Originally posted by x-men
View Post
Vanteiden kunnostus
Collapse
X
-
No tuskin jää mikään maali kovin tiukkaan kiinni kromin päälle et varmaan lähtee millä vaan nitromorssilla helposti, mut melko tujua saa olla että rupeis mitään alumiinia syövyttään, jotain happoa täytys melkeen sit olla. Et huoletta voi varmasti kokeilla vanteeseen sitä tököttiä
.
-
No eihän siihen tarvii ku porakoneen(lainaa vaikka joltain), rättilaikan(10€), vesihiomapaperia(pari€) ja metallikiillotustahnaa (4,9€)
Maalinpoistoaine ei oo pakollinen mutta helpottaa hommaa aivan mielettömästi..
Tulee näemmä aika varmasti kalliiks se kiillotus eikä se tosissaan oo pitkäikänen se kiilto jolloin sen joutuu todennäkösesti kiillottaa ainakin joka kaudelle uudestaan.. Sit olis ainakin välineet valmiiks. Siinä on kuva omasta projektista (ASA AR1 normihuulella kiillotettuna)
Originally posted by zener View PostTietääkö kukaan onko Oulussä virmaa/henkilöä, joka kiillottas vanteista huulet? Hapettumaa on vanteissa ja niistä pitäs päästä eroon. Ittellä ei oo työkaluja tuohon hommaan..
sigpic
Comment
-
-
Ei kyllä itselläni riitä intoa käsin rueta noita hinkkaamaan.Originally posted by Janssoni View PostJuup, vesihiomapaperi ja asetoni teki ihmeitä..
Pirusti hommaa mutta koko homman hinnaksi tuli 4,9€ (metal polish) Kahvin ja tupakan hintaa ei oo laskettu mukaan..
Todennäkösesti niihin meni enemmän..
Tälläses kunnossa ne on: http://memer.shelli.fi/E34_Touring/S...22008(002).jpg
Comment
-
On ne aika pahat, tosin hieman tuo lika pahentaa. Kyllä noi hapettumat pitäs saada ainakin ensin koneellisesti hiottua pois.
Comment
-
Pulverimaalaus 15-20 euroa per vanne.Originally posted by Janssoni View PostJuu, automaalarithan noita tekee. Kalliikshan se tulee mutta sille nyt ei voi oikeen mitään.
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Joopajoo, sai isot pojat ircin maailmasta innostuun tohon hommaan. 180:llä hinkkasin tossa tunnin ja muuta ei vielä tapahtunu ku että on tasanen. Aika syvälle on päässy nuo hapettumat.Originally posted by Janssoni View PostNooh, ei siihen "välttämättä" koneita tarvita..
Jos vaan ylimäärästä aikaa ja kiinnostusta löytyy.. Harvalta vaan löytyy..
Niin ja toki maalinpoistoaineella otin ensin lakan pois. Saapa nähä mitä tästäki tulee.
Comment
-
Muutamia sarjoja on tullut kiillotettua noita vanteita, ensin tosiaan Nitromorssilla lakka veks, sitten armotonta hiontaa, ite oon aloittamu noin 240 karkeudesta ja päätyen lopulta 2000 karkeuteen, sen perään rättilaikkaa + alumiinin kiillotusainetta, ja viimeiseksi autosol pintaan.
Tuossa pari kuvaa Keskin Kt1:stä jotka kunnostin, eka kuva otettu lakan poiston jälkeen ja toinen viimeistelykiilloitusta vaille valmiista setistä.
Ei tuo hommana paha ole, illallassa tikertää yhden vanteen kuntoon.
Tuntuu olevan noissa vanteen materiaaleissa eroja, kiilloitettu AZEV A kesti koko kesän hapettumatta uudelleen kun taas halpisvanne oli käsiteltävä autosolilla vähintään kerran kuussa että pysy siistinäLast edited by rocroc; 15-07-2012, 20:27.
Comment
-
Miten on, kannattaako tuolla 180:llä hioa niin kauan, että hapettumat on kaikki pois? Vai vaihaakko hienompaan (320) ja jatkaa sillä?
Comment
Comment