Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tasosäädöllisen auton madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530D M-Sport
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 110
    • Tampere

    #16
    Onko muuten mahdollista ostaa vain etupäähän säädettävää sarjaa, siis korkeus jäykkyys..? variante 2 etutolpat olis hyvät,kokemuksesta voin sanoa että parempi ostaa hyvät iskarit ja erilliset jouset kun halvat coiloverit,varsinkin sellaiset missä ei ole jäykkyyden säätöä ei tee mitään...

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      #17
      Originally posted by 530D M-Sport View Post
      Onko muuten mahdollista ostaa vain etupäähän säädettävää sarjaa, siis korkeus jäykkyys..? variante 2 etutolpat olis hyvät...
      Tämä kiinnostais vähän meikäläistäkin. Tarkoitan siis jotain laatu settiä (esim. juuri Variante 2:sta).

      Booge sportti pumput (vastaava kuin M-sport) ja eibach -30mm jouset on ihan mukavan tuntuinen yhdistelmä, mutta liian korkeat.
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • ///THe
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 841
        • Espoo

        #18
        Kertokaas viisaammat mikä vialla kun INPAlla koetettiin pudottaa E39 530D M-Sport touringin tasosäätöperää, niin kuskin puoli ei laske kuin 568mm mittaan (17" vanteen alalaidasta kaareen)? Ohjearvo m-sport alustalle impassa 17" vanteella 576mm. Molemmat puolet oli tarkoitus laskea noin 550mm mittaan, mutta tuo kuskin puoli ei laskenut millään tarpeeksi? Molemmat puolet kyllä nousi ylös ja laski alas noston jälkeen, mutta kuskin puoli tyssäs tuohon 568mm arvoon??? Apparin puoli laski kyllä vaikka 540mm lukemaan.

        Jännitearvo kyllä näytti muuttuvan molemmilla puolilla, kun pomppi kuormatilassa. Jännä vaan, että ohjausjännitearvo oli toisella puolen lähtöjään noin 1v matalampi (n.1,5v ja toisella puolen 2,5v)? Voisko siis olla että tuo toinen anturi pitäisi "asemoida" uudelleen ja säätää Inpalla sit korkeus kohdalleen? Oisko kulmiensäädössä esim. täräyttäneet sitä anturia jotenkin perseelleen?
        X5 F15 ///Msport
        CRX 2gen +25psi

        Comment

        • NikitaT
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 426
          • Espoo

          #19
          Lainataan hiukan topikkia. Onkohan mahdollista vaihtaa ihan tavalliset kierrejouset ja normi iskunvaimentimet taakse jos on automaattinen tasonsäätö takana ja iskarit ilmajousilla.?

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #20
            Originally posted by NikitaT View Post
            Lainataan hiukan topikkia. Onkohan mahdollista vaihtaa ihan tavalliset kierrejouset ja normi iskunvaimentimet taakse jos on automaattinen tasonsäätö takana ja iskarit ilmajousilla.?
            On mahdollista, haulla löytyy juttua ko. hommasta.
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #21
              Eikö ne M-sport insinöörit osanneet tehdä riittävän hyvää alustaa?
              Jos matalampi on huonompi niin ?=CCKNFWTF
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #22
                Eivät ainakaan riittävän matalaa. Itellä käytössä orginaali M-sport iskarit edessä ja takana. Jouset on edessä Weitecin -50mm ja takana on sitten laskettu ilmaperä. Tuossa sivuprofiilikuva: Klick!

                On muuten noi Weitecit ihan yhtä mukavat kuin M-sport jousetkin. Kovassa ajossa kuitenkin ehkä hieman jämäkämmät.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • NikitaT
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 426
                  • Espoo

                  #23
                  kehtaiskohan joku heittää linkkiä aiheeseen jossa löytyis tietoa ko.vaihdosta. itse en meinaa löytää millään.

                  Comment

                  • NikitaT
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 426
                    • Espoo

                    #24
                    Olikos tästä nyt kellään tarkempaa infoa? Kun ei meinaa netistäkään löytyä kun tourinkeihin ohjeita ym. Lähinnä kiinnostaa että saako tuon pussijousellisen iskarin/jousen vaihtaa normi kierrejouselliseen versioon? vai onko erillainen yläpään kiinnitys?

                    Comment

                    • Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by NikitaT View Post
                      Olikos tästä nyt kellään tarkempaa infoa? Kun ei meinaa netistäkään löytyä kun tourinkeihin ohjeita ym. Lähinnä kiinnostaa että saako tuon pussijousellisen iskarin/jousen vaihtaa normi kierrejouselliseen versioon? vai onko erillainen yläpään kiinnitys?
                      Jos löysit jostain infoa, missä on tourinkiin vaihdettu ilmapussien tilalle kierrejouset, niin laitapa linkkiä tänne.

                      Foorumilla nimim. Moonshine muistaakseni on vaihtanut sedanin takapään tasonsäädöllisen joisituksen normijousitukseksi, koitapa etsiä sitä kautta.

                      Comment

                      • Timbe]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 522
                        • K-S

                        #26
                        E39:siin On ainakín olemassa joku E-Jack moduuli millä saa ratin napeista säädettyä perän korkeutta http://www.car-solution.de/?page=shop.product_details&product_id=165&flypage= flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=53〈 =en&vmcchk=1&fontstyle=f-smaller

                        ei vaan oikein juttua meinaa löytyä tuosta. tiiä sitten onko ihan susipaska vai peräti toimivakin.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎