Itse olen hionut niin kauan että kaikki hapettumat on pois, sen jälkeen hienompaan paperiin.
Vanteiden kunnostus
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostMiten on, kannattaako tuolla 180:llä hioa niin kauan, että hapettumat on kaikki pois? Vai vaihaakko hienompaan (320) ja jatkaa sillä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Hurjin konsti millä olen nähnyt vanteiden huulia kiilloitettavan on auton peräpään nostaminen tunkilla lentoon, sitten vain vaihde päälle ja hiomaan.
Johonkin puukapulaan tai vastaavaan olivat kiinnittäneet hienoa hiekkapaperia. Ihan siistiä jälkeä näytti tulevan.
Tällaista en voi toki kenellekään suositella, mutta OMALLA VASTUULLA!
Comment
-
-
Originally posted by rocroc View PostMuutamia sarjoja on tullut kiillotettua noita vanteita, ensin tosiaan Nitromorssilla lakka veks, sitten armotonta hiontaa, ite oon aloittamu noin 240 karkeudesta ja päätyen lopulta 2000 karkeuteen, sen perään rättilaikkaa + alumiinin kiillotusainetta, ja viimeiseksi autosol pintaan.
Tuossa pari kuvaa Keskin Kt1:stä jotka kunnostin, eka kuva otettu lakan poiston jälkeen ja toinen viimeistelykiilloitusta vaille valmiista setistä.
Ei tuo hommana paha ole, illallassa tikertää yhden vanteen kuntoon.
Tuntuu olevan noissa vanteen materiaaleissa eroja, kiilloitettu AZEV A kesti koko kesän hapettumatta uudelleen kun taas halpisvanne oli käsiteltävä autosolilla vähintään kerran kuussa että pysy siistinä
Comment
-
-
Originally posted by TeiniDX View PostItellä on nyt noi omat borbetin b:t työn alla.
otin tolla nitromorshilla lakan poikkee ja sit hankasin metalpolishilla. paremman varmaan sais jos hiois eka ja sit vasta kiillottas mut eipä noista ole tarkotuskaan ihan peilejä tehdä.ainakaan vielä.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKyllähän noista ihan kiiltoa irtoaa. Kokeilin tuossa yhteen kohtaan hieman 1200 vesihionnan jälkeen metal polishia käsin.
Huomenna rättilaikan ostoon ja täytyy vielä työstää vanne loppuun. Sitten oisikin enään 3 jäljellä.
Comment
-
-
Suurinpiirtein tällasella tyylillä joku vanha kaveri sai iteltään yhen vai kaks sormea pois ku vanne imas kiillotusrätin mukaansa EI TÄLLÄ TAVALLA!
Originally posted by Jorkkoo View PostHurjin konsti millä olen nähnyt vanteiden huulia kiilloitettavan on auton peräpään nostaminen tunkilla lentoon, sitten vain vaihde päälle ja hiomaan.
Johonkin puukapulaan tai vastaavaan olivat kiinnittäneet hienoa hiekkapaperia. Ihan siistiä jälkeä näytti tulevan.
Tällaista en voi toki kenellekään suositella, mutta OMALLA VASTUULLA!.
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Janssoni View PostSuurinpiirtein tällasella tyylillä joku vanha kaveri sai iteltään yhen vai kaks sormea pois ku vanne imas kiillotusrätin mukaansa EI TÄLLÄ TAVALLA!
Ei vanteen pyörittäminen autolla ole sen vaarallisempaa kuin sorvillakaan kunhan uusavuttomat ei ole liikkeellä ja riskit osataan arvioida oikein. Tehokas keino jokatapauksessa.
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View PostEi mitään puhalluksia!!
Jos jotenkin saatte käsiinne sellaista ainetta kun STRIPPER 100(pdf), niin sillä lähtee KAIKKI maalit vahingoittamatta alumiinia.
En tiedä tarviiko kyseiseen aineeseen jonkun ostoluvan, mutta tätä ainetta käytetään joissain polttomaalaamoissa maalin/lakanpoistoon.
Vanne uitetaan stripperissä ja sen jälkeen pestään vedellä.
Lupaan ja vannon että maalit lähtee!
Riippuu täysin maalista pureeko stripperi, on tullut useita tapauksia vastaan että ei pure. Joutuu jokatapauksessa viemään hiekkapuhallukseen.
Tehokas keino puhdistaa vanne on lämmittä se niin kuumaksi (+300-350c) että maali hiiltyy, sen jälkeen kevyellä lasikuulapuhalluksella / teräsharjauksella lähtee täysin puhtaaksi. Nitromorssi toimii hyvin esim. lakan poistoon kiillotetusta alumiinista, mutta maalattua vannetta ei kannata edes yrittää.
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostOT: miten sait nuista nuo "pultit" irti? Ja saako noita jostaki ostettua uusia?
Comment
-
-
Sain ensimmäisen vanteen itseäni miellyttävään kiiltoon. Naarmuja pinnassa kyllä näkyy mutta riittää itselleni vallan mainiosti. Täytyy kantaa seuraava uhri varastosta sisään.
Huonohkot kuvat: http://memer.shelli.fi/E34_Touring/Styling10/Kiillotus/
Comment
-
-
Originally posted by Janssoni View PostSuurinpiirtein tällasella tyylillä joku vanha kaveri sai iteltään yhen vai kaks sormea pois ku vanne imas kiillotusrätin mukaansa EI TÄLLÄ TAVALLA!
Jos ei kotoa satu löytyyn sorvia tms. niin tuo perän nostaminen ilmaan on kyllä ihan hyvä keino ja varmasti paras keino jos vaikka pelkät huulet kiillotetaan. Jokainen varmasti ymmärtää, että niitä puolia ei kannata lähteä näin kiillottelemaan..
Parit sarjat kiillottanu ja hyvät on tullu. Tällä reseptillä:
-Vanhat lakat/maalit nitromorssilla
-karkealla paperilla (120/240 ) kaikki hapettumat pois ihan käsin ja ratas irrallaan
-Sitte vaan pyörimään ja ite oon lähteny aivan 240 liikkeelle ja siitä sitten aina hienompaan, 2000 asti, ja koko ajan märällä paperilla. Tämänkin olen paljain käsin tehny niin säilyy se "tatsi" siihen hommaan..
-sitte autoglymin metalpolishia rättiin, monta kertaa tahnaa lisäämällä
-paras viimeistely tulee varmastikin poralla+lumppulaikalla ja oikeilla kiillotustangoilla.
EDIT: Muistakaa tarkkailla auton lämpöjä, ettei tule sen takia kallis vannesetti...Last edited by joni_wt; 03-03-2008, 19:53.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
Comment