Kyseessä BBS RC 092/093 vanteet. Kehät on nyt kiillotettu ja keskiöt maalattu. Haittaako tuo maalikerros + lakka tuossa kiinnityspinnassa, vai vedänkö sen puhtaaksi ennen kasausta?
Mikä se momentti nyt näihin kehäpultteihin on? Jossain lukee 12Nm ja toisaalla 20Nm?
Kyseessä BBS RC 092/093 vanteet. Kehät on nyt kiillotettu ja keskiöt maalattu. Haittaako tuo maalikerros + lakka tuossa kiinnityspinnassa, vai vedänkö sen puhtaaksi ennen kasausta?
Mikä se momentti nyt näihin kehäpultteihin on? Jossain lukee 12Nm ja toisaalla 20Nm?
Tack.
Se maalikerros, varsinkin tuoretta, kyllä aiheuttaa että kiristys tapahtuu huolisesti, eli momentiavain kanssa tarkistetaan että kaikki on kireä, ja parikin kierosta varmuuden vuoksi. Itse kyllä käytän 30nm vääntöätässä tapauksessa.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Minä purin BBS LM:t viikonloppuna ja kyllä ne pultit oli täynnä sinistä ruuvilukitetta. Itse ajattelin vedellä ne samalla tavaralla ennen kiinni laittoa. Lemmarreissa on ainakin titaani pultit, ei niitä kannata vaihdella muihin.
Itselläni on BBS RT 245 ja 246 malliset vanteet.
Ovatko nuo 3 vai 2 osaiset vanteet?
Lähinnä kiinnostaa voiko kehän vaihtaa vai pitääkö korjata kanttarin iskut?
Saksan ebayssä kyllä myynnissä ko. vanteet mutta netistä en tietoa löydä.
nyt: E61 535dAt EX Carbon Schwarz M-Sport 530d
sigpic
Itselläni on BBS RT 245 ja 246 malliset vanteet.
Ovatko nuo 3 vai 2 osaiset vanteet?
Lähinnä kiinnostaa voiko kehän vaihtaa vai pitääkö korjata kanttarin iskut?
Saksan ebayssä kyllä myynnissä ko. vanteet mutta netistä en tietoa löydä.
jos vain ovat samanlaset kun bbs rt 242 niin kehä ei ole vaihdettavissa erikseen... ja ovat 2-osaiset
Milläs ruuveilla te ootte noita rc090:ia kasanneet? Vanhat kun alkaa oleen aika hapokkaassa kunnossa niin uudet kiinnostais, noita ton mallisia vaan tuppaa löytymään huonosti. Kyseessä siis TÄMÄN näköset ruuvit/pultit. Laittaisin mieluiten kromin väriset, mutta jos hinnat on tota luokkaa niin taitaa jäädä haaveeks o_O
Pointtina siis lähinnä että kun noissa alkuperäisissa ruuveissa on noi boorit joilla ruuvi keskittää ja lukittuu vanteeseen, niin voinko korvata ne ihan tavallisilla, samaan käyttöön tarkotetuilla pulteilla, vai mennäänkö siinä vaiheessa jossain pahasti pieleen?
Milläs ruuveilla te ootte noita rc090:ia kasanneet? Vanhat kun alkaa oleen aika hapokkaassa kunnossa niin uudet kiinnostais, noita ton mallisia vaan tuppaa löytymään huonosti. Kyseessä siis TÄMÄN näköset ruuvit/pultit. Laittaisin mieluiten kromin väriset, mutta jos hinnat on tota luokkaa niin taitaa jäädä haaveeks o_O
Pointtina siis lähinnä että kun noissa alkuperäisissa ruuveissa on noi boorit joilla ruuvi keskittää ja lukittuu vanteeseen, niin voinko korvata ne ihan tavallisilla, samaan käyttöön tarkotetuilla pulteilla, vai mennäänkö siinä vaiheessa jossain pahasti pieleen?
No eikös noilta sivuilta saa tilattua? Omissa vanteissa oli pultit myös hapettuneet. Vein ne paikalliseen niklaamoon. Siellä ne ui jossain hapossa ja sitten uusi kromaus päälle. Koko lysti 50€.
Milläs ruuveilla te ootte noita rc090:ia kasanneet? Vanhat kun alkaa oleen aika hapokkaassa kunnossa niin uudet kiinnostais, noita ton mallisia vaan tuppaa löytymään huonosti. Kyseessä siis TÄMÄN näköset ruuvit/pultit. Laittaisin mieluiten kromin väriset, mutta jos hinnat on tota luokkaa niin taitaa jäädä haaveeks o_O
Pointtina siis lähinnä että kun noissa alkuperäisissa ruuveissa on noi boorit joilla ruuvi keskittää ja lukittuu vanteeseen, niin voinko korvata ne ihan tavallisilla, samaan käyttöön tarkotetuilla pulteilla, vai mennäänkö siinä vaiheessa jossain pahasti pieleen?
Itse laitoin tavalliset pallokantaiset kuusiokoloruuvit, eikä ollut mitään ongelmia.
Lainaan hieman tätä threadia kun en löytänyt sopivampaa nopealla haulla, eli tietääkös porukka mistä saisi vastaavaa avainta Suomesta: http://www.titanium-touch.de/shop/pr...f25beb34b55bf2 . Tarvitsisi nuo Styling 42:t purkaa:think. Täällä Forssan seudun kaupoissa ei tunnetusti myydä kuin eioota...
Comment