeen annoin jäähtyä ja ruuvailin pultin irti.
                          No tuohan on paras vaihto ehto, mutta kaikilla meillä ei ole pilluja jolla lämmpitellä.....

                          Comment

                          • Henry
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 744
                            • Kannus

                            #14
                            Niinkö joku tossa sanoikin, niin hitsaa siihen joku pultti, tai mutteri niin lähtee. Näin olen joutunut itsekkin joskus tekemään.
                            Mercedes-Benz cls 350
                            530DA E60
                            Ex:
                            Audi A6 2.7 biturbo quattro
                            523IA E39
                            520 E34 2Kpl
                            535 E34

                            Comment

                            • habaracing
                              BTCF Member
                              • Dec 2002
                              • 1043
                              • Vantaa

                              #15
                              Isoilla papukaija tms. pihdeillä levyn pultin puoleisesta reunasta kiinni ja napakka repäisy niin kiinnitys pultin ympärys murtuu levystä läpi... Toimii niin autotallissa, kuin merkkihuollossakin....
                              EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
                              e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

                              https://www.facebook.com/carbonracingteam/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎