Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steptronic moottorijarrutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jykä
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 123
    • Pohojanmaa

    Steptronic moottorijarrutus

    Kaveri kävi koeajamassa 528ia:ata steptronikilla. Autossa ei oikein tuntunut moottorijarrutus toimivan. Kun laski kaasulta 60-80 kmh vauhdissa, auto ei alkanut oikeastaan ollenkaan hidastumaan ja kulutusmittari jäi osoittamaan n. 2 l/100km nollan sijasta. Jossain varmaan jotain vikaa, kaasuläpän asentotunnistin tuli mieleen.?. Auto kävi kyllä tasaisesti tyhjäkäyntiä ja laatikkokin vaihtoi sulavasti. Kellään ollut samanlaista "vikaa"?
    Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
    Current: F11 520d M-sport
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

    #2
    Edellisessä autossa oli steptronic loota ja siinä tuon moottorijarrutuksen huomasi vasta sportilla, d:llä ei niinkään tapahtunut mitään.
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

    Comment

    • Axu83
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 601
      • Vantaa

      #3
      Kylmänä toimii noin itellä, lämpösenä normaalisti.
      E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
      E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
      Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
      It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
      And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

      Comment

      • kosmik
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 167
        • Tampere

        #4
        Mulla ei ainakaan 528:ssa D:llä ole moottorijarrutusta. Sportilla on. Tiedä sitten kuuluuko noin olla.
        ---------------
        e39 528iA
        ex: e36 325TDS

        Comment

        • jykä
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 123
          • Pohojanmaa

          #5
          Vähän ristiriitaisia kommentteja. Tämä koeajettu auto siis jatkoi samaa vauhtia kun nosti kaasulta jossain kuudenkympin vauhdissa tasamaalla. Onko tosiaan niin että bensassa moottorijarru on D:llä noin heikko? Jotenkin tuntui että bensansyöttö ei kokonaan katkennut koska kulutusmittarikaan ei pudonnut nollille.
          Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
          Current: F11 520d M-sport

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Minkähän vuosimallin autosta on taasen kyse? Eli uudempi vai vanhempi kuin 9/98?

            Comment

            • jykä
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 123
              • Pohojanmaa

              #7
              Auto oli vm -96, eli ennen suurta mullistusta. Kilometrejä 225tkm.
              Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
              Current: F11 520d M-sport

              Comment

              • jbu
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 70

                #8
                Olisiko kyseessä ihan normaali käyttäytyminen?
                Itselläni tosin on diiseli mutta alle kuudenkympin laatikko kytkee lukituksen irti ja moottorijarrutus on vain luistavan momentinmuuntimen varassa. Eli jos vaikka ajan satasta ja nostan kaasujalan pois, niin laatikko on lukkiutuneena, eikä luistoa ole. Kulutus on nolla noin kuuteenkymppiin asti, jolloin lukitus irtoaa ja kone menee tyhjäkäynnille.
                -jbu

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  kyllä kuuluu katketa bensan syöttö ja kulutusmittarin mennä nollaan, jolloin kyllä jarruttaa moottorilla...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    kyllä kuuluu katketa bensan syöttö ja kulutusmittarin mennä nollaan, jolloin kyllä jarruttaa moottorilla...

                    ei välttämättä!
                    -96 auton laatikko on jo "oppiva", ja mukautuu ajotapaan. D:llä ei välttämättä normaalia moottorijarrutusta, ellei aski ole siihen oppinut. S tai M kytkettynä jarruttaa kyllä, varsinkin isommissa nopeuksissa.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Risto113 View Post
                      ei välttämättä!
                      -96 auton laatikko on jo "oppiva", ja mukautuu ajotapaan. D:llä ei välttämättä normaalia moottorijarrutusta, ellei aski ole siihen oppinut. S tai M kytkettynä jarruttaa kyllä, varsinkin isommissa nopeuksissa.
                      no joo, tämä oli omaa kokemusta parista steppi laatikosta... noista oppimis jutuista ei ole tietoa.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by jykä View Post
                        Auto oli vm -96, eli ennen suurta mullistusta. Kilometrejä 225tkm.
                        Eli ihan D:llä tuo vanhempi moottorijarruttaa selvästi vähemmän kuin uudempi, mutta ei siinäkään mitään "vapaakytkinfiilistä" pitäisi olla jos kaikki on kunnossa

                        Comment

                        • Tomppa111
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 92

                          #13
                          Originally posted by jykä View Post
                          Kaveri kävi koeajamassa 528ia:ata steptronikilla. Autossa ei oikein tuntunut moottorijarrutus toimivan. Kun laski kaasulta 60-80 kmh vauhdissa, auto ei alkanut oikeastaan ollenkaan hidastumaan ja kulutusmittari jäi osoittamaan n. 2 l/100km nollan sijasta. Jossain varmaan jotain vikaa, kaasuläpän asentotunnistin tuli mieleen.?. Auto kävi kyllä tasaisesti tyhjäkäyntiä ja laatikkokin vaihtoi sulavasti. Kellään ollut samanlaista "vikaa"?
                          Dieselin stepissä ei ole moottorijarrutusta kaikilla vaihteilla, voisko bensastepissä olla sama juttu ?

                          Comment

                          • kuukankorpi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 634

                            #14
                            Nostetaanpas tämä.Eli ongelmana on se että steppi kyllä rupeaa jarruttamaan moottorilla kun nostaa jalankaasulta mutta ei jarruta kuin hetken aikaa jolloin lyö ikään kuin vapaalle.Ja kulutusmittarikin pomppaa nollasta samalla hetkellä.On jokseenkin hankala ominaisuus esim kaupunkiajossa kun tulee risteykseen pysähtyäkseen,niin ensin moottori jarruttaa normaalisti ja vähän ennen stoppia lyö "vapaalle" jolloin tulee kiire painaa äkkiä jarrua enemmän.Ajo on syystäkin jokseekin nykivää kylillä.Epäilen itse tuota kaasuläpän asennontunnistinta koska kulutusmittari ei mene nollille joka kerta kun kaasun nostaa.Yritettiin vikakoodeja boschin huollossa lukea mutta ei onnistunut kun ei saatu yhteyttä autoon,joten onko merkkihuoltoon mentävä vai pystyykö tekeen jotain muuta asian hyväksi?Pirssi on 728i vm.96.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17529
                              • Turku

                              #15
                              Kokemuksia stepistä 530i ja 330d. Molemmissa moottorijarrutus toimi, dieselissä tosin tietysti voimakkaammin. Ts. kyllä bensastepinkin pitäisi selkeästi hidastaa vauhtia ja kulutusmittarin olla nollassa. Tämä siis kokemuksieni mukaan. 530i oli vm. 2001 facelift.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎