:think Itseltäkin löytys kyllä pönttö aika ärjyä maalinpoisto tököttiä, ainakin mustaksi maalatuista kromilistoista maali kupli hetkessä irti tolla ja senkuin märällä rätillä pyyhki maalit pois.
Tästä tuli vain mieleen että voiko mikään tälläisistä yleisistä maalinpoistoaineista vahingoittaa vannetta, eli syövyttää alumiinia tms.?
Ei tullut itsellä mieleenkään että voisi tuolla tökötillä testata lähteekö maalit, olisi helppo homma verrattuna puhallukseen, ja siistimpikin.
No tuskin jää mikään maali kovin tiukkaan kiinni kromin päälle et varmaan lähtee millä vaan nitromorssilla helposti, mut melko tujua saa olla että rupeis mitään alumiinia syövyttään, jotain happoa täytys melkeen sit olla. Et huoletta voi varmasti kokeilla vanteeseen sitä tököttiä.
No eihän siihen tarvii ku porakoneen(lainaa vaikka joltain), rättilaikan(10€), vesihiomapaperia(pari€) ja metallikiillotustahnaa (4,9€)
Maalinpoistoaine ei oo pakollinen mutta helpottaa hommaa aivan mielettömästi..
Tulee näemmä aika varmasti kalliiks se kiillotus eikä se tosissaan oo pitkäikänen se kiilto jolloin sen joutuu todennäkösesti kiillottaa ainakin joka kaudelle uudestaan.. Sit olis ainakin välineet valmiiks. Siinä on kuva omasta projektista (ASA AR1 normihuulella kiillotettuna)
Tietääkö kukaan onko Oulussä virmaa/henkilöä, joka kiillottas vanteista huulet? Hapettumaa on vanteissa ja niistä pitäs päästä eroon. Ittellä ei oo työkaluja tuohon hommaan.
Juup, vesihiomapaperi ja asetoni teki ihmeitä.. Pirusti hommaa mutta koko homman hinnaksi tuli 4,9€ (metal polish) Kahvin ja tupakan hintaa ei oo laskettu mukaan.. Todennäkösesti niihin meni enemmän..
Juup, vesihiomapaperi ja asetoni teki ihmeitä.. Pirusti hommaa mutta koko homman hinnaksi tuli 4,9€ (metal polish) Kahvin ja tupakan hintaa ei oo laskettu mukaan.. Todennäkösesti niihin meni enemmän..
Ei kyllä itselläni riitä intoa käsin rueta noita hinkkaamaan.
Onko noi tosiaan noin pahasti hapettunu ku miltä tossa kuvassa näyttää? siitä joutuis aika paljon ottaa pintaa pois että se onnistuis tai jää sellasia erivärisiä läiskiä..
Ettää, nyt pitäs kyllä pian tietää mihin noi vanteet veis että sais edes suurimmat kolhut pois ja vanhat lohkeilleet lakat&maalit pois ja uus maali pintaan ni tekis jo ihmeitä Pitäskö käydä kysymäs ihan joltain automaalarilta vai?
Nooh, ei siihen "välttämättä" koneita tarvita.. Jos vaan ylimäärästä aikaa ja kiinnostusta löytyy.. Harvalta vaan löytyy..
Joopajoo, sai isot pojat ircin maailmasta innostuun tohon hommaan. 180:llä hinkkasin tossa tunnin ja muuta ei vielä tapahtunu ku että on tasanen. Aika syvälle on päässy nuo hapettumat.
Niin ja toki maalinpoistoaineella otin ensin lakan pois. Saapa nähä mitä tästäki tulee.
Muutamia sarjoja on tullut kiillotettua noita vanteita, ensin tosiaan Nitromorssilla lakka veks, sitten armotonta hiontaa, ite oon aloittamu noin 240 karkeudesta ja päätyen lopulta 2000 karkeuteen, sen perään rättilaikkaa + alumiinin kiillotusainetta, ja viimeiseksi autosol pintaan.
Tuossa pari kuvaa Keskin Kt1:stä jotka kunnostin, eka kuva otettu lakan poiston jälkeen ja toinen viimeistelykiilloitusta vaille valmiista setistä.
Ei tuo hommana paha ole, illallassa tikertää yhden vanteen kuntoon.
Tuntuu olevan noissa vanteen materiaaleissa eroja, kiilloitettu AZEV A kesti koko kesän hapettumatta uudelleen kun taas halpisvanne oli käsiteltävä autosolilla vähintään kerran kuussa että pysy siistinä
Comment