Announcement

Collapse
No announcement yet.

KW Variante alustat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bman
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Mikkeli

    KW Variante alustat

    Mahtaisikohan kellään olla selkeää tietoa mitä eroa on nuissa kw varianten uusien ja vanhojen sarjojen alustoissa. Ainekin senverta kuullut että uudemmassa "inox-line" sarjassa nuo säätörenkaat ovat jotain komposiittia ja hieman heikompia kestämään kun taas vanhassa teräksiset. Mutta onko nuissa mitään muuta eroa, itse vaimentimissa, tolpan rungossa jne? Erityisesti tämä kaikki kiinnostaa variante2 alustan kohdalla, jossa on paluuvaimennuksen säätö. Onkohan tuolla vaimentimen säätöominaisuudella miten iso ero jäykkyydessä kun ruuvataan löysimmästä jäykimpään? Välillä myös aina kuullut pelottelua että näitä korkeussäädettäviä ei oikein suositella talvikäyttöön, liekköhän kw:n kohdalla tässä mitään perää?

    Ja jos joillakin kokemuksia niin heitelkää tänne miltä on tuntunut nuo kw variante alustat etenkin E36:n kohdalla. Kenties verrattuna H&R Cupkittiin.
  • mikalkai
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 308
    • Oulu

    #2
    Vähän ohi aiheesta mutta... itsellä on säädettävä D2 racing alusta tuossa E36 325:ssa ja siinä kyllä tuo kaikista "kevein" jäykkyyskin on kyllä melko kova. Saa sitten nähdä millainen tuo on talvella ajaa mutta varovasti niinkuin normaalistikin kun köröttelee niin eiköhän se siitä.
    Ajossa:
    E39 530i Touring M-Sport

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Niiden komposiitti renkaiden on tarkoituskin olla heikommat, syystä että itse tolpan kierteet ei hajoo jos säätörenkaat vetää liian kireälle.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11089
        • Oulu

        #4
        Originally posted by machine_head View Post
        Niiden komposiitti renkaiden on tarkoituskin olla heikommat, syystä että itse tolpan kierteet ei hajoo jos säätörenkaat vetää liian kireälle.

        Juuri näinhän se on. itse kun olen hiplaillut noita renkuloita, niin ovat kyllä paljon kovemmat kuin näyttävät. Ja en kyllä ole mistään kuullut/lukenut, että joku olisi normaali käytöllä saanut niitä hajoamaan.

        Muistaakseni se, että korkeussäädettäviä ei suositella talvikäyttöön johtuu siitä, että suurin osa taittaa olla jotain muuta materiaalia kuin rosteria, jolloin tiesuola ja muu paska hapettaa ne kierteet ja niitä ei sitten saakkaan enää kierrettyä ollenkaan. Rosterisissa ei taida tuota ongelmaa ainakaan heti tulla.

        Golffissa on tullut kokeiltua tuota kw v1:stä ja voin sanoa, että jäykkähän se on, mutta ei kummiskaan kovin epämukava silti. sorateilläkin pystyi ajelemaan, kun möykyt tuntui pehmeästi. Ei sillai teräviltä, niin kuin joillakin alustasarjoilla on tapana tehdä.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Tomppa_H
          Newbiemmer
          • May 2007
          • 20
          • Tambester

          #5
          Laitatin itse juuri pari kk sitten Variante 1:t. Tolpat on rosteria eli ei ruostu ja pintakovuus on saatu pois progressiivisuudella eli yläpäässä on toinen pienempi ja löysempi jousipakka, joka poistaa pintakovuuden. Itse mietin myös säädettäviä iskareita, mutta en keksinyt järkevää syytä niiden ostoon. Jos radalla ajaa niin sitten niistä on varmaan hyötyä, mutta ei varmaankaan normaalissa ajossa....

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #6
            Mulla oli yhdessä turbo-projektissa KW. Var 3 ja enpä niitä iskarinsäätöjä koskaan käännellyt sen jälkeen kun ne paikalleen laitoin...

            Turhaa hifistelyä omasta kokemuksesta...

            Comment

            • bman
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 222
              • Mikkeli

              #7
              Hmm niin, tuo jäykkyyden säätö tuossa vaan himottaisi sen takia että talveksi olisi mukava ruuvata löysimmilleen ja kesäksi taas jäykemmäksi ja muutenkin että pystyisi oman maun mukaan hieman hakemaan sopivaa jäykkyyttä jne.

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Tänään sain KW 2 setin saksasta, mietteitä kerron kun on asennettu. Päällisin puolin näyttää pirun pätevältä. Onko tuo iskaritekniikka konilta vai..? Mulla on siis takaiskarit varmasti konin, mutta mites tuo etupää? Vaimennuksessa löysimmän jä jäykimmän ero on todella huima. En tietenkään voinut kokeilla eroa kuin käsin, mutta ero on varmasti suuri myös käytännössä.
                Last edited by Stone; 09-05-2007, 23:33.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Tomppa123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1980
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by Stone View Post
                  Tänään sain KW 2 setin saksasta, mietteitä kerron kun on asennettu. Päällisin puolin näyttää pirun pätevältä. Onko tuo iskaritekniikka konilta vai..? Mulla on siis takaiskarit varmasti konin, mutta mites tuo etupää? Vaimennuksessa löysimmän jä jäykimmän ero on todella huima. En tietenkään voinut kokeilla eroa kuin käsin, mutta ero on varmasti suuri myös käytännössä.
                  OT, mutta saako udella paljon tuli maksamaan rahteineen?

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Tomppa123 View Post
                    OT, mutta saako udella paljon tuli maksamaan rahteineen?

                    Hmm.. sanotaan nyt, että alle 1200€..
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Stone View Post
                      Tänään sain KW 2 setin saksasta, mietteitä kerron kun on asennettu. Päällisin puolin näyttää pirun pätevältä. Onko tuo iskaritekniikka konilta vai..? Mulla on siis takaiskarit varmasti konin, mutta mites tuo etupää? Vaimennuksessa löysimmän jä jäykimmän ero on todella huima. En tietenkään voinut kokeilla eroa kuin käsin, mutta ero on varmasti suuri myös käytännössä.
                      kyllä ne iskarin on konin sportti sarjaa... talvella kannattaa tosiaan pitää järki kädessä jäykkyyksien suhteen, ettei räjäytä iskareita. noissahan tulee mukana vahaspray, mitä voi ruiskia kierteisiin, ettei hapetu talvella
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        kyllä ne iskarin on konin sportti sarjaa... talvella kannattaa tosiaan pitää järki kädessä jäykkyyksien suhteen, ettei räjäytä iskareita. noissahan tulee mukana vahaspray, mitä voi ruiskia kierteisiin, ettei hapetu talvella
                        Kyllä nuo varmaan menee löysimmällä kesät talvet.. Eikä muuten tullut mitään spraypulloa paketissa. Ajattelin laittaa paksut vaseliinit kierteisiin, että pysyy kunnossa. Ennen säätöä liukkarilla ja paineilmalla vaseliinit pois ja säädön jälkeen taas rasvoihin. Jos on parempia ehdotuksia niin kertokaa. Tuo vaseliini voi nimittäin kerätä sitten kaiken itteensä ja menee vielä nopeammin pilalle...:think Pitäisi pystyä jotenkin teippaamaa/suojaamaan vaseliinin päälle vielä, mutta taitaa olla hieman hankala teipata kierteitä jousien välistä.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Stone View Post
                          Kyllä nuo varmaan menee löysimmällä kesät talvet.. Eikä muuten tullut mitään spraypulloa paketissa. Ajattelin laittaa paksut vaseliinit kierteisiin, että pysyy kunnossa. Ennen säätöä liukkarilla ja paineilmalla vaseliinit pois ja säädön jälkeen taas rasvoihin. Jos on parempia ehdotuksia niin kertokaa. Tuo vaseliini voi nimittäin kerätä sitten kaiken itteensä ja menee vielä nopeammin pilalle...:think Pitäisi pystyä jotenkin teippaamaa/suojaamaan vaseliinin päälle vielä, mutta taitaa olla hieman hankala teipata kierteitä jousien välistä.
                          mites olis pelkkää ilmastointiteippiä, eikä mitään vaseliinia? tai sit ostat purkin sitä siihen tarkoitettua vahaa...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • bman
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 222
                            • Mikkeli

                            #14
                            Onkos tuossa ns. vanhemmassa sarjassa myös konin iskarit? Entäs rosteri tolpat?

                            Comment

                            • einoleino
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 34

                              #15
                              Hyvän on ajella. Itellä tuoreet kw 1 alla 325 e36 koupessa. Aluks tuntu jäykiltä mut kyl ne pari viiko jälkeen on jo lepposemmat.

                              Putoaa takaa vaan aika reippaasti, loppuu kulmista säätövara.
                              Last edited by einoleino; 10-05-2007, 20:00.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎