Announcement

Collapse
No announcement yet.

KW Variante alustat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikalkai
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 308
    • Oulu

    #16
    Mistä tuota "siihen tarkoitettua vahaa" löytää ja mitä se oikeasti on?
    Ajossa:
    E39 530i Touring M-Sport

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by mikalkai View Post
      Mistä tuota "siihen tarkoitettua vahaa" löytää ja mitä se oikeasti on?
      Täta oikeastaan itsekin mietin tai lähinnä siis sitä, että mitäs "vahaa" se nyt sitten onkaan. Sitä varmaan saa vaikka täältä, mutta.. http://www.konig.fi/cms/etusivu/alustasarjat/kw.html
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #18
        Originally posted by Stone View Post
        Kyllä nuo varmaan menee löysimmällä kesät talvet.. Eikä muuten tullut mitään spraypulloa paketissa. Ajattelin laittaa paksut vaseliinit kierteisiin, että pysyy kunnossa. Ennen säätöä liukkarilla ja paineilmalla vaseliinit pois ja säädön jälkeen taas rasvoihin. Jos on parempia ehdotuksia niin kertokaa. Tuo vaseliini voi nimittäin kerätä sitten kaiken itteensä ja menee vielä nopeammin pilalle...:think Pitäisi pystyä jotenkin teippaamaa/suojaamaan vaseliinin päälle vielä, mutta taitaa olla hieman hankala teipata kierteitä jousien välistä.
        Kannatan myös touringissa että käytät löysimällä (variante 2)tuon kesällä sekä talvella niin ei rupee nitisee paikat,silloin se on kyllä pirun mukava. Mulla on nyt kiristetty puoleenväliin ja ehkä hieman liian jäykkä varsinkin talvella joten ajattelin ottaa ja löysää hieman niin on vähän mukavampi cruisailla kun tiet on niin surkeassa kunnossa. Kaveri laittoi mulle jotain vaseliinin tyyppistä sraytä joka kovettuu hetken päästä ja kun sit haluaa säätää niin se lohkee pois ja kierteet on sitten puhtaat. Pitää selvittää mitä töhnää se on.. Sitä jäykkyyttä voi säätää kovemalle sit kun iskareille tulee vähän enemmän kilometrejä..

        Comment

        • mikalkai
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 308
          • Oulu

          #19
          Juu ois hyvä jos löydät tuon möhnän nimen. Pitää itekin suihkutella tuonne vaikka eri tolpasta onkin kyse.
          Ajossa:
          E39 530i Touring M-Sport

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by jonasg View Post
            Kannatan myös touringissa että käytät löysimällä (variante 2)tuon kesällä sekä talvella niin ei rupee nitisee paikat,silloin se on kyllä pirun mukava. Mulla on nyt kiristetty puoleenväliin ja ehkä hieman liian jäykkä varsinkin talvella joten ajattelin ottaa ja löysää hieman niin on vähän mukavampi cruisailla kun tiet on niin surkeassa kunnossa. Kaveri laittoi mulle jotain vaseliinin tyyppistä sraytä joka kovettuu hetken päästä ja kun sit haluaa säätää niin se lohkee pois ja kierteet on sitten puhtaat. Pitää selvittää mitä töhnää se on.. Sitä jäykkyyttä voi säätää kovemalle sit kun iskareille tulee vähän enemmän kilometrejä..
            Hyviä vinkkejä! Tuo spray kuulostaa pätevältä, se ei siis liukene liuottimella vaan kovenee ikään kuin lakka siihen kirteen pintaa. Kierre pysyy sen alla siis täysin kunnossa, jos oikein nyt ymmärsin. Sulla oli koko viime talven nuo käytössä täällä PK-seudun suolateillä?
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              #21
              Originally posted by Stone View Post
              Hyviä vinkkejä! Tuo spray kuulostaa pätevältä, se ei siis liukene liuottimella vaan kovenee ikään kuin lakka siihen kirteen pintaa. Kierre pysyy sen alla siis täysin kunnossa, jos oikein nyt ymmärsin. Sulla oli koko viime talven nuo käytössä täällä PK-seudun suolateillä?
              Juu nyt on talven yli ollut alla. Kierteitä en ole vielä putsannut/availlut mutta 2 viikon sisällä pitäisi kauan odotetut vanteet saapua joten katsotaan sit jos joutuu avaamaan että saan sen istumaan hyvin. Näin ymmärsin että se aine ei liukenisi liuottimesta mutta pitää katsoa miten kierteet toimii tuossa samalla kun vähän löysätään iskareita. Jouduin myös vaihtamaan etunavat ja kaikki 4 tukivartta taakse kun löytyi väljää..Osat oli kuitenkin orginaalit -00 leimalla joten oli alusta mikä tahansa niin tiensä päässä ne oli väkisinkin. Ajettu 210000km.
              Last edited by JonasG; 10-05-2007, 22:54.

              Comment

              • Jupi85
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 177

                #22
                Täs topicis on varmaa hyvä kysellä.

                Eli mulla ei oo muuta kokemusta kw variante 2 kun ostin kesäauton viime vuoden lopus ja kerkesin 2kk ajella, tuntu hyvältä mut tosi jäykältä ja matalalta.

                Eli nyt otan ajoon auton taas ja pitäs alustaa säätää, niin olisko kenelläkään hyviä ohjeita antaa miten säädetään alustaa löysemmäks ja mihin suuntaan ruuvaan että auto nousee? eikö sitä jousta kiristetä enemmän "lyttyyn" niin auto nousee ?

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Jupi85 View Post
                  Täs topicis on varmaa hyvä kysellä.

                  Eli mulla ei oo muuta kokemusta kw variante 2 kun ostin kesäauton viime vuoden lopus ja kerkesin 2kk ajella, tuntu hyvältä mut tosi jäykältä ja matalalta.

                  Eli nyt otan ajoon auton taas ja pitäs alustaa säätää, niin olisko kenelläkään hyviä ohjeita antaa miten säädetään alustaa löysemmäks ja mihin suuntaan ruuvaan että auto nousee? eikö sitä jousta kiristetä enemmän "lyttyyn" niin auto nousee ?
                  Ei se jousi mene lyttyyn vaan jousipakkaa kiertämällä ylöspäin iskarista tulee pidempi jolloin auto nousee..Iskareiden yläpäässä on ulosjouston säätöruuvi, käännät säätöruuveja enemmän auki niin löystyy.
                  Last edited by JonasG; 22-02-2008, 23:08.

                  Comment

                  • Jupi85
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 177

                    #24
                    Originally posted by JonasG View Post
                    Ei se jousi mene lyttyyn vaan jousipakkaa kiertämällä ylöspäin iskarista tulee pidempi jolloin auto nousee..Iskareiden yläpäässä on ulosjouston säätöruuvi, käännät säätöruuveja enemmän auki niin löystyy.
                    eli jos oikein ymmärsin niin ylöspäin säätöä tarkoittaa, että sitä säätöä mitä väännetään pitää ruuvaa niin että se nousee iskarissa ylöspäin ("pois jousesta päin") niin silloin autoki nousee?

                    Ja noissa jäykkyys säädöis on varmaan joku asteikko mistä sit näkee et kaikki on saman verran säädetty ? Miten laskette muuten korkeuden, että etupää tulee samalle korkeudelle molemmilta puolilta? Lasketteko te ne kierteiden määrät vai miten ?

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      Originally posted by Jupi85 View Post
                      eli jos oikein ymmärsin niin ylöspäin säätöä tarkoittaa, että sitä säätöä mitä väännetään pitää ruuvaa niin että se nousee iskarissa ylöspäin ("pois jousesta päin") niin silloin autoki nousee?

                      Ja noissa jäykkyys säädöis on varmaan joku asteikko mistä sit näkee et kaikki on saman verran säädetty ? Miten laskette muuten korkeuden, että etupää tulee samalle korkeudelle molemmilta puolilta? Lasketteko te ne kierteiden määrät vai miten ?

                      eikös se ole aika selvä asia, että jousta kun nostaa iskaritolpassa, niin auto nousee mukana? auton korkeuden voit vaikkapa mitata vanteet keskeltä lokarin kaareen. saa sen kyllä kierteet laskemallakin aika hyvin kohdalleen, jos ei jousissa sitten ole heittoa.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • K2Ri
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1829
                        • London, UK & Germany

                        #26
                        Korkeuden säädöstä..

                        Osaisiko joku kertoa jotain tarkkaa lukemaa, kuinka paljon auto tippuu jokaisesta säätökierroksesta?
                        Tai toisin sanoen, monta kierrosta tarttee pyörittää, jotta auto tippuu esim 1cm?
                        sigpic
                        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                        Comment

                        • Ozzy #69#
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1641
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by K2Ri View Post
                          Osaisiko joku kertoa jotain tarkkaa lukemaa, kuinka paljon auto tippuu jokaisesta säätökierroksesta?
                          Tai toisin sanoen, monta kierrosta tarttee pyörittää, jotta auto tippuu esim 1cm?
                          Siinä alustan mukanahan tulee sellainen läpyskä mistä näkee, että mihin kohtaan säädettynä auto on minkäkin korkuinen. Piti ainakin omalla kohdalla aika hyvin kutinsa.
                          G20 330e M-Sport sunset orange

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            #28
                            Originally posted by Ozzy #69# View Post
                            Siinä alustan mukanahan tulee sellainen läpyskä mistä näkee, että mihin kohtaan säädettynä auto on minkäkin korkuinen. Piti ainakin omalla kohdalla aika hyvin kutinsa.
                            Enpä muista että olis tullut tuollaista mukana. :think Tuolla tallinperällähän tuo pakkaus vielä olisi..

                            Mutta jos jonkun ohjearvon saisi esim tuolle yhdelle kierrokselle, kun lähtökohtana on se että tuosta nykyisestä korkeudesta pitäisi tulla tasantarkkaan 1cm alaspäin. Sen verran lakipykälien mukaan on varaa.

                            Alusta on laitettu nykyiselle korkeudelle ja säädöilleen liikkeessä, mistä kyseisen alustan tilasin keväällä. Ite en ole vielä pahemmin sinne alle kurkkinut, mutta nyt siis olisi edessä sekin tilanne. Kyllähän sen varmasti pystyy helpohkosti laskemaan niinkin, että tekee merkin siihen 1cm nykyisestä alemmas, mutta jospa kuitenkin saisi varmistuksen täältä foorumilta, ettei tartte kovin montaa kertaa mennä jumppaamaan autoa ylös-alas.
                            Last edited by K2Ri; 14-07-2009, 17:56.
                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • mtv67
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 364
                              • Kokkola

                              #29
                              Jos tietäis kierteen nousun,ni se ois helppo laskea montako kierrosta pitää ruuvata,jos nostaa/laskee esim. 1cm. golfissa mul laski 1cm/8kierrosta(muistaakseni):think.kierteen nousu ois täs tapauksessa 1.25mm.
                              e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                              e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                              Comment

                              • K2Ri
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1829
                                • London, UK & Germany

                                #30
                                Originally posted by mtv67 View Post
                                Jos tietäis kierteen nousun,ni se ois helppo laskea montako kierrosta pitää ruuvata,jos nostaa/laskee esim. 1cm. golfissa mul laski 1cm/8kierrosta(muistaakseni):think.kierteen nousu ois täs tapauksessa 1.25mm.
                                No näinhän se on juu.
                                Voisihan kysymyksen tietenkin asetella hieman toisinkin - kuinka paljon KW Variantessa on kierteen nousu?

                                Olikos sulla Golfissa KW:n alusta vai joku muu?
                                sigpic
                                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎